Dalam Perpustakaan...
"So...Boleh citer kat aku apa yang jadi malam tadi?" Jatul datang kearah aku dan duduk bertenangan dengan aku.
"Mm.. Im not sure la.. Sebab .. perkara ni rahsia.." aku bersandar di penyandar kerusi sambil menyilangkan tangan.
"Tapi aku tau pasal Trinoid tu.." Jatul mendekatkan muka dia kat aku walaupun sebenarnya jauh lagi.
"Kau tau?" Aku mengangkat kening kiri. Aik tak pernah pernah kening ni nak bergerak?
"Yes aku tau.. " Jatul mengangguk
"Mana kau tau?"
"Feo dengan Kyle citer pasal benda tu depan depan aku . Pasal super power korang.. Yonji lan.. Heat lah..Aku tak berapa faham tapi nampak macam menarik. Dan nmpak macam ade kene mengena je dengan malam tadi. Seyes la.. Betul ke kau keluar?"
"Yes.. aku keluar dengan diorang.. Tapi time tu aku pun tak tau diorang nak bawak aku gi mana." Aku menggangkat bahu
"KAU IKUT JE ORANG YANG KAU BARU KENAL PERGI KE TEMPAT YANG KAU TAK TAU!!" Jatul menegaskan sampai terbangun dari kerusi..
"Shhhhh!! Jatul!! Senyap!!" Aku membuat isyarat senyap dan menarik tangan Jatul untuk suruh dia duduk balik.
"Oh ok ok.." Kata Jatul sambil duduk.
"Kenapa kau boleh follow diorang?"
"Mana aku tau!! Kyle yang ajak aku keluar " Aku menegaskan dengan tangan yang dah macam Jatul.
"Sekarang, sejauh mana hubungan kau dengan diorang?" Jatul bersandar di kerusi..
"Dont know.. maybe.. friends?" aku mengangkat bahu
"Fren je?"
"Yelah.."
"Hmm.. mencurigakan..." Jatul memerhatikan anak mata aku. Biasanya orang boleh tau kita menipu ke tak bila tengok anak mata kan? Uu.. menakutkan lah..
"Betulla!!"
"Okey.. apa yang korang buat malam tadi?"
"Perkataan 'korang buat' tu macam lain je" Aku tersengih..
"Jangan fikir macam tu.." Jatul buat muka -_-
"Okey.. Kyle bawak aku pergi that place dan bila aku terpaksa masuk, aku nampak benda yang semestinya ada kat dalam tu"
"apa? Arak?"
"Tak bukan.. 'The scene'" Aku tersengih lagi..Pervert..
"Oh.. "
"okey. lepastu aku duduk dan diorang pekenalkan aku kat Yonji."
"Tapi..Asal korang jumpa kat situ?" Jatul menyoal tak puas hati
"Sebab Yonji kerja kat situ"
"HAH!! KERJA????!!" Jatul menjerit sampai terbangun lagi.Aku rasa Jatul dah fikir lain...
"Shhh.. Jatul.. senyap!!"
"Ok ok..Dia kerja? Kerja apa?"
Aku terdiam.. Takkan aku nak cakap dia ni penghibur kelab malam. Nanti Jatul taknak kawan dengan aku canne?
Oleh sebab aku nak rahsiakan perkara tu. aku just mengangkat bahu.. konon konon tak tau.
"So.. canne rupa budak tu?"
"Hmm.. Aku.. tak boleh nak discribe pasal dia"
"Kenapa?"
"Dia..." aku terdiam.. Teringat balik muka comel Yonji depan mata aku.. Aww...
YOU ARE READING
The Golden Wings
RandomWARNING: CERITA NI MENGANDUNGI KATA KATA KESAT, LUCAH , THE GAYNES TAK BOLEH BAWAK BINCANG. AND MOSTLY REALLY STUPID IN THE WORLD. Mengisahkan pertemuan Fanny dengan Kyle Withingale dan Adik lelakinya Feo Withingale yang sebenarnya bukan dari alam...