#troublemaker20
Chloe Alexander
Lepas bagi tidur si kembar, saya baring saja sambil mata kelip2 pandang siling. Kejadian siang tadi berulang tayang difikiran saya, gara2 jeles punya pasal saya say yes untuk lamaran Henry. Terfikir juga saya apakah tindakan saya untuk kawin lagi ni betul? Tapi, conversation di telefon dengan my mother-in-law merestui hubungan saya dengan Henry. Siap dia bilang Henry terbang ke Singapore semata2 minta bless daripada dia.Saya menyiring menghadap Melanie, anak dara kecil saya ni juga perlukan ‘lelaki’ yang bergelar dady walaupun tidak sekelumitpun dalam hati saya menggantikan tempat Milan.
‘if you love him and he love you and the twin.. give him a chance, I bet Max will happy and I’ll be happy. At least I know all of you safe there… I’m not asking you to forget about Max because I know you can’t, you still young Chloe..dont make things that happen stop you to live your life,’ kata2 mummy terngiang2 di benak fikiran saya.
Saya bangun drai katil dan start packing pakaian saya dan twin, sebelum saya benar2 memberi keputusan muktamad I need to see someone. Saya mahu minta restu daripada dia juga.
Saya capai hp dan google sesuatu, kos mahal sebab last minute tidak saya endahkan yang penting saya mahu jumpa dia. Sempat juga saya text madam Agnes untuk minta cuti seminggu, punya panjang alasan say asana. Esok2pun bulih call dia tapi better kasi tau dia duluan.
Awal pagi saya kasi bangun budak2, mahu siap2 pergi airport. Ken juga jadi mangsa, pot pet mulut dia sebab nda kasi tau dia awal2 yang kami mahu pergi Singapore.
Sampai Changi Airport, Michelle sudah tunggu kami. Siap berpelukan lagi.
“Kenapa tiba2 saja ni?”tanya Michelle lepas kami sudah masuk dalam kereta.
“I say yes to Henry proposal but,…. I want to see Milan. Tiba2 saja saya rindu sama dia,”jawab saya cuba kawal perasaan sebak, Michelle yang sedang memandu diam saja.
Kami terus balik ke rumah mummy, mahu balik sana ada juga kami lalu bangunan apartment tempat saya dan Milan tinggal dahulu. Entah kenapa mudah saja air mata saya mengalir, segala kenangan bersama dia menerjah di fikiran saya. Macam ni saya kalau tiap kali lalu sini, mesti nangis saja kerja saya.
Saya pandang luar dan lalu juga dengan café Milan, lagila air mata saya menggila sebab di café itula tempat pertama kami jumpa sehinggala dia menjadi penyelamat kepada jiwa dan minda saya yang kacau ketika itu, kalila disebabkan itu saya nda akan dapat melupakan Milan… penyelamat saya bah dia, kalau teda dia mungkin saya masih pakai mask macam dulu2 dan terus hilang keyakinan diri.
Sampai rumah mummy teriak si Matthew dan Melanie jumpa grandma dorang, begitula tiap kali dorang jumpa. Saya masuk bilik tidur milan dengan luggage, budak2 stay dengan mummy dibawah. Saya tengok dinding bilik tergantung gambar perkhawinan kami, kalau dulu gambar ni di apartment kami tapi sekarang berpindah ke sini pula.
Saya lihat wajah lelaki disebelah saya, senyuman sama piuk dia nda akan saya lupa. Waktu ni hanya Tuhan saja tahu bagaimana perasaan rindu saya sama Milan, bagaimana saya mahu move on dan kawin dengan orang lain kalau hati saya memendam rindu pada yang teda,
Maxmilan, I wish you are here so I can hug and kiss you. My sulu, I miss you so damn much bahhh… kali dorang mummy dengar saya nangis cepat2 dorang naik atas masuk bilik, terasa badan saya kena peluk.
“You need to be strong, Max won’t like it if you crying everytime you are here,” pujuk mummy, saya cuba kawal tapi saya juga manusia. Kesedihan itu masih bersama saya.
Budak2 dan Ken dibawah dengan family Milan yang lain berkunjung kalila lepas dengar kami anak beranak ada disini. Saya berkurung dibilik sambil memeluk baju Milan, fikiran saya kosong… bila sampai disini perasaan saya sama Henry juga memudar, mungkin perasaan saya sama Milan masih kuat dan nda akan terganti.
YOU ARE READING
Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)
HumorMengisahkan seorang lelaki bernama Henry Dunn yang mata keranjang, dia tidak boleh menolak wanita terutamanya yg big boobs. Tetapi, setiap kisah ada permulaannya... Munculnya gadis pindik yg comel bernama Chloe(small boobs) dan juga kedatangan semul...