#troublemaker18
Sampai saja di Miri, dorang Eugene sudah tunggu. Muka dia banyak pertanyaan bila melihat Melanie enggan berenggang dengan Henry.“Mel, ko nda ikut kami balik sama anty Gene ka? Jumpa kakak Eunaa dan Eunice.. ?” tanya saya. Eugene sama Joel dua2 dapat anak perempuan. Melanie memandang saya dan menggeleng.
“me and dady,” jawab dia, saya tengok Henry dia angkat bahu saja.
“Biarla dia ikut Henry Chlo, malam nanti kami pergi juga rumah dorang Gene,” kata Amanda, saya angguk saja.
“Matt! You not come?” tanya Melanie, Matthew segera memalingkan mukanya ke tempat lain. Mula sudah kepala saya pening.
“You go with dady, Matt with mamy,” jawab saya dan masukkan barang ke dalam kereta Eugene. Beg si Melanie saya bagi saja sama Henry.
“Ni dia punya bakul susu, nanti sa ws ko cara bancuh dia,” kata saya sama Henry, bulat mata dia tengok saya.
“I don’t know anything about bancuh susu, Chlo.” Kata dia, saya renung dia sudah.
“Mel, jumla ikut mamy balik rumah anty gene. Dady ko nda pandai bancuh susu tu,” kata saya kepada Melanie separuh memujuk, mulala mulut dia muncung.
“I want with dady,” kata dia pula, air mata bercucuran. Eee ni anak bukan juga dimarah.
“Ko mau berlaparka nda minum susu? Awal lagi ni bah, korang petang nanti barulah pergi rumah anty gene,” kata saya, mulala Melanie ni buat perangai.
“Ko ikut saja dia Chlo, teda banyak juga kerja mau buat disana. Nadia juga ada tolong saya masak, joana juga ada,” kata Eugene, bulat mata saya pandang dia.
“EE, ko ni. Kenapa juga saya mau ikut dia balik hotel sana? Bukan laki sa juga tu,” jawab saya separuh berbisik.
“Ko nda mau anak ko laparkan? Ko ikutkan saja la kemahuan dia,” kata Eugene lagi.
“Habis yang sorang ni?” tanya saya sambil memandang Matthew, Eugene mengeluh.
“Teda apa dia tu bah kalo ko ada,” kata Eugene lagi, saya tengok Melanie masih lagi jegit nangis2 sana.
“So, masih lamaka perbincangan dia? Dorang Harry dah pergi tu, driver kereta sewa lama dah tunggu say asana,” kata Henry, sempat saya jeling dia.
“Apa kata dorang indai nanti saya nda ikut sama ko balik sana?” tanya saya lagi.
“Tedala dorang cakap apa2. Dorang lagi happy kalo budak2 tu ada dady sudah. Anak2 ko terima Henry kan?” tanya Eugene, saya mengusap kepala Matthew.
“At 1st Matt ingat Henry dady dia, sekarang dia tau bah. Tu la dia merajuk,” jawab saya,
“Its time bah ko kasi pujuk dia. Siapa2pun yang menggalas tanggungjawab Milan pastikan dia terima anak2 ko bah mang, kalo Henry gete tu mau apa bah salah dia. Lama juga dia dah jadi good boy tu,” Kata Eugene, saya pula mengeluh. Last2 kami anak beranak check in bersama Henry.
Sampai hotel budak2 kepenatan sudah, Matthew pula nda mahu berrenggang sama saya. Tiap kali Henry mahu dekat mulala dia nangis atau sebamkan muka dia dekat dada saya.
“Eee ko ni, minggir bah. Kalo Matt nda mau janganla ko paksa2, kelak2 dia benci sama ko,” kata saya, rimas juga saya tempat dorang kusai ni main sembunyi cari (nah, saya punya ayatpun nda betul sudah hahaha). Lama Henry tengok saya, Matt pula dalam dakapan saya sambil muka dia sembunyikan di dada saya.
“Untung jadi Matt kan Matt,,” kata Henry, faham sangatla saya apa maksud dia. Apa? Lama sudah nda main nenen, budak2 pun dia mau jeles. Saya jeling dia saja, si Melanie nyenyak sudah tidur. Penat kali dia, sudahla pagi tadi bangun awal.
YOU ARE READING
Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)
HumorMengisahkan seorang lelaki bernama Henry Dunn yang mata keranjang, dia tidak boleh menolak wanita terutamanya yg big boobs. Tetapi, setiap kisah ada permulaannya... Munculnya gadis pindik yg comel bernama Chloe(small boobs) dan juga kedatangan semul...