8 - Nina x ?

1K 14 3
                                    


Andres POV

Just nu så drunknar jag och mina killar i jobb. För två veckor sen, var vi på en fest där Ben dödade en man som hade hoppat på Nina. Gänget som han var medlem i misstänkte oss, eftersom vi har oklara affärer från förrut. Detta gänget, 'The Breakers', är ungefär lika stort som oss, och lika farliga.

Vi var tvugna att sticka från vårt hus. Vi tog mitt privat plan från tidigare, och flyger just nu över till New York. Där har vi några medlemmar i gänget, som tar emot oss. Vi har flugit i ungefär 3 timmar nu, bara ytterligare 2 timmar kvar. Vi åkte från huset mitt i natten, så alla är ganska trötta. Bara jag och Ben är vakna.

Det finns soffor i planet, som alla har spridit ut sig på. Jag, Ben och Nina har två soffor. Jag och Nina delar på en soffa, och Nina ligger i mitt knä. Ben halv-ligger i soffan framför oss, och bara flinar.

- Jag tycker att vi ska filma detta, och sedan visa henne. Hon skulle bli så generad, skrattar Ben, men jag bara ler när jag tittar ner på henne.

- Och hon skulle hata oss förevigt, säger jag.

Just nu kan vi bara sova och chilla, men när vi kommer fram till New York, måste vi börja jobba. Så jag försöker njuta av detta nu. Nina vänder på sig i sömnen, och sätter armarna om min överkropp.

- Söt, säger Ben när han ställer sig upp och går mot kylskåpet längre fram i planet.

Jag lägger armarna om Nina och drar henne närmare mig. Hennes huvud ligger mot mitt bröst, och mina händer är placerade på hennes lägre rygg. Ninas huvud börjar röra på sig, samma sak med hennes händer. Hennes händer dras längs min nacke, och vidare till mitt huvud. Hon gräver ner händerna i mitt hår.

Hon öppnar sedan ögonen långsamt, så långsamt att jag nästan inte märker det. Jag förstår att hon är trött, jag menar jag väckte henne två på natten.

- Sovit gott, gullet? Frågar jag retligt.

- Mm, svarar Nina när hon tittar upp. Sedan lägger hon ner hvudet på mitt bröst igen. Därefter rycker hon till och tittar på mig igen. Hon sätter sig upp och backar undan. Ben kommer skrattandes tillbaka och sätter sig ner i den andra soffan.

- Du ska vara på min sida, inte skratta åt mig! Säger Nina tjurigt, och kurrar ihop sig på andra sidan soffan.

- Kom igen Nina, vi vet att du tyckte om det, säger jag.

- Tyckte om det, jag? Pfft. Nej, fnyser hon.

Jag rycker då tag i hennes arm, och drar henne tillbaka till mig. Hon skrattar, men det dör ut för att dölja det från mig. Jag lägger mig ner, och drar med henne ner, så vi skedar. Sedan lägger jag armen runt hennes midja. Hennes huvud vilar fortfarande mot mitt bröst. Sådär ligger vi ett tag, i tystnad. Jag ser att Ben har somnat i den andra soffan.

Jag stryker Nina över håret med min hand, och hon tittar upp på mig, medans jag tittar på henne.

Planet skakar till, turrbulens. Nina är påväg att ramla ner på golvet när jag tar tag i henne, och drar upp henne igen. Hon säger ingenting, utan bara tittar på mig igen.  Sedan ner på mina läppar, och upp igen. Ett flin leker på mina läppar. Nina blir illröd i ansiktet och tittar bort. Jag tar tag om hennes ansikte, och drar det nära mitt eget. Hon blir nervös, och vet inte vad hon ska göra. Seddan lutar hon sin panna mot min, och lägger sig ner igen. Hon gräver ner sitt huvud under min haka, och lägger armarna om mig. Jag blir förvånad, för jag trodde inte att hon skulle göra något liknande frivilligt.

One step too lateWhere stories live. Discover now