Ed Sheeran - Insomniac's lullaby
Eemil:
Laura oli lähtenyt melko pian herättyään. Se oli ollut harvasanainen - empä mäkään ollut kovin paljoa mitään sille sanonut. Se oli näyttänyt melko vaivaantuneelta, kun olin lähettänyt Nooralle terveisiä. Sen ilme oli kertonut, ettei se tulisi sanomaan viime yöstä mitään ystävälleen. Kyllä mä tavallaan ymmärsin. Mikael tiesi jo, että Laura oli viettänyt yönsä täällä, joten se voisi lörpötellä asiasta Sarille, joka taatusti puhuisi asiasta Nooralle. Ehkä Laura ei ollut vielä tajunnut sitä, tai sitten se ei ollut ollut hereillä, kun Mikael oli puolen päivän aikaan hiippaillut vaihtamaan vaatteita. Se ei ollut tullut yöllä meidän huoneeseen missään vaiheessa, joten päättelin senkin löytäneen seuraa yöksi. Yleensä mä en jaksanut sitä, että joku jäi yöpymään mun luokse saati itsekään jäänyt koskaan kyhnöttämään jonkun luokse, joten viime yö tuntui monessa mielessä oudolta.
****
Mä lähden käymään lounaalla kahden aikaan, kun Ilari ja Sari ilmoittelevat itsestään. Kumpikaan niistä ei ole nähnyt Mikaelia eilisen jälkeen, joten ajateltiin sen olevan kutemassa uuden hoitonsa kanssa, joten mentiin syömään vaan kolmisteen.
"Eiks Mikael tullu nukkuu huoneeseen? Tai tullu ees vaihtaa vaatteitaan tai suihkuun?" Sari ihmettelee ääneen, kun jokainen on saanut annoksen eteensä. Pudistan päätäni samalla, kun tungen pasta-annosta suuhuni.
"She kävih vaihtaa vaadteet", mumisen suu täynnä ruokaa.
"Ehkä se oli Lauran kanssa, se katos baarista samoihin aikoihin, eikä Nooran mukaan tullut nukkuu huoneeseen", Sari spekuloi ja mä melkein purskautan juomat syliini, kun se jatkaa: "Niillä oli eilen jotain silmäpeliä päivällisellä."
****
Yritän soittaa Lauralle illemmalla, mutta puhelu menee suoraan vastaajaan. Vaihdan Sofian nimen Lauraksi mun yhteystiedoissa. Kuuntelen Ilarin kitaran rämpytystä ja näpyttele jo viestiä. Pyyhin sen kuitenkin pois. Miksi mua kiinnostaa niin paljon, miten Laura voi?
Joku palaa meidän huoneeseen ja pian askeleet kuuluu väliovelta. Mun arvaus Mikaeliin ratkeaa, kun se työntyy ovenraosta Sarin ja Ilarin huoneeseen.
"Missäs sä oot ollu koko päivän?" Sari kyselee uteliaana ja Ilarikin lopettaa kitaransoiton.
"Poissa", Mikael virnistää ja luo muhun paljon puhuvan katseen. Kunpa sen katse ei puhuisi niin selvästi. Sari on edelleen pihalla, mutta sen poikaystävä tuntuu heti tajuavan.
"Oliks siellä joku vielä päivällä? Väliovi oli lukos", Ilari jatkaa ja saa Mikaelilta nyökkäyksen. Jälkimmäisen huulilla pysyy virnistys, kun se hyppää mun viereen sohvalle, jonka luulin vallanneeni itselleni kokonaan.
"Joku brunette kuten aina", Mikael virnistää. Mulla on sellanen kutina, että kohta se läväyttää Sarille totuuden siitä, kuka meidän huoneessa oli aamulla nukkumassa mun sängyssä. Joten päätän puolestani alkaa hiillostamaan Mikaelia.
"Niin kenen luona sä sitten punkkasit, kun sun sänky oli tyhjillään?"
//kesäkuu ja torstai on täällä! Itellä on jo loma, joten yritän kirjotella aktiivisesti 8) +muistaa viikonpäivät että tiedän milloin on torstai... Hyvää kesää ja lomaa (niille joilla sitä on) kaikille! ~demonipinja
YOU ARE READING
Be someone's Sunday morning, not Saturday night (in finnish)
RomanceENSIMMÄINEN KIRJA Eemilillä on kylmä sydän, rahaa ja tietynlainen maine. Laura myy itseään kaksoiselämän varjoisammalla puolella. Kun nämä kaksi asettaa törmäyskurssille, syntyy tunteistaan hämmentynyt Eemil ja rakkauden kerjäläinen nimeltä Laura. ...