#troublemaker13
Dalam ofis sempat juga saya pejam mata, entah kenapa langsung teda mood sudah saya ni.“Hey, its lunch time.. Are you sleep?” tanya tu suara,saya buka mata dan Allanah tersenyum sudah didepan mata saya. Saya geleng kepala,
“Jum, kita lunch sama2,” bilang dia lagi, saya rasa malas tapi ikut saja. Keluar dari ofis saya lihat Amanda menjeling sambil tersenyum sinis.
“Kita lunch saja dekat café bawah, rasa malas mau drive,” kata saya, Allanah mengangguk saja.
Saya order lemon grass saja, mahu makan tapi nda ada selera.
“Are you okay? Kanapa nda makan, ko sakitka? “ tanya Allanah, saya cuba senyum sambil geleng kepala. Susah juga mahu paksa hati suka dekat orang ni, kalaula saya nda pindik akal masa tu mungkin Chloe masih ada bersama saya.
Chloe, where are you now? Selalu saya pergi rumah dia tapi gelap sentiasa, keretapun nda ada parking depan rumah. Pergi tempat kerja tunggu dia balik kerjapun nda ada dia, tertanya2 juga saya mana dia pergi.
“Did you hear me, Henry? Ko mengelamunkan apa bah sampai nda dengar saya tanya?” tanya Allanah, berkerut dahi dia tengok saya.
“Work Allanah,” jawab saya ringkas, dia pula mengeluh.
“Next week sa balik Singapore sudah, can we spend more time together? Im gonna miss my handsome fiancé when im at Singapore. You will visit right? Your parents kat Singapore juga bah. Okay, mr. fiancé?” tanya Allanah lagi, saya main angguk saja macam burung belatuk.
Selepas lunch dengan Allanah, saya balik rumah terus. Kusut sudah otak saya ni, rasa macam nda cukup rehat. Masuk rumah saya terus masuk bilik, actually saya tidur dekat bilik yang pernah Chloe tinggal dulu. Mek panggil makanpun saya nda jawab.
Dalam bilik terus saya hempas badan atas katil, saya scroll contac t dalam hp dan stop dekat nama Chloe. Sekalipun nda pernah saya cuba call tapi, kali ni saya mahu cuba. Tuhan saja yang tahu macam mana rindunya saya pada dia.
Tut!tut!tut!
“Hello,” jawab suara dihujung sana, dia masih save no say aka?
“Chloe..,” kata saya, lama suara tu terdiam.
“Henry.. Its Eugene…,”
“ouh,” kecewa juga saya ni, kenapala hp dia ada dengan Eugene,
“How are you?’ Tanya Eugene lagi, terharu juga at least ada prang kisah.
“I don’t know..Gene, where is she?” tanya saya, membuak perasaan ingin tahu di mana Chloe berada.
“if you find her.. what you gonna do? Are you gonna hurt and leave her again? Henry, don’t you think is a little to late to find her? Ko tunangan orang sudah, just leave her alone, you hurt her so much bah.. don’t call here again, shes not here,” kata Eugene dan terus end called.
Saya pula hanya mampu memandang siling, sakit rindu ni separuh nyawa hilang.
***
CHLOE ALEXANDER
“Oii! Termenung jauh Nampak? Nda perlu ko susah2 ingatkan orang yang nda sudi tu bah Chloe.. tu abang café minat sangat dengan ko,” kata Cindy, saya pula tersengih. Saya dan maxmilan??“EE, teda tu toke café mau sama saya,” jawab saya pula, kali ni saya sudah tanggalkan saya punya mask tapi rambut saya masih dapat cover parut saya tu bah.
“Malam tu balik dihantar orang,” kata Sharon, terus dorang ber uuuu sama saya. Saya ketawa saja, lagipun saya sama Milan baru saja kenal. Nda mahula lebih2 nanti keciwa.
Sementara costumer berkurangan, mulala silik2 hp. Saya tengok ada ws masuk, saya view ws daripada Eugene.
Eugene : baru saja tadi Henry ada call hp ko, ko okka sana?
Me : ok juga saya, banyak kawan. Apa dia mahu?
Eugene : dia cari ko mang..
YOU ARE READING
Troublemaker: Henry Dunn is back (COMPLETED)
HumorMengisahkan seorang lelaki bernama Henry Dunn yang mata keranjang, dia tidak boleh menolak wanita terutamanya yg big boobs. Tetapi, setiap kisah ada permulaannya... Munculnya gadis pindik yg comel bernama Chloe(small boobs) dan juga kedatangan semul...