Kapitel 4

19.2K 229 42
                                    

Jag såg att Sara och Alexander gick in i huset så jag hängde efter dem in.

När jag kom in så såg jag att klockan var 07.56. SKIT. Jag kommer att bli sen till skolan och jag har ju inte ens en bil! Jag gick fram till Sara som var i köket och höll på att göra frukost.

''Ehh.. Ursäkta mig Sara men finns det nån möjlighet att ni skulle kunna skjutsa mig till skolan för jag får ju inte lov att köra än''

''Jadå det går så bra så men är det okej om Alexander kör dig?''

''Eee.. Ja det är väl okej''

''Va bra , du kan gå upp på hans rum''.

'' Okej tack''

'' Hmm.. Sara vilket är hans rum?''

''Oj förlåt kära du. Du går uppför trappan och går rakt ner i hallen tills du kommer till det sista rummet till höger''.

''Okej tack så mycket Sara''

''Så lite gumman''

Jag log mot henne och började gå mot trappan. Jag gick upp och gick rakt ner i hallen till det sista rummet till höger.

Jag kollade på dörren och det stod ALEXANDER så jag antog att det var hans.

Jag knackade på dörren och hörde hur det rörde sig där inne och sen att någon sa 'kom in'.

Jag öppnade dörren och såg ett typiskt killrum men det som jag blev mest chockad över va att det faktiskt var städat!

Jag stod och tittade runt tills jag hörde att Alexander harklade sig. Såklart så började jag rodna över det.

''Vad gör du här inne?'' Frågade han snällt.

''Ehh.. Jo.. Eh.. hmm... jag t-tänkte fråga

o-om du skulle kunna skjutsa m-mig till Ehh skolan?'' Stammade jag.

Vad är det med mig jag är ju alltid så självsäker och modig och nu blev jag helt plötsligt blyg, rodnade hela tiden och började stamma.

Vad händer??

''Haha, ja det kan jag väl, jag har inget bättre för mig'' sa han och log.

Han gick förbi mig ut ur hans rum och jag hängde efter han. När vi kom ner till vardagsrummet så gick han till soffan och tog nycklarna som låg på soffbordet. Jag gick till dörren för att ta upp min skolväskan hängde den över min axel och gick ut genom dörren efter Alexander.

Vi gick in i garaget och såg tre bilar och låt mig säga att det var FINA bilar.

''WOW , är det dina bilar?'' Frågade jag.

''Haha ja det är det, vilken vill du åka?'' Frågade han.

''Ehh .. Dem röda Ferrarin'' sa jag och log riktigt stort. Jag lovar det var den finaste bilen jag har sett.

''Okej hoppa in så vi kan åka'' sa han.

Jag hoppade in och det gjorde han också. Han startade bilen och körde iväg.

Jag kollade på min telefon och såg att klockan var 08.03 . Shit jag kommer att va sen.

''Ehh Alexander hur långt är det till skolan?'' Frågade jag

''Det är inte så långt ungefär 5 minuter, vadådå?''

''Jo jag är lite sen''

''Aha men vi är snart där'' sa han och log mot mig.

Efter fem minuter så var vi vid skolan.

''Tack så mycket för skjutsen'' sa jag lite nervös.

''Det var så lite så, ska jag komma och hämta dig också?''

''Nej det behövs inte, jag vill inte vara till besvär'' sa jag.

''Du är inte till besvär! Jag kommer och hämtar dig. När slutar du?''

''Ehh.. Klockan 3'' sa jag.

''Okej då ses vi då'' sa han och blinkade åt mig.

''Hejdå'' sa jag och rodnade.

Jag såg när han körde iväg, men sen kom jag på att jag var försenad, så jag sprang in till skolan och in i klassrummet. Jag sa förlåt till läraren.

Resten av dagen i skolan satt jag och tänkte på Alexander och kunde inte vänta tills jag kom hem. Men jag vet inte varför, för jag jag bara träffat han i typ en kvart?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kort jag vet, men jag lovar att imorgon kommer det bli lite längre!

Jag har bara haft min bok ute i tre dagar och det är typ redan 50 läsare! så jag vill bara säga tack så mycket ❤️

Den nya killenWhere stories live. Discover now