adelXmashah 19
¤¤¤
ADEL membuka mata perlahan bila terasa ada sesuatu bergerak atas perutnya.
''Good morning,'' Satu suara menyapa telinganya perlahan.
''Ma..''
Belum habis sebutanya, Mashah meletak jari di bibir Adel. ''Start a day with something sweet, end the day with something more sweeter '' Adel kerut dahi. Dah kenapa Mashah bersikap pelik pagi-pagi ni.
Mashah mendekatkan mukanya ke muka Adelina sehingga tercelik luas mata Adel memandangnya. '' call me abang please not my name, ''
Adel mencebik. ''No way! Geli.'' Mashah ni pagi-pagi dah buat Adel rasa nak termuntah.
Mashah tunjuk muka sememehnya. ''Ala boleh la, panggil I abang please...'' Dia teringin sangat nak dengar Adel panggil dia abang macam isteri orang lain.
Adel menjuih bibir mendengar rengekan Mashah. Mengada, ''ei tak mau lah geli tau tak, little pun menyampah dengar ''
''Ye ke?'' Kepalanya turun ke bahagian perut Adel yang terdedah itu. ''Baby suka tak kalau dengar mummy panggil daddy abang?''
Mashah angkat kepala memandang Adel. ''See. Baby say yes,'' Ujarnya dengar yakin.
Adel mencebik, baru saja mulutnya nak membalas sebelum dia tersedar sesuatu. Membuntang mata melihat bahagian perutnya sudah terdedah. Bajunya sudah terselak ke dada, patutlah terasa geli je di perutnya tadi.
Adel mengecilkan matanya memandang Mashah. ''What are you doing to me?''
''What?'' Soal Mashah dengan muka tak berperasaan.
Adel angkat sebelah keningnya. ''What are you doing to my body?'' Matanya terarah pada bahagian perutnya.
Mashah tergelak kecil mengerti maksud pertanyaan Adel. ''Nothing. Just having communication session with my baby while mummy sleeping.''
Telinga Mashah di tarik perlahan. Geram dia dengan selamba Mashah, nak buat apa suka hati dia je walau di tegah tak lut dekat telinga Mashah.
''Having communication session but not with raba-raba my perut okay?''
Setelah telinganya di lepas oleh Adel. Mashah letak kepalanya atas dada Adel selamba. Adel tercenggang, begitu dekat mukanya dengan Mashah. Jantungnya mula memain rentak laju, nafas Adel mula tersekat-sekat bersama gemuruh Mashah terlalu dekat denganya.
''Apa salahnya kalau I nak raba pun kita halal dah pun. I've see everything in your, just perfect don't worry'' Ucapnya bernada usikan. Mashah bangun, sebelum melangkah ke bilik air dia sempat mencuri cium bibir Adel yang tercenggang dengan kata-katanya.
Adel telan liur. Kalau lah Mashah tahu yang sudah ada lelaki lain yang melihat tubuhnya sebelum dirinya. Adel menggeleng, muncul sebak di dalam dada. Perutnya digosok perlahan, Adel bersumpah tak akan ada sesiapa yang akan tahu tentang itu Mashah terlalu baik untuk di kecewakan. Dia yakin untuk memberi peluang pada dirinya mengenal erti setia dan cinta sebenar bersama Andra Mashah.
''Daddy dah buat mummy gila little,'' Satu senyuman kecil terbias di bibirnya.
''Mashah I penat lah, jom lah kita balik.'' Adel duduk di bangku kosong yang terdapat di kompleks membeli-belah. Dia bukan lah orang yang cepat bosan bila di ajak shopping kerana itu salah satu aktiviti kegemaranya tapi sejak mengandung ni dia jadi cepat letih dan malas untuk berjalan.
YOU ARE READING
Wasiat Cinta (adelmashah)
ChickLitRE-EDIT SOON! Highest rank #1 in chicklit Bila kepala batu bertemu kepala batu, kau rasa aman ke nak hidup? Oh no! Tapi macam mana kalau Mashah memang diciptakan untuk Adel? ''You kena kahwin dengan I,'' mocha latte di cawan di teguk dengan sopan. ...