Slovo autorky na konec

1.3K 97 50
                                    

Co říci závěrem? Mám toho na srdci tolik, ale zároveň mám pocit, že napsat to všechno bude zbytečné, jelikož... kolik z vás si to opravdu poctivě přečte? Ale asi bych neměla klidné spaní, kdybych se tu nevypsala, jak potřebuji.

Určitě vám chci moc poděkovat za to, že jste se do čtení povídky pustili a svou aktivitou ji vyzdvihli i na tak vysoké příčky ve fanfikcích, kde je umístění snad nejtěžší. Můj díky patří především všem, kteří mě v průběhu psaní podporovali svými hlasy a komentáři, kteří mi ukázali, že je o tuhle povídku zájem, ale především a snad zcela neobvykle bych chtěla poděkovat všem, kteří měli pro příběh pochopení, neodsoudili ho a dočetli ho až do konce, aniž by se na mě v komentářích zlobili. A ne, tohle není jen o tom, zdali jste fanoušci Zouise, zdali tento pár dokážete aspoň překousnout, nebo zdali ho nenávidíte.

Přiznávám, očekávala jsem to. Čekala jsem, že nebudete spokojeni, protože budete věřit, že se stane zázrak a Louis se dá dohromady s Harrym. Ale opravdu existuje takový zázrak, který dokáže mávnutím kouzelného proutku udělat z heterosexuála gaye či přinejmenším bisexuála? Louis v to věřil, svým srdcem toužil, ale nedočkal se. Zamiloval se nesprávného, do kluka, který by mu jeho lásku nikdy nemohl opětovat stejným způsobem. Harry měl Louise rád, ale nemiloval ho.

Příběh vznikl kombinací povídky na přání pro jednu velice milou osůbku a problému, který je častější než si kolikrát myslíme. Homosexuál zamilovaný do heterosexuála, neopětovaná láska, ze které se všichni snaží co nejrychleji dostat, protože ví, že chovat city k někomu, kdo nám je nikdy opětovat nebude, je zbytečné. Louis to měl o to těžší, že byl ponechán v nevědomosti a naději kvůli jedné noci, kterou s Harrym zažil. Povídka pro mě není jen pouhou fikcí, dala jsem do ní i část své zkušenosti.

Nebudu vám lhát, ale mrzí mě, kolik kritiky jsem schytala za to, že jsem povídku označila jako Larry příběh. Cožpak to snad není Larry příběh? A než začnete namítat něco o tom, jak jsem vás tím oklamala a obelhala, na Zouis část povídky jste byli upozorněni v tazích dostatečně jasně. Vyčítat mi Zouise, je jako vyčítat ostatním autorkám a autorům, že Harry či Louis v jejich povídkách toho druhého s někým podvedli. Kde je napsána podmínka, že Larry příběh musí skončit šťastným Larry koncem, kde budou oba spolu? Kdyby se oba rozhádali, Louis by se vrátil domů a s Harrym už by nikdy nepromluvil, byli byste za takový konec raději? Opravdu se vám tolik příčí, že je Louis nakonec šťastný po Zaynově boku? Viděli byste ho raději smutného, zklamaného, a to jen protože byste si vydupali konec, který by byl opravdu stoprocentním Larry koncem, bez žádného Zayna, který mu pomohl vrátit se do života a začít normálně fungovat?

Největší vaši nevůli způsobilo značení příběhu jako L.S. povídky. Jak už jsem vysvětlovala, pro mě to Larry povídka je, ale respektuji, že vy máte jiný názor. A jelikož já jsem jedna a vás je víc, tak pokud vyslovíte zřejmý nesouhlas i po epilogu, může se stát, že se podřídím a toto "iritující" označení smažu. Záleží jen na vás, jak se na příběh podíváte a jaký si utvoříte názor na Larry linku. Pro někoho tam je, pro někoho ne. Někomu stačí flashbacky a několik pozdějších Larry scének, někdo nebude spokojený.

Nechci, aby se nyní každý z vás, kdo podobný názor vyslovil, cítil dotčeně. Pokud jste se vyjádřili slušně, nic vám nevyčítám. Jak jsem říkala, tak jsem s tím počítala a na žádnou kolektivní vinu tu nehraji. Spíš mi vadilo, jakým způsobem se k celé záležitosti několik jedinců z vás postavilo. Nikoho jsem nenutila, aby příběh četl. Když se vám znelíbil, měli jste ho vydělat ze své knihovny a jít dál, ne mi nadávat za to, že povídku nepíšu a nevyvíjím dál podle vašich představ. Takové reakce jen napomohly prohloubit můj stávající psací blok a kdybych neměla příběh zhruba od poloviny předepsaný předem, myslíte, že bych ho vůbec dopsala?

Pokud jste si můj citový výlev dočetli až jsem, děkuji vám za to, že jste byli ochotní mě vyslechnout. Upřímně doufám, že se s vámi uvidím i u jiných příběhů. Vážím si toho, že jsem mezi vámi našla čtenáře, kteří dokázali celý příběh pochopit. Psaní má v mém životě poměrně velké a důležité místo, kterého dosáhlo ale jen díky vám a vaší čtenářské podpoře.

Upřímně,

Makkakonka

The Best Man - L.S./Z.T. (CZ) ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat