•••23. Januar 2018
Klokka 21:30~ Majas perpektiv ~
Martinus lukker døra bak seg og vi begge kler av oss yttertøyet. Gerd Anne sa hun måtte hente Emma hjemme hos en venn, så det eneste hun gjorde var å låse opp døra for oss.
"Jeg tror ikke pappa er hjemme" mumler Martinus og tar tak i hånden min, drar meg med inn til stua. Øynene våres er festet i hverandre hele veien.
Martinus dytter meg ned i sofaen og legger seg over meg. Han støtter seg opp med den ene hånden sin (slik at han ikke moser meg) og gliser stort. Tennene lyser opp, i motsetning til mine, som er mye gulere enn hans.
Jeg kysser han lett på den søte, fregnete nesa hans og fniser svakt. Et hårstrå faller ned foran ansiktet mitt og jeg prøver å blåse det bort, uten hell. Martinus gliser enda større og drar hårstrået bak øret mitt.
"Du er så vakker" hvisker han hest, før han fører leppene våres sammen. Leppene som passer sammen som puslebrikker.
Jeg legger hendene mine rundt nakken hans og starter å massere hodebunnen hans. Martinus smiler mellom kyssene våres og stryker hånden sin opp til halsgropen min. Han avbryter kysset og legger de myke leppene sine på halsen min i stedet.
Martinus starter å plassere mange, våte kyss rundt om på halsen min, noe som får meg til å stønne svakt.
"Oj sorry" utbryter Marcus, som plutselig står foran oss, og stormer opp trappene. Jeg og Martinus veksler noen forvirra blikk, og jeg tar meg på halsen der hvor leppene hans nettop var. Martinus sukker oppgitt og nikker mot trappene.
"Gå" hvisker han og tar tak i hånden min.
"Sikker?" Jeg drar han gjennom håret med den ledige hånden min, og smiler svakt.
"Hva kan gå galt?" mumler han for seg selv. Jeg ser han angrer seg med en gang (for at han sa det), for vi begge husker hva som skjedde forrige gang. Jeg smiler takknemlig til han, kysser han på munnen, før jeg dytter han av meg og fyker opp trappene etter Marcus.
Jeg drar ned det gullbelagte håndtaket på døra som fører inn til rommet til Marcus, og åpner døra forsiktig. Marcus sitter på senga si med øreklokker, og gynger stressa frem og tilbake.
"Marcus?" spør jeg lavt, og lukker døra forsiktig bak meg. Det ser ikke ut som om Marcus legger merke til meg, og jeg beveger meg deretter nærmere han. Jeg står rett bak han og pirker han enkelt i ryggen. Marcus skvetter til og river av seg øreklokkene.
"Du skremte meg" hvisker han og legger øreklokkene på nattbordet sitt.
"Det er vel ikke så sjokkerende at jeg fulgte etter deg?" Jeg setter meg ned foran han, med beina i kryss, og follede hender.
"Maja..." Marcus snur hode sitt vekk, og lar være å fortsette på setningen sin.
"Jeg trenger at du snakker med meg" hvisker jeg og tar tak i de skjøre hendene hans.
"Det er ikke så enkelt. Jeg er ikke den personen som har det lett for å dele følelsene sine med andre" Marcus stryker tommelen sin over håndleddet mitt.
"Bare prøv. Jeg er tross alt bestevennen din" oppfordrer jeg han og smiler oppmuntrende.
"Der er det" Marcus trekker hendene sine vekk fra mine og setter blikket sitt i mitt.
"Hva da?"
"Du vil alltid bare være bestevennen min" sukker han og starter å fikle med fingrene sine, som nå ligger i fanget hans.
"Marcus..."
"Maja, jeg er en utrolig dårlig venn som sier deg dette. Jeg burde egentlig støtte deg og valgene dine" sier han og blunker hardt en gang.
"Du gjør meg bekymra" sier jeg nervøst, og kjenner hjertet mitt dunke fortere.
"Jeg klarer bare ikke å se deg og Martinus sammen" mumler han og ser ned i fanget sitt. Jeg kjenner hjertet mitt synke ned i magen min.
*Der kom det*
"Men..." Jeg vet ikke hva jeg skal svare.
"Det er så jævla vanskelig" stønner han oppgitt, og kaster hode sitt bakover.
"Jeg henger ikke helt med" mumler jeg og håper at han ikke sier det jeg frykter han skal si. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det.
"Skjønner du ingenting?" Marcus lener hode sitt fram igjen og ser meg dypt inn i øynene. Øynene hans er glassblanke og kinnene hans er røde.
"Jeg elsker deg Maja"
-
-
-
-
-
-
~ Spis en potet ~Draaaamaaa
Oha prøvde å poste akk på midnatt, men måtte lese igjennom å rette litt på ting (før jeg kunne poste) ...
Majinus eller Majcus?
(: V & C :)
Ord: 750
YOU ARE READING
Is it okay?
Fanfiction"Dette er ikke lett" ••• Maja er 17 år og kommer fra Trondheim. Hun skal få være med på å oppleve Marcus & Martinus sin store drøm, ha konsert i Madison Square Garden. Uventede hendelser dukker opp når Maja ankommer New York, noe som gir livet henn...