Prechádzali sa nádherným a obrovským Hyde Parkom. Ľudia okolo nich prechádzali na bicykloch, behali či dokonca kočíkovali. Listy v korunách stromov, sa každým zafúkaním, jemne zatriasli. Psi rôzných veľkosti pobehovali všade naokolo a otravne oňuchávali, každého okoloidúceho. Slnko sa schovávalo za mrakmi, no pár zvedavých lúčov vystrkovalo svoje rohy.
Emma sa v mrákotách posadila na deku, ktorú medzitým Tomáš rozprestrel na zarosenú trávu. Dnes mali pohodový deň, plný relaxovania a piknikovania. Z uboleného chrbta si s úľavou zložila ruksak. Vybrala z neho chlieb a s chuťou sa do neho zahryzla. Vôbec netušila, že večer Tomáš odišiel, nevedno kam. Bola presvedčená, že vedľa nej ležal po celý ten čas.***
„Hej, počkám ťa tu, dobre? Chcem zavolať bratom," povedala Emma.
Tomáš prikývol a vošiel do menšej drogérie. Potrebovali si kúpiť hygienické potreby.
Emma rýchlo vybrala mobil a vytočila Danielove číslo.
„Emanuel, ty ešte žiješ?"
Emma nad týmto oslovením len zagúľala očami. Potom jej došlo, že to Dano vidieť nemôže. „Koľkokrát som ti vravela, že ma tak nemáš nazývať, Danka?"
„To sa ti nepodarilo. Trapáás... Ako sa ti darí? Kde si?"
Skôr ako odpovedala, prešla sa pár metrov ďalej od rušného davu, ktorý prechádzal naokolo.
„Darí sa mi úžasne. Práve som v Londýne. Ako je to u vás?"
„Nuda. Ako vždy. Počuj, zavolám ti potom a porozprávaš mi o všetkom. Teraz mám nejakú prácu, ktorú som musel prevziať za teba," povedal uštipačne a zložil.
Emma vzdychla a prešla k výkladu záložne, ktorá stála hneď vedľa drogérie. Nazrela dnu a to čo uvidela, ju zaskočilo. Cez sklo mohla vidieť Tomáša, ako si vyberá náramok. Došlo jej, že musí byť pre ňu, no odkiaľ získal peniaze, aby si to mohol dovoliť? Predsa šetrili na letenky! A on takto vyhodí všetky úspory na kúpu nejakého náramku, o ktorý sa ani neprosila? Tomáš sa vybral na odchod. Rýchlo sa rozbehla späť k drogérií a otočila sa chrbtom skôr, ako výjde.
***
„Takže... Kde sa vyberieme ďalej?" opýtal sa jej Tomáš, keď už sedeli v pohodlí ich izby.
„To mi povedz ty. Za čo chceš kúpiť letenky?" odvrkla.
„Ako to myslíš? Veď za peniaze," odpovedal jej nechápavo.
„Hej, myslíš tie, ktoré si minul?" spýtala sa namosúrene.
„O čom to rozprávaš?"
„Videla som ťa, ako kupuješ nejaký náramok. Viem, že by som ti mala byť vďačná, ale nemôžem. Boli to predsa peniaze, ktoré sme si šetrili na ďalšie letenky. Ako si nám to mohol urobiť?" priškrtene mu kládla otázky.
„Nie je to tak ako to vyzerá... Ja..."
„Tak potom, ako to je?" naliehala.
„Bol som si zahrať poker," priznal.
„Čo prosím?"
„Je to tak. Včera večer, keď si spala, som sa vybral do najblížšieho kasína a skúsil si zahrať poker. Bol to dosť veľký adrenalín. Takmer sa zdálo, že prehrajem všetky peniaze, no otočil som to na výhru."
„Ty vieš hrať poker?"
„No, hej. Hrával som ho dosť často na párty."
„Tomáš! Ty si taký tupec, že neviem či sa mám na teba hnevať alebo ťa pobozkať od radosti!" vykríkla.
„Beriem to druhé," zasmial sa. „No aby som nezabudol, toto je pre teba. Z tašky vybral malú škatuľku, v ktorej sa nachádzal malý strieborný náramok s príveskom zemegule. „Chcel som ťa prekvapiť," zašepkal.
Emma očarene pozerala na náramok a potom sa vrhla do jeho náruče.
INFO!! ---> Ahojte, ľudia. Musím vás informovať o tom, že do konca výjdu dve alebo tri časti. Chcela som, aby to bolo dlhšie, no dôvodom tohto náhleho ukončenia je, že už nemám dostatok motivácie a ani nápadov ako tento príbeh ozvláštniť. K tomu ešte pridávam to, že začínam s novou sériou short stories (trošku motivačných). Ale s tým vás oboznámim neskôr ❤.
ESTÁS LEYENDO
Around the World
RomanceEmma je dedinské dievča. Jej rodičia vlastnia farmu, o ktorú sa musí každodenne starať. No čo, ak ju tento život nebaví? Cíti sa tu ako uväznené vtáča v klietke. Čo ak chce spoznávať svet? Podarí sa jej to? Story written by: @infinityvibes 10.2016