Ed Sheeran - So
Eemil:
"Me lähetään jo unille, mutta sovitaan jotku aamiaistreffit sitte", Sari hymyilee ja vetää poikaystäväänsä perässään.
"Muistakaa ehkäisy, lapset!" Mikael huutaa perään ja saa vain vastaukseksi: "Kiitos äiti."
"Ei todellakaan avata sitä väliovea, ne saa hoitaa sen ihan ite kun on saanu hommansa hoidetuksi", Mikael tuhahtaa, kun kaksikko on kadonnut meidän näkyvistä.
"Onks toi juttu voimassa myös meiän oveen, jos jommalla kummalla on seuraa?" naurahdan ja saan Mikaelilta päänpudistuksen.
"Paree mennä kimman matkaan, jos et haluu mun keskeyttävän kun tuun nukkumaan _omaan_ huoneeseeni", Mikael taputtaa kevyesti mun hartiaa ja astuu mun ohi näyttämään portsarille papereita.
Me ollaan vaan hotellin aulan baarissa tsekkaamassa menoa, koska ulkona on ihan helvetisti pakkasta. Tietenkin Mikaelilla on auto, mutta kumpikin on jo ottanut päivällisellä muutaman, eikä yleensä olla niin typeriä, että kumpikaan menisi kännissä rattiin.
****
Baarissa on kolme aluetta selvästi. Tupakkahuone ja sen vieressä oleva baaritiski, jossa notkuu juomareita. Etualalla on pöytiä, joissa on niitä sivistyneempiä ja hieman vanhempaa kansaa juomassa muutamia. Todellakin vain muutamia. Tilan takaosasta paljastuu tanssilattia, jossa on yllättävän paljon nuorta porukkaa ja sen takaa toinen baaritiski, jota känniläiset suosivat.
Minä ja Mikael astellaan hotellin omistajan elkein ensimmäisenä mainitun baaritiskin luo ja tilataan yhdet. Hieman kyllä tupakka hammasta kolottaa, mutta käännän katseeni tupakkahuoneen vastakkaiseen suuntaan ja tutkailen tanssilattian tarjontaa. Ei kovinkaan paljon huomiota herättävää porukkaa.
Musiikki on kuitenkin sen verran nopea tempoista, että hitaita tanssiva pari herättää huomioni. Tai siltä kaksi mimmiä ainakin näyttää. Kaulailevat siinä kaiken kansan keskellä. Hörppään juomasta ja katson, kuinka toinen kuiskii jotain pidemmän kaulaa vasten silmät suljettuina. Ehkä olisi lottovoitto lähestyä kaksikkoa.
//Torstai jeei, ja sopivasti mun synttärit, joten sen kunniaks toinenkin osa tänään julki, että päästään vähän enemmän käyntiin tässä juonessa 8) ~ demonipinja
ESTÁS LEYENDO
Be someone's Sunday morning, not Saturday night (in finnish)
RomanceENSIMMÄINEN KIRJA Eemilillä on kylmä sydän, rahaa ja tietynlainen maine. Laura myy itseään kaksoiselämän varjoisammalla puolella. Kun nämä kaksi asettaa törmäyskurssille, syntyy tunteistaan hämmentynyt Eemil ja rakkauden kerjäläinen nimeltä Laura. ...