#troublemaker27
Sepanjang 5 tahun yang telah berlalu banyak pekara berlaku dalam hidup saya, semasa mengandungkan Haleigh saya kehilangan inik dan 3 bulan selepas itu aki pula meninggal. Rumah dikampung kosong saja nasib juga apai Gene ada tolong jagakan. Ken pula sudah bertunang dengan perempuan orang ulu, Clara semakin sihat. Dia dan Ken sama2 tinggal dengan Eugene di Miri. Ada juga saya bawa dia tinggal sama2 tapi dia nda mahu, suka dia dengan anak2 Eugene.
Saya pula selepas banyak pekara yang berlaku secubanya saya untuk tabah menghadapi hari2 mendatang. Saya dan Sonia masih tinggal bersama, diala yang jadi kawan dan teman yang mendorong saya walaupun kadang2 teringat akan perbuatan dia dulu tapi past is past.
"Mami.. Beach," kata Haleigh, butang mata saya. Ni anak sebut bitch ka beach.
"Mami apa? Bit atau bec?" tanya saya lagi, ndakan mau sebut bitch depan anak kecil.
"beach beach," kata dia lagi, masih juga saya dengar benda lain.
"beach.. Sand," kata dia lagi, terus pecah ketawa saya. Naa silaka saya punya telinga.
"H mau pergi sekarangka?" tanya saya, terus dia menganggukkan kepalanya. Hmmm, okayla juga. Mendung juga ni hari, kalau hujan balik saja fikir saya dalam hati. Sonia kerja terpaksala saya bawa Haleigh sorang2, lagipun dia senang dijaga.
"tengok beach saja ouh, nda perlu main pasir," kata saya terus dimuncungkannya mulut hahahah sumil bah ini anak, bikin geram saja nasib juga anak saya hahaha.
"okay, lets go," kata saya, terus dia menjerit kesukaan. Saya masuk bilik tidur mahu ambil handbag dan car key. Oh ya lupa saya mahu kasitau kami anak beranak sudah pindah dari rumah Henry, saya beli rumah teres saja itupun rumah secondhand tapi saya suka sebab dah direnovate pemilik asal dia. Sederhana besar juga tu rumah, okayla tu asal ada tempat berteduh. Duit Henry saya nda pernah sentuh, saya guna duit yang Milan wasiatkan untuk saya.
"H jumm, kalo lambat takut hujan nanti," kata saya, mulala dia cari topi hitam dia. Saya senyum saja melihat dia, Haleigh mungkin slow sikit berbanding kanak2 seusia dia tapi apa yang saya nampak dia suka bergaya macam kakak Mel dia.
Saya memandu ke Damai Beach, walaupun jarak antara rumah dan Pantai Damai jauh tapu demi si sumil saya ni saya turutkan saja. Bukan dia ada dadypun tempat dia bermanja, kadang2 hairan juga saya kenapa dia nda pernah bertanya atau mencari si dady.
"sekelim (ice cream),"kata Haleigh.
"okay, sampai nanti mami beli okay." kata saya, kadang2 Haleigh hanya sebut satu perkataan saja. Jarang2 dia sebut ayat panjang, walaupun begitu tetap juga saya bersyukur. At least dia sihat dan cukup anggota badan.
"H, perluka kita dua sewa bilik?" tanya saya, macamla dia faham sangat apa yang saya cakap.
"sekelim," kata dia lagi terus saya tertawa, otak dia dipenuhi dengan ice cream sekarang ni.
YOU ARE READING
Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)
HumorMengisahkan seorang lelaki bernama Henry Dunn yang mata keranjang, dia tidak boleh menolak wanita terutamanya yg big boobs. Tetapi, setiap kisah ada permulaannya... Munculnya gadis pindik yg comel bernama Chloe(small boobs) dan juga kedatangan semul...