Kapitel 14

16.6K 317 118
                                    

Han log och gick iväg.
Vi började kolla i menyerna.
Jag kollade runt i restaurangen på alla som var här men min blick fastnade på ett par som satt tre bord iväg.
Jag kollade lite noggrannare och det var då jag såg vilka det var.

''Shit..''

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~Alexander~~~

''Vad är det Alex'' frågade Amanda och kollade på mig oroligt.

''Ehh.. det är inget.. Så har du bestämt dig vad du ska äta?''

''Okej.. Ja, jag tror det'' sa hon och log.

Jag log tillbaka och viftade sedan på en servitör så vi kunde beställa.

''Har ni bestämt er vad ni ska äta?'' Frågade en servitör.

''Ja, jag tar fläskfilen med stelt potatis tack'' sa Amanda och log mot servitören.
Han nickade och log mot henne.

''Och för dig unga man?''

''Jag tar oxfilén med stekt potatis'' sa jag och gav min och Amandas menyer till honom.
Han nickade och frågade sedan vad vi ville dricka.
Vi båda beställde Cola, han nickade och gick sedan iväg med våra beställningar.

Jag kollade åt hållet där jag kollade innan men den här gången så mötte jag blicken med tjejen som satt där.
Och den tjejen var inte vem som helst utan det var mitt.. ex...

När hon såg att jag kollade på henne så flinade hon. När jag märkte att hon kollade så tittade jag bort direkt och kollade på Amanda istället.
''Vad är det? Du ser helt skärrad ut'' säger hon och tar min hand i sin.
''Det är inget, bara tycker det är trevligt att vara här med dig'' ljög jag. Eller jag ljög inte för det var verkligen trevligt att vara här med Amanda men jag ville inte berätta för hennes att mitt ex var här.

''Det är trevligt att vara här med dig också'' sa hon och rodnade.
Haha hon är så söt när hon gör det.

Vi satt och pratade med varandra om allt möjligt och hade det jätte roligt.
Vi hade redan fått vår mat och hade precis ätit upp.

''Vill du ha någon efterrätt?'' frågade jag henne. ''vi kan dela på en om du vill'' sa jag efter.

''Okej'' sa hon och små skrattade.
Jag viftade till en servitör igen och beställde en slags glass efterrätt.

Vi satt och kollade in i varandras ögon en stund och jag kände att jag blev helt vilse i hennes ögon.
Det var nu jag tänkte fråga henne om hon ville bli min flickvän.

''Ehh.. jo Amanda jag tänkte fråga dig en sak'' sa jag och kliade mig i nacken nervöst.
''Okej'' sa hon och log sitt underbara leende.

''Skulle du vilja..'' började jag men hann inte avsluta för att det kom två personer till vårt bord och tittade på oss.
Och ni kan ju gissa vilka det var.

''Alexander är det du?'' Du gissade rätt det var mitt ex och nån kille jag inte visste vem det var.

''Ehh.. ja det är jag'' sa jag tyst och kollade ner på min och Amandas händer som satt ihop.
''Vad gör du här? det var så länge sedan jag såg dig'' sa mitt ex och sen helt plötsligt så sätter hon sig på stolen bredvid mig.
Vad håller hon på med?

''Jag är här på en dejt med Amanda'' sa jag tyst och kollade ner.
Jag kollade upp på Amanda och såg att hon låg ett litet leende som visade att hon tyckte detta var pinsamt.

''Hej jag heter Amanda'' sa hon och stack fram handen till mitt ex som heter Felicia.
Åååå Amanda är så gullig var det ända jag tänkte på när jag såg henne presentera sig själv.

Den nya killenWhere stories live. Discover now