Chapter 28

2.8K 188 47
                                    

#troublemaker28

"Mami! Mami!" jerit si Haleigh, saya yang sibuk menyediakan sarapan didapur hanya mampu mengeluh.

"Mami.. H panggil, answer H peliss (please),"jerit Haleigh lagi. Hmmmm

"Yes H, mami can hear you," jawab saya pula,

"Mami pakof! Pakof!" jerit dia yang tiba2 muncul dipintu dapur. Berkerut kening saya, apa tu? Nama orang germanyka?

"Apa tu? Nama kartun baruka?" tanya saya,

"Pakof," kata dia lagi sambil tangan dia menunjuk ke arah ruang tamu, dengan dahi berkerut saya pergi ruang tamu dan melihat laptop si anty evil terpasang dengan video remix lelaki barat menyumpah seranah dalam bahasa inggeris 'fvck off'. Bulat mata saya terus saya kasi tutup tu laptop, God dammit si evil ni belum dia kana sama sa.

"H, thats not nice word to learn and to say."kata saya terus dia jungkit bahu dan masuk bilik tidur kami berdua.

"Sonia!!" jerit saya naaa mahu bergegar ni rumah, dia ni kannn... Apa di fikir si Haleigh ni jenis yang tangkap slow nda pandai ka tiru apa orang cakap.

"Apa ni awal pagi hari sabtu teriak2?" tanya dia lagi yang baru keluar dari toilet.

"H keluar kejap kasitau anty evil ko apa ko belajar tadi," kata saya, muka si Haleigh terjengul didepan pintu.

"pakof," kata dia selamba, saya pandang Sonia berkerut sudah muka dia.

"What pakof2? Your friend meh?" tanya dia sama Haleigh, hmmm dia ni belum kana halau dari rumah. Si Haleigh jungkit bahu lagi sama anty evil dia tu dan terus masuk bilik.

Sonia pandang saya kehairanan, saya lagi kehairanan disuruh si anak 'pakof' awal2 pagi.

"What?" tanya Sonia mahu tahu

"Fvck off!" jerit saya ke muka dia terus berubah muka dia.

"Naa tau pun muka ko berubah, begitula sa bila anak suruh sa pakof. Ko ni kan taula ba sa anak sa slow tp jangan juga ko suka hati mau tengok video yang berbahasa kesat. Si H mungkin slow belajar one two three A B C tapi di cepat follow apa yang kita cakap baa," naaa marah terus si mami gara2 anty evil ni, saya lihat bulat mata Sonia.

"My God, siou ba Mang sa lupa exit dari tu youtube baa.. Nanti anty evil ajar si H," kata dia, saya pula pandang dia lebih kurang begini 😑😑😑.

Lepas sarapan kasi mandi si Haleigh, Sonia pula kununnya pergi dating tapi kesian juga bah sama dia sebab kalau dia dah suka sama tu lelaki tiba2 saja si lelaki berubah dan begitu juga bila si lelaki suka dia, dia pula nda mahu. Masih saya ingat apa yang pawang bidayuh tu cakap yang ilmu dia tutup dia punya jodoh, ada saya nasihat kasi dia buang tapi dia nda mahu bilang yang ilmu tu dia guna protect saya. Kalau parents dia meninggal baru dia mahu buang sebab nda ada lagi yang mahu ganggu saya tapi, sampai bila dia mahu simpan tu benda gara2 mahu melindungi saya ni? Sebab bagi saya Tuhanla pelindung dan juruselamat saya, kalau Tuhan menentukan hari ni saya mati sekuat manapun ilmu tu nda akan dapat lawan takdir. Tapi tu la kan... Setiap orang ada hak dia sendiri.

"Mami!!!" jerit si H dalam bilik, saya yang tengah lipat pakaian diluar tamu terkejut macam mahu keluar jantung. Cepat2 saya bangun mahu tahu apa jadi sama Haleigh, dia terjatuh dari katilka?

"H, ko okayka baby?" tanya saya, sebaik saya masuk dia terus tayang tu hp. Mahu juling mata saya lihat tu skrib dekat sangat.

"What happen?" tanya saya cemas, saya ambik tu hp dan tengok skrin dia.

Incoming call
Boss H

"Bos H call," kata dia, saya tengok muka dia macam pucat pula.

Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)Where stories live. Discover now