#troublemaker17
Saya mahu ready pergi office bila my hp ringing, check incoming call from Ken. Ken mana ni ouh? Ken si pindikka ini? Saya jawabla mana tahu ada benda penting.“Yes, Henry speaking,” jawab saya, kasi formal sikit mana tahu client kan.
“Sori ganggu, budak2 nangis mau dady dorang. Mang sudah pergi kerja,” kata tu suara, background memang ada bunyi budak2 menangis. Teriak2 lagi tu.
“Anak2 Chloeka tu?” tanya saya untuk kepastian,
“Ya, kali dorang dua ada cakap dengan ko bah tu semalam. Dorang ingat dady dorang masih hidup kali,” jelas Ken, saya pula menghembuskan nafas. Mulala saya berfikir sebab hari ni saya ada meeting penting sama client untuk new projek.
“Where are you live?” tanya saya,
“Teda kami pindah, masih dekat rumah lama ni,”jawab Ken, saya pula WTF. Bah, sama tempat juga ni. Gila bah saya, saya ingat Chloe nda akan kembali pergi tu rumah lagi. kalau saya tahu lama sudah saya pergi sana..
“Bah, nanti saya pergi sana,” kata saya dan terus end called. Mahu bawa jalan2 mall belum buka bah, saya fikir mahu bawa pergi ofis dulu sebab my meeting pukul 9 baa.
Saya drive pergi sana sekejap saja, bukan jauh juga kan. Saya parking di siring jalan dan jalan kaki pergi rumah sana, tidak sampai dua minit sampai sudah. Saya ketuk pintu dan jelas kedengaran suara teriak si ken lawan budak2.
Dia buka pintu dan jelas wajah penat dia, hampir mahu ketawa saya lihat muka dia. Last saya lihat Si Ken ni punya la garang dia sama saya.
“Thanks God,” kata dia, cepat2 dia buka grill. Saya masuk tengok Matt menangis bertelanjang lagi tu, saya tengok Ken.
“Sa mau kasi mandi bah, tapi tu la panggil dady2,” jelas Ken tanpa disuruh, saya lihat sekeliling.
“Mel mana?” tanya saya, Ken tunjuk ke bilik yang bertutup. Ada tangisan juga dalam tu bilik.
Saya hampiri Matt, mata dia terkebil2 melihat saya. Saya senyum dan peluk dia.
“What happen, son? Ko lawan angkol Ken ka?” tanya saya, terus dia peluk leher saya sambil menangis.
“Why you come now? I miss you,”kata dia dalam tangis, saya nda pastila muka saya sama Milan sama ke tidak sebab Matt percaya benar yang saya adalah dady dia.
“Im sorry,” tu saja saya dapat jawab, saya usap belakang dia kasi dia tenang dulu. Ken pula saya lihat kemas barang yang berterabur diruang tamu.
“Wheres your lil sis?” tanya saya, dia longgarkan dia punya pelukkan dan mengetuk pintu bilik dimana Melanie mengurung diri.
“Baby, dadys here!!” jerit Matt, perlahan pintu bilik dibuka. Ketawa saya lihat anak dara pindik, sudahla muka comot gara2 menangis rambut dia pula macam sarang burung hahahaha (sori ketawa, tapi lucu bah). Dia pula ikut saya ketawa dan peluk kaki saya.
“I miss you!!” jerit dia sambil ketawa2, saya pun ikut tersenyum.
“Bah, its time to take a bath,” kata saya, laju kepala dorang mengangguk. Saya minta tolonh Ken bagi dorang mandi. Nda mahu juga saya basah2 tapi, kalila budak2 tu rindu sama dady dorang mahu juga saya yang bagi mandi. Saya buka baju kemeja dan minta towel sebab saya mahu buka seluar bah, safety first mana tahu kana simbah air.
“Okay, dady mau pergi kerja so you guys mau ikutka? Kalo mau ikut cepat2 mandi so kita nda terlambat sampai sebab ada anty garang sana ok. Dady nda mahu kana marah oleh dia,” kata saya, dorang faham ke tidak saya langgar saja hahaha. Tapi saya lihat express saja dorang mandi.
YOU ARE READING
Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)
HumorMengisahkan seorang lelaki bernama Henry Dunn yang mata keranjang, dia tidak boleh menolak wanita terutamanya yg big boobs. Tetapi, setiap kisah ada permulaannya... Munculnya gadis pindik yg comel bernama Chloe(small boobs) dan juga kedatangan semul...