24: Shadow

35 3 0
                                    

OH My God..

Di belakang stor tersebut, Aku nampak seolah olah suatu lembaga lelaki berwarna hitam sedang menggigit leher Feo. Tanggannya menutup mulut Feo supaya dia tak dapat menjerit minta tolong. Feo meronta ronta minta dilepaskan. Angin aku mula naik. Aku terus berlari kearah mereka berdua.

"Mpphhhh!!" Raung Feo di sebalik tangan lembaga itu.

"LEPASKAN ADIK KESAYANGGAN AKU DASAR GAY TAK GUNA!!!" Jerit aku sambil menflying kick lembaga tu . Tak sedar bila masa aku pandai flying kick. Lembaga itu tersungkur agak jauh dari tempat asalnya. Feo terkejut dengan kehadiran aku. Dia terus berlari dan menyorok kat belakang aku. Lembaga itu bangun dan memandang ke arah kitorang berdua

"Kakak... Feo takut...." Feo mengadu sambil memegang baju aku. Aku berundur, takut diserang.

"Bukan kau sorang je yang takut bodoh...." Kata aku yang semakin lama semakin kebelakang. Tiba tiba lembaga itu mengangkat kakinya dan berlari kearah kitorang berdua. Aku dan Feo menjerit serantak sambil berpeluk.

"WARGHHHHH!!!!"

Shing

Suatu bunyi kedengaran dan secara tidak langsung, sebuah cahaya putih muncul dari belakang kitorang berdua. Cahaya itu menuju tepat kearah lembaga itu , Dalam keterangan sinaran cahaya putih yang silau tu, lembaga itu lesap. Seolah olah bayang yang hilang apabila terkena cahaya matahari.

Aku dan Feo memandang kebelakang, kelibat Kyle dengan senjata apinya sedang berdiri di atas bumbung stor. Senjata apinya yang merupakan pistol cahaya itu berubah kepada bentuk asal. Kyle memyimpan pistolnya dan melompat ke bawah. Pendaratannya yang bergitu perfect menarik minat aku. Aku ber'wah' sikit dalam hati.

Feo terus berlari mendapatkan abang dia.
"ABANG!! ADE HANTU!!" Jerit Feo sambil memeluk Kyle. Nampak macam budak tak matang. Sebenarnya Feo ni matang tapi bila depan Kyle dia jadi manja. "Feo takut..." bisik Feo perlahan.

Kyle tersenyum dan mengusap ngusap rambut Feo. "Takpe.. Abang kan ade"
Lalu dia membalas pelukan Feo.

Aku cuma pemerhati, semua benda aku perati. Macam CCTV la pulak rasa.

Tiba tibe telefon aku berdering. Aku menjawab panggilan tersebut tanpa membaca nama penalefon.

"WOI!! JANGAN TINGGAL AKU SORANG SORANG!!" Jatul menjerit dari sana talian. baru aku ingat balik tentang seminar tu.
Aku terus mengajak Kyle dan Feo untuk masuk ke dalam dewan semula.

________________

"Feo , aku tau la kau takut tapi....."

"....Takyah la nak melekat dengan aku 24/7 pulak" Rungut Kyle. Feo dari tadi tak lepas lepas dari Kyle. Dia duduk berdukung kat belakang Kyle. Tangannya kemas memeluk leher Kyle.

"Dah la tu, penat la dukung kau lama lama" Kyle menambah tapi Feo masih taknak turun.

"Cepat la.. Aku nak buat kerja la.." Rungut Kyle lagi, aku dan Jatul berdiri kat sebelah diorang berdua. Feo mengangkat kakinya dari lantai dan terus mengepit pinggang Kyle. Melekat macam anak beruang koala..

"FEO KAU BERAT!!" Jerit Kyle apabila tangan Feo tak sengaja tercekik lehernya. "TAK NAK!! Nanti kalau benda tu datang lagi macam mana?" Pelukan Feo makin kuat.

"Benda apa yang serang korang tadi?" Tanya Jatul.

"Tak tau, macam bayang bayang je, takde muka. Bentuk macam manusia. Lepastu mata dia merah. Macam mana benda tu boleh serang kau ah?" Jawab aku lantas bertanya kepada Feo.

"Ntah, aku tengah jalan jalan kat belakang stor tu tiba tiba benda tu terkam aku" Kata Feo turun dari belakang Kyle

"Apa kau buat kat belakang stor ?" Tanya Kyle sambil membetulkan bajunya .

The Golden WingsWhere stories live. Discover now