7.

80 8 0
                                    

Řeka Aros se pod velkými dešti v posledních měsících vylila ze svého koryta a vzala sebou i most, který je měl dostat na druhý břeh a to k lesu Nan Elmoth. 

,,Voda už ustoupila, můžeme se přebrodit na druhou stranu!" navrhnul jeden z elfů družiny. ,,To je příliš nebezpečné!" vrthnul další do debaty a následně se strhla obrovská hádka hned mezi několika elfy.

,,Musíme dál! Jinak tady zemřeme!" křiknul Oropher a seskočil ze svého koně. Snažil se najít nejvhodnější cestu s velkými balvany. Proud nebyl zase až tak silný, mohli by to zvládnout. Přesto to bude dosti velký risk.

,,Otče.." oslovil Thranduil plavovlasého elfa jemu podobného a ten ihned stál na nohou. Jakmile si všimnul, že je obklíčili muži beze zbrojí, pouze v domáckých šatech, bylo jim nanejvýše jasné, o koho se jedná. 

Oropher tasil svůj meč a vraždil pohledem deset mužů z odboje, kteří se je rozhodli pronásledovat. Jejich družina byla početnější, avšak obsahovala ženy i děti. 

,,Moudrý rádce dnes zemře" prorokoval a usmál se plavovláskovi velmi známý elf. ,,Kaël.." šeptnul a Helli se jen zděšeně krčila za jeho zády. 

,,Tak si pro mě pojď" vyzval jej Oropher a tak se také stalo. Spustil se nemilý boj ve vlastních řadách a Thranduil tomu nehodlal jen tak přihlížet. 

Pobídnul svého koně do kroku k řece a tak se ji rozhodl přebrodit. Jeho věrný posel nějakou chvíli odporoval, ale nakonec uposlechl svého pána a smočil svá kopyta v chladné vodě.

Doléhalo k nim řinčení kovů mečů, které nakonec bylo přerušeno hukotem vln řeky Aros. ,,To nemůžeme zvládnout" dostala ze sebe mladá tmavovláska. 

,,Už jen kousek.." pobídnul svého koně vpřed a když už to vypadalo, že se utopí, plavák se uchytil na pevných kamenech a vynořil se na druhém břehu. Urozený seskočil z koně a sáhnul po svém luku.

Zasadil šíp do tětivy a neváhal v zabití dvou elfů, kteří obklíčili jeho otce. Oropher se otočil a jakmile spatřil svého statečného syna ve svém cíli, spadnul mu kámen ze srdce.

Muže z odboje porazili. ,,Rychle, budou tam další!" pobídnul je rádce Thingolův. Tak se celá družina vydala ve stopách jeho syna. Ten chvíli vyčkával a nakonec se všichni společně vydali k lesu. 

Slunce zapadalo a naděje narůstala. Jejich tempo zpomalilo, když narazili na okraj vzácného lesa. 

,,Utáboříme se můj pane?" napadlo jednoho z jezdců se známými znaky Doriathu na pláštích. Po dnešku už žádný Doriath ani elfové Sindar existovat nebudou.

,,Ne. Musíme dál. Stále jsme blízko a mohou nás dohnat" odseknul mu Oropher a Thranduil přikývnul. Souhlasil se svým otcem, lidé z odboje mohli zachytit jejich stopy. Čím dále se ještě za světla dostanou, budou na tom lépe. 

,,Ale pane, před námi už je jen pustina plání Estoladu" namítal další z nich a mladý plavovlásek doufal, že se ještě oni nezačnou hádat. 

,,Dostaneme se po větru k řece Gelion a poté necháme koně odpočinout" pokynul toho svého jejich pán a tak všichni byli nuceni uposlechnout. 

Snažili se pokračovat stále dál, avšak brzy je obklopila neproniknutelná tma a ani měsíc neměl tu sílu jim svítit na cestu jako nočním poutníkům. 

Kolem se rozprostírala jen prázdnota a občasně narazili na prázdný příbytek. Nesměli se zdržet, museli pokračovat. 

Cítili, jak jim hoří za patami a teď nemohli riskovat to, že zastaví a v noci je podřežou ve spánku muži z odboje, jež je jistě nepřetržitě hledají stejně tak i mnoho dalších uprchlíků celého dvora...


Born to ruleKde žijí příběhy. Začni objevovat