Big Hit Ent.
"Jeon Jungkook....saya tanya awak lagi sekali betul awak tak tau apa apa."suara Bang Si Hyuk jelas kedengaran buat kesekian kalinya.
"Nae..saya ingat dia nak jumpa as a friend tapi tak tau pulak dia buat dirty trick macam ni."kata Jungkook dgn kesal.
"Kita tak boleh nak tutup lagi benda ni.Video tu nampak sangat jelas yg Jungkook dan perempuan tu ada dekat hotel.Kecuali.."
Bang Si Hyuk berbisik kepada Namjoon untuk meminta pendapat."Erm..ok but siapa and how about Army?"
"Orang nya tu saya tau siapa yg suitable and Army..Im sure they can understand it if they truly loves you and wish for your happiness."jelas Bang Si Hyuk.
"Kenapa ni?"tanya Jin ingin tau.Suga juga turut mengangguk ingin tau.
"Sorry Jungkook we need to do this in order to clean up your name from any rumors."kata Namjoon sebelum menerangkan semuanya kepada membernya yg lain.
Source Music Ent.
"Manager nim...kita nak pergi mana ni?"tanya Sowon.
"Secret.Sung Jin pd nim kata tak boleh bagitau.
Mereka melihat bangunan yg tinggi dihadapan mereka.Di pintu masuk itu tertera nama Big Hit Entertainment.
"Aku rasa tak sedap hati pulak."Yerin memandang kearah Sinb.Sowon terus mengajak membernya untuk masuk selepas disuruh oleh maneger mereka.
Mereka tiba di depan sebuah bilik.Manager suruh mereka masuk dengan senyap.
Yuju terkejut sebaik memasuki bilik itu.Terdapat Ceo mereka So Sung Jin,Bang Si Hyuk Ceo Big Hit dan BTS?!
"Meeting apa pulak ni..."bisik Eunha kepada Umji.
"Since semua orang dah ada apa kata kita straight to the point jer."
Kata Bang pd nim kepada mereka."Im sure everyone tahu pasal kes baru2 ni and...benda ni salah Jungkook jugak sebab dia tak berhati hati.So..saya tahu saya selfish but this is the only way."Bang pd nim mula membuat intro supaya tiada pihak yg salah faham.
"Apa kena mengena dgn kita?"bisik Sinb perlahan tapi masih dapat didengari Sowon yg duduk disebelahnya.
"Saya dan Sung Jin pd nim dah setuju untuk mencari partner untuk Jungkook and become a fake couple."Membulat mata ahli Gfriend mendengar ayat yg baru keluar dari mulut Bang pd nim.BTS hanya mendiamkan diri.Mereka sendiri tidak berapa setuju dgn cadangan tersebut.
"Erm...Macam ni...Kami Yeojachingu baru je 2 tahun dalam bidang ni jadi..kalau boleh kitorang tak nak ada apa 2 kontroversi macam ni."Sowon cuba berkompromi.Ahli yg lain turut mengangguk kepala.
"Sowon..macam yg saya cakap tadi,its a fake couple so you guys just buat press conference and pretend to be lovely and happy couple then you guys buat kerja masing2.Thats all.
"Dia cakap macam kita ni anjing kurap tepi jalan pulak, tak de perasaan."bisik Yerin.
"Lagipun yg jadi partner Jungkook seorang je."Tambah Sung Jin pd nim.
Ahli Gfriend mula berdebar.Masing2 tak mahu dipilih.Siapa je yg nak hidup macam tu.Fake.
"Sinb sshii..."panggil Bang pd nim.Sinb memandang bekas ceo nya beberapa tahun lepas.
"Tolong jadi partner Jungkook.Until the end of the year.Itu paling minimum."
Sinb kelu.Jungkook adalah sunbae dan bekas kawan and classmate.
'What the .....Matilah aku.Sumpah awkward gila..Buddy!!!'
TBC
H.Y.P.H
VOTE★
COMMENT↓
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...