seitsemästoista luku

801 65 5
                                    

Nakkaan tupakan suupieleeni ja otan varaston vara-avaimen tuhkakupin alta. Avaan oven ja otan lukon pois päältä, jonka jälkeen astelen sisälle ja nappaan tupakan takaisin sormieni väliin.

"Ai se oli lukossa", Tyga toteaa hiukan pahoittelevaan sävyyn. Huitaisen kättäni ilmaistakseni asian olevan ok ja istun sohvalle muiden joukkoon. Samassa pussitushuoneen ovi aukeaa ja luoksemme astelee Khalil ja joku blondi muija. Kaikkien katseet kääntyvät vaistomaisesti muhun ja mä katselen muita toinen kulma koholla.

"Millon seuraava keikka? Mä voisin myydä", ehdotan Khalilille, joka roikkuu blondissa. Mies kääntää silmänsä muhun ja näyttää jopa hiukan hämmentyneeltä. Ihan kuin miehen katse kysyisi, miksen ole vihainen blondista. Hahaa, siitäs sait, kusipää.

"Huomenna", mies vastaa lopulta ja laskee kätensä blondin treenatulle takapuolelle. Imaisen tupakasta viimeiset savut ja kumarrun tumppaamaan sen tuhkakuppiin. Sitten nojaudun takaisin selkänojaan ja pidän kasvot peruslukemilla.

Toiset alkavat suunnitella huomista ja mä selaan puhelintani hetken, jonka jälkeen keskityn kuuntelemaan muita. Jossain välissä Justinkin saapui paikalle ja Khalil lähti samantien jututtamaan miestä. Mä en halua edes kuvitella mikä olisi keskustelun aihe, joten nousen sohvalta ja menen vaihteeksi ulos tupakoimaan.

"Moi", kuulen yhtäkkiä hiljaisen äänen korvanjuurestani. Käännyn katsomaan ovesta tullutta ihmistä ja samassa tunnistan sen Khalilin uudeksi side chickiksi. Nyökkään tervehdykseksi - en millään jaksaisi olla mukava ihmiselle, joka panee (ex?)säätöäni. Blondihan ei ole ilmeisesti kovin perillä asioista, joten toi jatkaa juttelua ja kysyy päälle tupakan.

"Mä oon muuten Erika", nainen ilmoittaa vielä, kun avaan askin ja ojennan tolle savuketta. "Sä et taida paljoa puhua?" Olen avaamassa suutani sanoakseni jotain, mutta ovi aukeaa ja Justin astuu turhautuneen näköisenä pihalle.

"Toi idiootti kehtas kysyä, että miks me käytiin syömässä yhdessä", Justin kertoo ja ottaa askin kädestäni. Mies nakkaa savukkeen huultensa väliin ja sytyttää sen askista löytyneellä sytkärillä. "Mä meinasin mainita sille meidän panoista, mut mä oisin lentäny ikkunasta pihalle."

"Justin", huokaisen ja nyökkään blondiin päin. Mies kääntyy katsomaan taakseen ja valahtaa kalpeaksi. Blondi hymyilee ilmeisesti innoissaan siitä, että tietää jotain mitä ei todellakaan saisi.

"Älkää huoliko, en mä kellekkään kerro", nainen vakuuttaa innokas hymy huulillaan. Jos blondi menisikin avaamaan suunsa, mä ja Justin lennettäisiin jengistä alta aikayksikön. En kuitenkaan jaksa alkaa vinkumaan naiselle mitään, joten nakkaan tupakan soralle ja avaan oven mennäkseni sisälle. Justin jää varmaankin maksamaan naisen hiljaiseksi, tai ehkä mies tarjoaa itseään. Siinä vasta olisikin kunnon soppa keitettynä, kun Justin olisi painanut kahta Khalilin panoa.

En oikein jaksaisi olla sosiaalinen ja joku soittaa paskaa musiikkia, joten laitan kuulokkeet korviin ja menen pussittamaan. En oikeastaan tiedä miltä musta pitäisi tuntua. Khalil kehtasi tuoda viimeöisen panonsa mukanaan ja hieroa asiaa naamaani. Toisaalta en itsekään ole mikään pyhimys ja kaiken lisäksi salaan asiaa Khalililta. Mutta haluaisin kovasti tietää, että missä mennään - mun puolestani kylläkin meidän säätämiset on säädetty.

***

Olen vieläkin hiukan alakuloinen kun saavun Xavierin kyydillä kotiin. Käyn suihkussa, puen päälleni ison yöpaidan ja menen alakertaan syömään. Voitelen leipää, kun isä tulee kotiin. Mies löysää kravaattiaan ja laskee salkun baaripöydälle.

"Oletko sinäkin alkanut leikkimään huumeilla?" isä kysyy yhtäkkiä. Voiveitsi on tipahtaa käsistäni ja käännyn kohtaamaan miehen silmät, jotka katsovat mua hyvin ankarasti. Sinäkin särähtää korvaani pahasti, enkä todellakaan ole vastaamassa noin typerään syytökseen yhtään mitään.

messed up • JBDonde viven las historias. Descúbrelo ahora