Hoofdstuk 12

165 14 8
                                    




We kwamen aan bij een groot verlaten pretpark. Aan de ingang hingen slingers half op de grond en flyer's van 3 jaar geleden lagen verspreidt op de grond. Hier en daar lagen wat flesjes en kartonnetjes. Alles zag er oud en verlaten uit. 

Elton had juist zijn intro gedaan en richtte de camera nu op ons. 'zijn jullie er klaar voor?' vroeg hij. 'euh, nee!!' roept Corey, 'ik denk het' zegt Sam. ik zeg niets. Elton draait de camera weer naar zich. 'echte pussies... ik wil hun gezichten wel zien als we straks het bord bovenhalen'. ik rol met mijn ogen. Dan kijkt Elton naar ons. 'vooruit dan maar' zegt hij en stapt dan het park in.

We hebben heel het park rondgelopen. We hadden niets gevonden maar ik had al de hele tijd het gevoel dat ik bekeken word. 'zo, we zijn er' zegt Sam. 'waar? vraag ik. 'de grasvlakte waar we het ouija bord zullen bovenhalen' zegt Elton met een glimlach op zijn gezicht. Ik kijk rond, ik ken deze plek van ergens...

'klaar?' ik knik. we stappen tot het midden van de grasvlakte en Elton gaat zitten. ik draai me nog eens om en dan bevriest mijn lichaam. Op deze plek stond ik in mijn droom. Net hetzelfde. Toeval? Ik weet niet...

'Colby doe je mee?' vraagt Corey. 'nee bro, ik pas'zeg ik en wuif met mijn hand. 'komaan.. Zelfs corey doet mee' zegt Elton. 'nee man, echt niet. Ik film wel' zegt ik en ga naast Sam zitten. 'oke, wat jij wilt' mompelt hij. Dan start ik de video.

---

"Is iemand hier die met ons wilt praten?" vraagt Sam. een gek gevoel borrelt in mijn maag.

niets.

"is hier iemand die graag met ons zou praten?" het gevoel wordt sterker, bijna onverdraaglijk

"ja" zeg ik, meteen sla ik een hand voor mijn mond, wat was dat?

'man, jij moet niet antwoorden, de geesten moeten' zegt Elton.'ik weet het sorry' zeg ik en zorg er dan weer voor dat de camera gefocust is.

"is hier iemand?" mijn maag keert weer, weer verlaten er woorden mijn mond zonder ik het wil.

"ja, heb ik toch al gezegd" zeg ik.

'stop gast, het is niet meer grappig.' zegt Corey. 'ik kan er niets aandoen.' zeg ik. Corey kijkt me verwart aan en Sam kijkt ook naar mij.

'laat mij even de vragen stellen' zegt Corey, zijn ogen gefocust op mij. 'oke, is goed' zegt Elton.

"wat is je naam" vraagt hij. 'nee' zeg ik. "wat nee" vraagt hij weer. Elke vraag voelt als een steek in mijn maag. 'ik zei nee, mijn naam krijg je niet' ik begin onregelmatig te ademen. 'colby, alles goed' vraagt sam. 'shhtt' zegt Corey.

 'hoe ben je dood gegaan?' vraagt hij. 'zelfmoord' zeg ik. 'waarom?' alles begint te branden en de hoofdpijn was erger dan ooit. 'waarom?' roept hij nu. 'omdat ik mensen vermoordt heb!' roep ik terug.

'oke, dat was alles. vaarwel' zegt hij en duwt het palet naar goodbye 'vaarwel' zeg ik. 

ik kom uit mijn trance en nu pas heb ik door dat ik een bloedneus heb. 'colby je bloedt' zegt Elton. 'Colby wat was dit allemaal' vraagt Sam. 'je hebt het toch gezien, er is iets met je vriend Sam. Er zit iemand anders bij je vriend in zijn lichaam.'zegt Corey en  Sam kijkt  hem ongeloofwaardig aan  'hoe kan je dat zeggen, dat slaat nergens op'

'jongens, ik ben hier hoor. Waarom praten jullie alsof ik hier niet ben?' ze antwoorden niet op mijn vraag, het enigste wat ze doen is tegen elkaar roepen. 'jongens?' niets. Ik zucht. Ik loop wat verder van hun weg. Dit lijkt verdomd hard op de droom die ik had. 

ik hoor gelach maar het komt vanuit mijn hoofd, de stem....

'wat wil je?' vraag ik. 'alles, heb je het nog niet door' zegt hij.

Tranen vloeien over mijn wangen. 'ze zullen niet altijd aan jouw kant staan colby, als je nu mij laat controleren over je lichaam komt alles goed met hun en zal ik ze geen pijn doen' 

het is even stil 'we zijn een perfect team Colby, jij en ik, tezamen!'

'nooit' roep ik dan luidop, handen tegen mijn slaap. Tranen stromen over mijn wangen en zweetdruppels rollen van mijn voorhoofd. 'COLBY?' hoor ik Sam nog roepen maar alles wordt wazig, mijn gehoor verslechterd en ik voel mezelf wegzakken. Ik voel nog armen naar me grijpen maar niet veel later wordt alles zwart.

Save Me From HellWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu