„Neverím, že letíme do Londýna!" skríkla Emma a spokojne sa pomrvila na sedadle lietadla.
„Psst.... Nie sme tu sami," s úsmevom ju napomenul Tomáš.
Jednoducho prevrátila očami a zahľadela sa na obrovské obláky von oknom. Pripomínali jej cukrovú vatu, ktorú predávali na kolotočoch vo vedľajšej dedine.
„To som videl," povedal a ďalej jej pozornosť nevenoval. Namiesto toho sa vrátil k sledovaniu filmu, ktorý si zapol na notebooku.
„Hej, daj aj mne jedno slúchadlo. Chcem tiež pozerať," ozvala sa.
***
Emme sa páčil pohľad von oknom na dlhý Westminsterský palác a na jeho samom konci to zakončovala obrovská veža - Big Ben. Prechádzali cez Tower Bridge, ktorý smeroval ponad rieku Temža. Jazdili okolo Tower of London, v ktorom sa ukrývali kráľovnine vzácne šperky. Taxikár ich vyložil pri Trafalgárskom námesti a už ho nebolo. Chvíľočku sa po ňom prechádzali. Obdivovali sochu admirála Nelsona, ktorý majestátne stál na stĺpe. Dokonca ani zamračené londýnske počasie ich neodradilo kúpiť si zmrzlinu. Prešli k fontáne a sadli si k nej.
„Nepôjdeme sa pozrieť do galérie?" ukázal na stavbu s iónskými stĺpmi.
„Hej, len dojem zmrzku. Je neskutočné chutná," odvetila Emma napchávajúc sa keksíkovej zmrzliny.
***
Steny galérie zdobili obrazy tých najznámejších umelcov. Emma sa rozplývala nad obrazmi krajiniek a portrétov vážnych tvári. Strop bol presklenený a umožňoval nádherný výhľad na zamračenú oblohu.
***
Večeru tvorila ryba s hranolkami. Natrafili na lacný hotel s reštauráciou. Izba síce smrdela plesňou a nebol to najväčší luxus, ale nechceli zbytočne utrácať peniaze, ktoré šetrili na letenky. Emma si to zamierila do kúpelne, v ktorej si dopriala teplú sprchu. Voda stekala po jej nahom chudom tele a zmývala jej všetku nečistotu, napätie i ubolenosť, čo sa na ňu nalepila počas dňa. Spokojne inhalovala paru. Hlavu si oprela o zašpinené kachličky a relaxovala.
Po pár minútach už stála pri skrini a prezliekala sa do pyžami.
„Ty sa nejdeš sprchovať?" opýtala sa ho. „Celkom smrdíš."
„Hej, ďakujem. Pôjdem neskôr."
Emma len nad tým pokrčila plecami a sadla si na posteľ.
„Poď ku mne," prihovoril k nej Tomáš, ktorý sedel na druhej strane postele.
Emma k nemu poštvrnožky podišla a ľahla si vedľa neho. Dotkol sa jej červených líc od tej vriacej vody a pritiahol sa k nej. Pri každom jeho dotyku cítila motýliky v žalúdku. Na pokožke jej nabehli zimomriavky. Bozk prehĺbil a teraz ju vášnivo bozkával. Chytil ju za pás a posadil si ju na nohy. Útlymi rukami mu vošla do hnedej hrivy. V tej chvíli sa cítila ako sopka, ktorá by mala každú chvíľu vybuchnúť a z nej by sa len zvýšili motýle. Ľúbila ho. A veľmi. Milovala s ním vjesť dlhé rozhovory na hotelových izbách. Páčili sa jej jeho teórie a filozofické otázky a ako si vedel vytvoriť názor skoro na všetko. Páčil sa jej každučký detail jeho tetovaní. Tých psích čokoládových očí, ktoré na ňu vrhal. Jeho pery, ktoré sa práve lepili na jej. Mierne kučeravé vlasy. Dlhé kostnaté prsty a to, že v šatníku mu kráľovala len čierna, biela a sivá farba. Dokonca sa jej páčil jeho západoslovenský prízvuk. Tomáš pomaličky sťahoval ruky z pásu a mieril si to s nimi pod jej tričko. Zastavila sa. Búrka v jej hlave prestala. Koľkým už asi pchal jazyk do úst tak ako jej? Koľkým už šepkal do ucha lichôtky tak ako jej?
„Mali by sme prestať," stopla ho, keď jej začínal rozopínať podprsenku. „Myslím si, že je ešte priskoro."
„Ach, máš pravdu. Mali by sme ísť na to pomaly."
Emma prikývla a bola rada, že s ňou súhlasí. V duchu si poďakovala za to, že nevidel jej modrú podprsenku s medvedíkmi, ktorú si na dnes obliekla.
„Pozrieme si dnes nejaký film?" spýtal sa jej, zapínajúc notebook.
„Áno, prosím!" Hodila na neho prosebný pohľad.
Po hodine hádania sa, či si pozriu romantiku alebo niečo akčné, sa spokojne usadili na rozpadávajúcu sa posteľ. Tomáš s nechuťou zapínal nejaký romantický film, na ktorý natrafili. Po hodine spolu zaspali vedľa seba v objatí.
Tomáš:
Opatrne vstal, aby nezobudil spiacu Emmu vedľa seba. Bože, bola nádherná pri tom sledovaní filmu, pomyslel si a začal spomínať na to, ako si všímal, každý jeden nepatrný pohyb, ktorý urobila. Ako si zakusovala do pery, keď práve hrali nejakú romantickú scénu. Ako jej občas vybehla slza z oka, ktorú si rýchlo zotrela. Alebo ako sa jej rozjasnili oči, keď sa hlavné postavy udobrili. Čo najtichšie prešiel k dverám a potichučky ich zavrel. Vyšiel do tmavej ulice, ktorú rámovali reťazce pouličných lámp. Do riti, ak sa toto dozvie Emma, tak som mŕtvy, pomyslel si a vykročil smerom do centra.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Around the World
RomanceEmma je dedinské dievča. Jej rodičia vlastnia farmu, o ktorú sa musí každodenne starať. No čo, ak ju tento život nebaví? Cíti sa tu ako uväznené vtáča v klietke. Čo ak chce spoznávať svet? Podarí sa jej to? Story written by: @infinityvibes 10.2016