Píše se téměř konec prvního věku. Velký král Thingol se svou královnou Melian zbudovali s pomocí trpaslíků Meneghroth, známé jako Tisíc Jeskyní. Ty obklopovaly nekonečné lesy Neldoreth a Region. Celé toto území se stalo domovem elfů Sindar a pojmenovali jej Doriath.
Tato oblast rozsáhlých lesů a řeky Sirion překypovaly ohromnou krásou, bohatstvím, ale i štěstím zdejších obyvatelů. Mnoho elfů zde přežívalo v míru a pokoji pod ochrannými křídly svého krále a královny.
Byli považováni za nejctnostnější a nejváženější bytosti tehdejší Středozemě. Melianino pásmo hlídalo celé území a nevpustilo dovnitř žádného cizince se špatnými úmysly či snad bez Thingolova svolení.
Jejich dcerou byla Lúthien, nejkrásnější a nesličnější z Ilúvatarových dětí. Její tvář se mihá často v lidu Šedoplášťů. Její milá povaha spolu s obětavostí poukazovala na spokojenost tehdejší říše.
Přebýval zde i silný a velmi chytrý elf, jehož jméno bylo známé. Oropher, rádce Thingolův se účastnil mnoha setkání nejen s elfy, ale i lidmi a trpaslíky. Tehdy byl věk elfů a tak měl co mluvit, spolu se svým králem a královnou.
On sám, Sindar, byl přešťastný. I když přišel o svou ženu v dávných bitvách o území jejich dnešního domova, stále zde byl jeho syn, nástupce. Vychovával jej tvrdou a nelítostnou rukou. Přesto byl stále usměvavý a nebál se běhat po nekonečných lesích Doriathu za soumraku.
Thranduil, tak se mu říkávalo. Překladem ono znamenalo "Intenzivní Jaro" nebo také "Jarní Ráznost". Mělo poukazovat na jeho lásku k přírodě jako takové po své matce a pevnou ruku, jež zdědil po svém otci.
Povahou býval vždy milý, míval skryté úmysly a rád se toulal za tmy. Spával pod korunami stromů a vyhýbal se povinnostem, jež ho také díky způsobům Orophera, nakonec neminuly.
Thingol mu přeurčil velkou budoucnost, velké bohatství a krásu. Nekonečnou moc a moudrost, království za neznámými horami a šťastný lid. Sám tomu nevěřil, jako dítě nedokázal vidět sebe na trůnu s korunou.
Oropher byl z této zprávy jen nadšený a tak na svého syna ještě více tlačil v plnění úkolů a učení. Thranduil stále více utíkal před jeho ostrým hlasem, káravou rukou či snad jinými nelítostnými vlastnostmi svého otce.
A právě o cestě tohoto elfa bude tento příběh. Chvíle kdy bude šťasten, vyděšen či snad i smutný ze svého osudu. Slova jej budou provázet nekonečným životem, slzami, ale i smíchem.
Cestování po Středozemi se svým otcem a rodem elfů Sindar, nekonečné války a utrpení. Nalezení zázračné země či snad boje se samotným králem zla a jeho služebnictvem. To vše ještě čeká na nyní mladého elfa, jež byl Zrozen Vládnout...
ČTEŠ
Born to rule
FantasyThranduil... Elf z rodu Sindar, jehož otcem byl Oropher.. Ale kde vyrůstal? Jak se stal králem Velkého Zeleného Hvozdu? Jaké bylo jeho dětství? Proč odešli z Doriathu a jak se Beleriand ocitl pod mořem? Morgothova porážka a zrození druhého temného p...