Kapitel 6

19.1K 291 44
                                    

~~~~~~~ALEXANDER~~~~~~~~~~

Efter Amanda hade stängt dörren till sitt rum så gick jag in till mitt rum.
Jag stängde dörren och gick och la mig på sängen.
Jag började tänka på Amanda.
Direkt när jag såg henne för fösta gången så blev jag chockad. Hon var helt perfekt.
Hon hade det finaste leendet, finaste ögonen, håret var perfekt, hennes kropp var perfekt allt var helt perfekt. jag kunde inte låta bli att stirra på henne.

När jag skulle hämta Amanda från skolan så samlades det många tjejer runt min bil och började flörta med mig, jag vet inte varför.

Sen när den ena tjejen frågade om jag inte kunde skjutsa henne istället så sa jag nej direkt för den ända jag ville skjutsa nu var Amanda och jag skulle vilja lära känna henne bättre också.

Jag måste komma på något sätt att göra en stöt på henne utan att jag skrämmer iväg henne. hmm...

Mina tankar avbröts när jag hörde att min telefon började ringa. jag tog upp den från fickan och svarade utan att se vem det var som ringde. Haha jag är för slö!

''Hallå?''

''Tja mannen''

Jag hörde att det var Gustav på hans mörka röst.

''Eyy, vad händer?'' frågar jag.

''Inget därför ringer jag'' säger han

''Men kom hit så kör vi en runda GTA.''

''Okej , är där om 5'' säger han och sen blir linjen död.

Jag tar bort telefonen från örat och går upp ur sängen för att kolla mig i spegeln och göra mig lite mer välkomnande.

Jag går ut ut mitt rum och när jag för förbi Amandas rum så kommer jag på att jag kanske ska säga åt henne att jag har en kompis över. så jag går till hennes dörr och knackar på.
Jag hör inget och bestämmer mig för att knacka igen men inget denna gången heller så jag öppnar hennes dörr och kikar in.

Där ser jag henne ligga på sin säg sovandes. Hon ser så söt ut när hon ligger där och jag skulle bara vilja gå fram och lägga mig hos henne, fast det vet jag att jag inte kan, så jag går ut ur hennes rum stänger dörren, går ner för trappan och väntar på att Gustav ska komma.

~~~~~~~~~~AMANDAS~~~~~~~~~

Jag vaknade upp ur min dröm när jag hör röster nerifrån. Jag bestämmer mig för att gå upp och se vem det är som pratar så jag går upp ur sängen ut genom dörren och nerför trappan.

När jag kommer ner ser jag att Alexander sitter i soffan och spelar GTA , fast bredvid han så sitter en kille jag inte känner igen.
Jag vill inte störa dem för jag ser att dem sitter och kollar väldigt fokuserande på tv:n så jag bestämmer mig för att bara gå in till köket och ta ett glas vatten istället.

Jag smyger förbi in till köket och tar ut ett glas ifrån skåpet och fyller det med vatten.
Jag tar en klunk och står och tittar ut genom fönstret och bara tänker på massa saker.

Mina tankar avbryts när jag har att dörren till köket öppnas och in kommer Alexander.
När han han får syn på mig så hoppar han till av skräck för han var inte beredd på att jag skulle va där.
Jag skrattar åt honom när han försöker få tillbaka andan.

''Herregud Amanda, du kan inte skrämmas så där'' säger han medan han sätter sin hand på hjärtat och tar djupa andetag.

''Haha, vad gjorde jag? jag stod ju bara här'' sa jag och små skrattade.

''Men jag hörde inte att du kom ner för trappan'' sa han när han hade fått tillbaka sin andning igen.

''Jag smög ner för jag hörde röster i vardagsrummet och så såg jag att du satt där med nån annan så jag vill inte störa så jag smög in här'' sa jag och log.

''Jaha, det hade inte varit någon fara om du hade stört oss, bara så du vet'' sa han till mig.

''Haha då vet jag det tills nästa gång''

''föresten vem var killen som satt bredvid dig?'' Frågade jag han.

''Ehh.. Det var min kompis Gustav. jag försökte säga till dig att han var här men du sov så jag ville inte väcka dig'' sa han och kliade sig i nacken nervöst.
Han såg så himla gullig ut när han gjorde så!! Vad tänkte jag på? Jag känner ju knappt han! Fokusera på nån annat Amanda tänker jag till mig mig själv.

''Jaha, det är ingen fara jag menar det är ditt hus och du får göra vad du vill i det'' sa jag till han.

''Så.. Så du är inte sur att jag har en kompis över?'' frågar han.

''Haha nej varför skulle jag va det? Som jag sa det är ditt hus inte mitt'' svarade jag.

Precis när han skulle svara så kom hans kompis som jag fick reda på heter Gustav in.

''Alex, varför tar det en så.....''
Han hann inte säga mer förens han såg mig.

Jag såg att han kollade mig uppifrån ner med ett flin på läppar.
Jag stod där blygt och försökte gömma mig bakom mig själv.

'' vem är den här söta tjejen då?'' frågar han Alexander samtidigt som han fortsätter att kolla in mig.

''Det är Amanda, tjejen som jag sa skulle vi här i två veckor'' sa Alexander lite surt?
Varför var han sur tänkte jag.

Jag kollade mot Alexanders håll och såg att han argt stod där och blängde på Gustav.
Gustav hade inte släppt blicken från mig än och det märkte Alexander så han sa.
''Eyy, sluta kolla på henne mannen!!''

''Sorry men jag menar kolla på henne'' sa han tyst till Alexander men jag hörde det ändå och jag kände hur mina kinder blev röda.

''Okej det räcker'' sa Alexander och knuffade ut Gustav ut ut köket.

''Ledsen för det där, han är alltid så där när det är tjejer omkring'' säger Alexander till mig.

'' Ehh.. aha okej'' säger jag tveksamt.

''Emm.. Ja jag tror jag ska gå tillbaka till Gustav nu, men om det är något så bara fråga'' säger Alexander.

''Okej , det ska jag'' svarar jag och ler.

Han ler tillbaka och går ut ur köket till vardagsrummet.

Jag pustar ut och ställer glaset i diskmaskinen och går upp till mitt rum igen. När jag kommer upp slänger jag mig på sängen.
Jag tar upp telefonen och kollar instagram, Facebook och Twitter. Jag lägger ner telefonen och nästan direkt så somnar jag om.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tråkigt kapitel jag vet.

Det kommer bättre jag lovar!

Men rösta och kommentera!

Och tack för alla som läser min bok❤️

Den nya killenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora