Chapter 29

3.1K 194 66
                                    

#troublemaker29

Jejak kasih betul saya dan Haleigh sama Henry diserikan pula dengan si Bos H.

"What are you doing here?" tanya Henry sama Owen, aikk dorang kenal meh? Apa dia buat dekat ofis Henry?

"Not your concern. Hei baby girl," kata Owen menyapa Haleigh, Haleigh senyum dan angkat tangan dia saja.

"That young lady that you call baby girl is my daughter," kata Henry sambil mata dia tajam merenung Owen, Owen pula merenung Haleigh dan saya silih berganti. Nda percaya kali, saya dan Haleigh yang ditengah2 melihat mereka berdua silih berganti. Siapa yang bercakap muka orang tu la yang kami dua pandang.

"I don't believe you," kata Owen pula, saya lihat Henry ketawa separuh mengijik.

"Yaa, you always don't believe me like you don't believe Charlotte is my fianceé..," balas Henry lagi. Okay, jadi si Bos H ni la punca tali pertunangan Charlotte sama Henry putus.

"Well, i like beautiful creature like her my mama hot," bidas si Owen, hmmm mahunya kami dua Haleigh ambik popcorn dan cola.

"She's human not creature things. Look at her face, she's ugly.. Buruk wajah dia bah so, palis2la cari mana2 hot mama yang lagi cantik," kata Henry, dahi saya pula berkerut. Adaka patut cakap wajah saya huduh.

"Mami ugly but H beutipul," celah si Haleigh pantas pula Henry menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan Haleigh.

Owen pula ketawa geli hati, mulala si Haleigh malu2.hmmm, ndakan saya dapat menantu awal.

"Yupp, H beautiful girl just like mamy," kata si Owen, kembang setaman hati saya.

"H beutiful.. Mami not.. H want Boss H.. Dady want mami," bilang si H. Ndaiii pandai2 pula dia atur, owen ketawa sambil mengusap kepala Haleigh.

"H like Bos H?" tanya Owen, Haleigh memandang Owen yang sudah berlutut didepan dia.

"Not like... Lob (love),"jawab Haleigh, saya pula yang termalu sendiri. Macam saya bah yang jadi ticer love dia bah.

Owen ketawa dan terus kiss pipi Haleigh, mulala si H shy2 cat.

"Ehemmm, mau kiss anak dara orang minta permission dari dady dia okay bukan main langgar saja," kata si Henry, saya pula pandang Henry. Dia pula pandang saya langsung dikenyitnya mata. Amboii, bukan main dia kenyit2 mata. Dahla sebut pasal permintaan segala macamla dia yang besarkan my Haleigh.

"Bah ko mau buat apa kalo anak ko suka sama sa?" tanya si Owen macam mencabar si Henry lagaknya.

"Wahhh! Bukan main ko ouh.. Mentang2la anak sa suka ko," jawan Henry, memanas sudah dia soalan Owen. Saya pula macam tinguk wayang drama tamil lagaknya, lagila pula si Henry lagak dia macamla dia bersama2 kami dua Haleigh sepanjang 5 tahun ni. Tiba2 muncul berlagak protective pula.

"No fight.. H want dady like Bos H," kata si Haleigh yang menjadi orang tengah, si mami grab popcorn sudah ni tinguk chanel kuria pula.

"Why should dady like him?" tanya Henry, aih dorang ni macamla Haleigh mahu kahwin pula.

"Because H lob Bos.." jawab Haleigh, saya tengok Owen tersenyum menang. Henry tarik tangan saya dan Haleigh manakala si Haleigh tarik tangan si Owen masuk dalam ofis dia, well ofis lama dia sebab kosong bah ofis lama si Henry.

"What if dady don't like that man?" tanya Henry sama Haleigh.

"Then H don't like dady," jawab Haleigh selamba, Henry masam sudah muka dia tapi si Owen berseri2 sudah.

"But that man lob your mamy," kata Henry, bulat mata saya. Dia ni agak2la mahu buat serious conversation sama budak 5 tahun.

Haleigh pandang saya, saya senyum dan menggeleng.

Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)Where stories live. Discover now