Hallojj!Kul att du valde att ge min berättelse en chans :D Jag har arbetat med den boken sedan April 2017, och har kämpat med den mer än vad jag borde. Så snälla kopiera inget! Jag har lagt ner extremt mycket tid på den, och vill därför inte att någon annan snor innehållet. Jag kommer förmodligen få reda på det, sådana fall. Jag bara säger det.
Boken innehåller även väldigt starka ord, så ifall du inte gillar det har du kommit till fel plats :)
/Billie
Ninas POV
Jag torkade av det sista bordet i matsalen, och började sedan gå mot köket. Där kollade jag så att allting var klart och förberett för morgondagen.
Jag jobbade över, för jag behövde lite extra pengar just nu. Jag var sen med hyran. Och vad ska jag säga, det händer ganska ofta.
Jag kollade mot klockan och såg att den var 22:46. Jag ville verkligen hem nu, så jag kunde lägga mig under en filt och kolla på en film med mig själv, jag är inte så mycket för sällskap med andra människor.Jag stänger restaurangen själv idag, eftersom alla mina arbetskollegor har gått hem. När jag hade gått till mitt skåp, stängt in mina jobb-kläder så gick jag till bakdörren, efter att ha kollat så att entrédörren var låst.
När jag kom ut så tog jag mina svarta välanvända hörlurar och lyssnade på musik. Det var en kall höstkväll och det blåste en aning. Så jag drog jackan tajtare om mig för att hindra blåsten smyga innanför mina kläder.Efter ett tags gående kände jag mig förföljd. Jag vände mig hastigt om, men ingen var där, så klart. Jag försökte gå på gator där det var mer folk. Turligt nog, är det trots allt fredag-kväll och många, i min ålder, var ute och festade. Det här är nackdelar med att jobba sent. Man hinner eller orkar aldrig göra någonting. Men, jag var extremt glad över pengarna jag fick.
När jag var nära min gata kände jag att någon slöt upp vid min sida. Jag försökte se vem det var, men jag såg bara en huva som täckte ansiktet, kraftiga axlar och stora händer.
- Vad gör du ute så här sent på kvällen? Frågade mannen med en mörk röst. Jag blev genast obekväm, och började vrida på mig.
- Jag går hem, sa jag så kaxigt som möjligt, men jag lät ganska nervös. Jag svor åt mig själv.
Mannen sa ingenting, så jag vände på mig för att se ansiktet. Jag hade trott att det skulle vara någon gammal gubbe, men nej. Det var en kille i nästan min ålder, några år äldre kanske?Hans luva hade åkt av i blåsten , och nu studerade han mig. Inte läskigt eller något, men det var bara lite obekvämt. Han spände käkarna. Jag inser precis då att jag stirrar, så jag vände bort huvudet.
- Har vi träffats förrut? Säger killen.
- Nej, då skulle jag nog känt igen dig, Svarade jag, men muttrade mest för mig själv.
Vi forsattte gå, och helt ärligt så var jag ganska trött på honom nu.
När jag ser porten till mitt hus, så styr jag mina steg mot dörren. Då tar killen tag om min handled, för att stoppa mig.- Vi kommer att ses snart igen, säger han och släpper mig sen för att fortsätta gå.
_____________
Nästa dag så var jag ledig, jag jobbade bara på veckodagarna.
När jag kom hem igår så gick jag bara och la mig och det enda jag kunde tänka på var den mystiska killen. Han kanske var 23? Själv var jag 19, och hade precis tagit studenten.
Jag bodde själv, eftersom jag hade flyttat hemifrån, jag ville inte ha något med min familj att göra.Efter att jag hade ätit en lätt frukost tog jag min mobil och hörlurar, och satte sedan på mig mina svarta Vans. Jag hade bestämt mig för att gå på en promenad. Jag gick runt ett tag med musik dukandes i öronen. Jag gick sedan in på Ica, för att köpa en kall, kylande cola. När jag gick runt bland läsken kände jag mig iakttagen, så jag tog en cola och betalde, snabbt som fan.
När jag kom hem slängde jag mig i sängen, klockan var 14:56 och jag valde att ta en varm dusch för att sedan ta en powernap.....
När jag vaknade igen så hade det gått en timma ungefär, och jag började bli hungrig, så jag ringde och beställde Kina-mat. Under tiden som jag väntade, kollade jag instagram samtidigt som något random avsnitt av Sex and the city var på teven.
Jag tog på mig mina Vans, låste dörren och gick ut. Min blick var nere trottoaren medans jag gick. När maten var färdig, placerades den framför mig på disken och jag betalade. Jag tog tag om påsen, och började gå hem igen.
Väl hemma började jag att tända lite ljus, och försökte göra det så mysigt som möjligt. Då hörde jag något från trappuppgången utanför, och jag blev nervös . Efter det den där killen sagt så var jag uppmärksam på allt.
Jag gick till dörren, såg till att den var låst och tittade ut genom titthålet. Jag såg ingen, så jag var precis på väg att vända mig om, när jag såg två män springa nerför trappen och fortsatte ner mot nästa våning under mig. Jag blev väldigt överraskad, så jag nästan gjorde krokben på mig själv när jag skulle backa.
Jag var inte hungrig längre, jag hade ingen aptit. Så jag tog kina-maten, tog dom små lådorna och ställde dem i kylen.
Jag visste att jag var löjlig, jag menar denne mystiske kille ska inte förändra min vardag hursomhelst? Han kanske bara skojade?Något säger mig dock att han inte gjorde det. Jag väcks upp ur mina tankar när någon knackar hårt på min dörr. Jag blir rädd, och vill knappt titta genom ögat i dörren. När jag väl börjar går fram, hinner jag inte ens gå klart innan det börjar banka igen. Ett lätt skrik lämnar min mun, och jag sätter snabbt och nervöst handen för munnen för att dölja mina snabba andetag.
- Vi vet att du är där inne , så du behöver inte låtas.
När jag inte svarar, blir personen lätt irriterad och fortsätter sedan.
- Allt skulle bli så mycket lättare i fall du bara öppnade dörren, Nina.
YOU ARE READING
One step too late
Teen FictionVärlden är full av farliga människor. Vissa visar det mer, och vissa döljer det bättre. Det kan egentligen vara vem som helst, till och med din granne, eller din vän? Det brukar vara den som du minst anar, säger dom. När Nina Jakobsson går hem från...