Chapter 5

2.5K 106 17
                                    

#troublemaker5
Beberapa hari saja cuti saya tinggal, saya tengok jam. Hari ni saya ada appointment sama dengan  bengkel tempat saya repair vios si pindik, tauke tu bilang nda lama lagi mahu siap;a tu. Tapi, saya mahu check kerja dorang dulula takut dorang buat cincai punya. Berpandukan pengalaman lepas, ni bengkel memang kualiti punya kerja, mungkin juga sebab tu la govt. ada buat deal dengan mereka.

Sampai bengkel saya lihat tinggal dorang mahu cat bahagian yang scratch, bumper sama bonet memang kana tukarla sebab teruk juga kemek dia. Biasalah impact kena langgar dan melanggar semasa memandu di lorong laju, nasib juga si pindik tidak cedera.

“Mnggu depanla mahu siap bos. Hari teda dapat mau siapa bah, jumaat kan.. weeked kitaorang closed,” bilang tu tauke, saya angguk saja.

“bah, ok juga kalo begitu. Tapi, kalo ada yang mahu kena tukar tukar sajala toke,” kata saya, tu tauke ketawa pandang saya,

“ni 1st vios punya model bah bos, lama juga ni kereta. .. biasala ada kena tukar sana tukar sini, tapi still okayla Cuma condition dia sudah tua sedikit… ,” jelas tauke lagi.

“Kalo masih ok dan selamat nda apa juga tu, kasi service terus bah toke,” kata saya, tu toke angguk saja.

“Bah, saya bagi kamu resit la nanti kalo siap service,” bilang dia, sa angguk dan lepas bertanya itu ini saya drive balik.

Ting!! Ws masuk, sempat juga saya view ws.. daripada Charlotte..

Charlotte : we need to talk babe.. plsss.

Saya baca tu text dan ignore saja, apa lagi alasan dia mahu jumpa kalau bukan mahu getting back together. Tapi, saya belum bersedia untuk membincangkan soal hati.. saya ambil tu hp dan call random number (takdala random, some girls number bah tu)

“Hello, Henry. Its good to hear from you,” kata Christina, model bah dia tu (jangan Tanya memang big boobs huhuhu ).

“Dinner tonight?” Tanya saya, dia kasi yes saja. Stress macam ni memang saya perlu benda macam tu..

Balik dari bengkel saya melelapkan mata dulu, lagipun masih awal juga ni. Saya pejam mata tapi fikiran jauh melayang mengingatkan Charlotte, saya berfikir samada memberi peluang kedua sama dia ataupun saya kasi lupa saja macam yang Harry cakap… lama sudah kisah kami ni, jadi mengapa saya rasa macam baru semalam saja benda tu berlaku.. sakit hati dicurangi begitu benar2 buat saya separuh gila.. kalau kamuorang ingat scene yang Eugene sama late Maggie terjumpa saya sama Shelby macam itula keadaannya saya jumpa Charlotte sama tu lelaki.. nama lelaki tu pun saya nda ambik peduli, c*baiii sakit hati saya ni bila terkenang..

Saya bawa Christina makan di Hog and Wild di Vivacity, mengidam 3 layer dorang hahaha… kami dua santai2 saja, and shes look beautiful like always. Pakai dress ketat menampakkan bentuk tubuh and bonus dia, lurah2 dendam memang mengancam bah. Nahh, nda sabar si hot dog dekat bawah mahu kena panggang (tu istilah si pindik uhh hahaha, aikk sempat juga teringat tu mandak).

“I miss you.. sa baru balik dari Singapore semalam, tak sangka pula ko call,” kata Christina, saya senyum saja sama dia, biasa bah dia tu freelancer.. mana2 tempatpun lubuk rezeki bagi dorang,

“You look beautiful as always… Can't wait to eat you,” saya bilang, Christina ketawa malu. Tahu bah dia apa yang saya mahu.

“Aaa, be gentle bah,” dia bilang dengan suara yang seakan merengik tu, ni yang tak tahan ni.

“Lama juga order ni sampai,” kata saya, nda kesabaran bah hahaha.. pandai juga rindu mahu ehem sama dia ni. Christian meliuk lentukkan tubuh dia, sengaja bah mahu kasi saya nda kesabaran ni

Order sampai kami dua makan sambil minum wine, mahu kasi hot ni badan hahaha. Kami dua cerita2 tentang masa lalu, 1st time kami dua jumpa.

Baru saja saya mahu angkat tu wine glass, ada tangan yang lebih tangkas ( macam tau saja sapa) capai tu gelas dan simbur tu wine dalam gelas ke muka Christina. Dua2 kami terkejut, shittt sapala kurang diajar ni. Saya dongak kepala pandang tu orang, terkejut lagi saya tengok si pindik. Aiikk, melarat pula lakonan dia ni, bukan juga ada Charlotte sini.

Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)Where stories live. Discover now