Ed Sheeran - Homeless
Eemil:
Perjantai tulee yllättävän nopeasti. Laura ei ole edelleenkään suostunut hengaamaan meidän kanssa, vaikka mä ja Noora ollaan vuorotellen sitä suostuteltu. Musta tuntuu, että niillä on edelleen jotain kränää toistensa kanssa, vaikkei Laura siitä mulle mitään ole suostunut sanomaan. Noora ei selvästikään tykkää musta, mä näen sen mimmin katseesta. Mä en välitä, sillä en mä sen suosioon hakeudukaan, vaan Lauran. Me ollaan käyty muutaman kerran tupakalla yhdessä, mutta muuten se on pysynyt omissa oloissaan. Se ei ole enää kutsunut mua sen huoneeseen, vaikkei se näyttänyt katuvankaan sitä silloin, kun se oli pyytänyt mut sinne. Ja se oli kaiken lisäksi kutsunut mut kotiinsa! Jos jotain en tajua, niin mimmien ajatustenjuoksua.
Katselen sivusilmällä, kun Mikael makoilee Nooran kanssa viereisellä sängyllä. Noora makaa puoliksi Mikaelin vatsan päällä ja näpertää sen sormia käsissään, Mikaelin vapaan käden lepuutellessa mimmin kyljellä. Salaa toivon, että Laura olis mun sylissä tällä hetkellä ihan samalla tavalla. Tai ehkä se vois olla mun sylissä hajareisin, ilman vaatteita. Hieraisen kasvoja ja nousen istumaan, koittaen pyristellä irti ajatuksistani.
"Meiän bussi lähtee vasta parin tunnin päästä, ehitään käydä syömässä", Noora haukottelee ja vilkaisee olkansa yli Mikaelia.
"Tai sitten me voidaan ottaa päikkärit", katson, kuinka Mikael näpäyttää Nooran nenää ja saa vastaukseksi kevyen suukon poskelleen. Joo, miks mä oon täällä kärsimässä tästä siirapista. Huomaan Mikaelin vilkaisevan mua. Se haluaa, että mä lähden huoneesta, jotta voi antaa Nooralle kunnon hyvästit. Nostan kädet luovuttaneena ilman ja kaivelen tupakkaa yöpöydältä ennen kuin lähden huoneesta.
"Kukaan jaksa kattella tommosta siirappia", pilkkaan niitä, vaikka tiedän kummankin olevan vain hyvillään, että mä häivyn olemasta kolmantena pyöränä paikalla.
****
Ulkona on ihan helvetin kylmä ja puhaltelen kohmettuneisiin sormiin, yrittäen sitten sytyttää tupakan. Sen tehtyäni tungen kädet syvälle takin uumeniin, ennen kuin pakottaudun itseni karistamaan tuhkaa palavasta sätkästä. Sari ja Ilari oli mennyt allaspuolelle ja meidän huone on varattu, joten mun pitäisi keksiä paikka, missä hengailla muutama tunti. Toki mun päähän putkahtaa heti yksi ajatus, mutta pyyhin sen yhtä nopeasti yli listalta, kuin se oli sinne ilmestynytkin. Ainakin melkein.
Mun kädet hapuilee puhelimesta numeroa, jonka olen jo ehtinyt opetella ulkoa ja astelen sisälle sen jälkeen, kun olen saanut tupakan tallottua kohmeiseen asfalttiin. Nostan puhelimen korvalleni ja kuulen sen tuuttaavan. Samaan aikaan puhelin pirahtaa soimaan mun edessä ja kohotan katseeni Lauraan, joka kaivaa taskujaan sytyttämätön tupakka huulien välissä. Tietenkin mun katse harhailee sen huuliin ensimmäisenä...
"Moi", töksäytän ja suljen puhelun, virnistäen Lauralle, kun se tajuaa, kuka sille on juuri koittanut soittaa.
"Moi", mimmi vastaa hiljaa ja laskee katseen jalkoihinsa.
"Lähtöpäivä", totean ja seisahdun eteisen tuulikaappiin. Liukuovet meidän kummaltakin puolelta on mennyt kiinni, kun me ollaan jääty seisomaan paikoillemme. Toki ne varmaan aukeaisi heti jos jompikumpi liikkuisi. Kuulen Lauran vain mumisevan vastaukseksi.
"Onks sulla viikonloppu vielä vapaa?" kysyn uteliaana. Ehkä mä voisin käydä sen luona sen jälkeen kun oltiin kotiuduttu täältä.
"Juu ja ens viikon alku.." Laura vastaa ja kohottaa viimein katseensa mun silmiin. Se näyttää hieman empivältä tai ehkä hieman hämmentyneeltä. En mä oo varma.
"Missä sun kaverit on?" tummatukka vilkaisee mun taakse. Kohautan olkiani, vaikka hyvin tiedän missä ne on. Kutemassa. Laura ottaa askeleet meidän välillä ja kohottautuu varpailleen. Sen käsi nojaan mun rintakehään samalla, kun se suutelee mua hitaasti.
"Sunnuntaihin", se tokaisee kävellessään mun ohi ulos. Hetken aikaa seison sydän hakaten eteisessä miettimässä mitä mä oikein päästin livahtamaan otteestani.
//extra luku, jota te ETTE odottaneet. Nyt on kuitenkin yhden hahmosemme nimipäivä (Juha), joten poikkeuksellisesti kaksi lukua tällä viikolla! Olkaapas hyvät ~ demonipinja
YOU ARE READING
Be someone's Sunday morning, not Saturday night (in finnish)
RomanceENSIMMÄINEN KIRJA Eemilillä on kylmä sydän, rahaa ja tietynlainen maine. Laura myy itseään kaksoiselämän varjoisammalla puolella. Kun nämä kaksi asettaa törmäyskurssille, syntyy tunteistaan hämmentynyt Eemil ja rakkauden kerjäläinen nimeltä Laura. ...