Tengoklah vid tuhh!!!
Industri kpop mula gempar dgn berita tentang Jungkook dan Sinb.Ternyata video tentang Jungkook juga telah dilupakan.Seluruh websites penuh dengan berita tersebut dan video cut daripada press conference itu.
SINB POV
Aku mula mundar mandir di dalam practice room memikirkan apa yg perlu aku lakukan.Member yg lain sedang melihat account twitter Gfriend yg penuh dengan comment drpd fans."Sinb sshi..erm..Jungkook tunggu dekat bawah."panggil manager kami.
WT...Apa dia nak ni?
Aku menuju ke arah Jungkook yg santai dgn T shirt dan jean hitam bersama kasut Timberlandnya.Aku yg hanya menyarungkan sweater biru Stussy bersama kasut hitam DR. MARTENS.Aku terus menarik kerusi dihadapan Jungkook lalu melabuhkan punggung.Jungkook memandangku lalu menolak fonnya ke arahku.Aku melihat keypad yg muncul di skrin fonnya.
"Nombor fon kau."katanya pendek.Aku terus mencapai fon Jungkook lalu memasukkan nombor dan menulis nama kenalan aku 'Sinbae'.Aku tergelak kecil sebelum memulangkan fon Jungkook.
"Tu je ke?"tanya ku kpd Jungkook yg hanya mendiamkan diri.Jungkook memandang ku."I think I need to be clear to you.First,kita tak lebih daripada fake couple.Kau hal kau and aku hal aku.We just a couple in public only.Second,This act will be going until the end of this year maybe in the end of November.And,Third,kau tak boleh cintakan aku.Thats the most important."
Aku menelan air liur dgn kesat.Kata2Jungkook dgn nada yg ingin buat aku bagi flying kick itu seperti menghina aku.Ini bukan Jungkook yg aku kenal dulu.
"Kau dah banyak berubah..Kook..I mean Sunbae."Aku memperbetulkan kesalahan aku."Itu dulu...Many things changed when you leaved us,Eunbi"balas Jungkook perlahan tapi masih dapat aku dengari."Then...Jangan lupa esok kita ada self-scheduled.So,prepare yourself."kata Jungkook lalu meninggalkan Sinb.
Sinb hanya melihat kelibat Jungkook yg mula menghilang.Kenangan 7 tahun lepas masih segar.
>>>Flashback<<<
"Hwang Eunbi ajarlah aku menari!!"rengek Jungkook seperti kanak2."Buat aegyo dulu!"arah Sinb dengan senyuman nakal."Kau ni macam tak kenal aku Sinb.."Jungkook mula membuat muka.
>>>>>>>>>>>>>>>
"Kenapa kau yeoja?...kalau namja boleh kita debut sekali"kata2 Jungkook 7 tahun lepas masih terngiang ngiang di telingaku.Perlu ke aku cakap yg aku pernah sukakan Jungkook dulu.Sewaktu umurku 14 tahun...kali pertama aku melangkah kaki aku di Big Hit.Kenapalah aku kena ada hubungan macam ni dengan dia.
"Ha!!Menung apa?Ingatkan namchin latuh."tegur Yuju yg entah dari mana datangnya.Aku menjeling manja kearah Yuju."Namchin hak tuih!"balas aku sambil mengelap air liuq yg terkena rambut Yuju."Hoii! Rambutku!!"jerit Yuju.
Aku ketawa melihat yuju.'Unnie...B..Buddy...ok ke?"Ya..aku takut fans akan marah."Ok jer cuma..adalah certain yg still 'gitu2'.Aku mengangguk faham."Sinb tak payahlah risau..now kita fokus untuk comeback je.Ok?"Yuju tersenyum memandangku.
>>>>>>>>>>>>>>>
JUNGKOOK POV
Aku melihat semua orang yg sibuk dengan berita siang tadi.Semuanya salah aku.Bodohnya aku. Kalau tak semua orang mesti tengah relax and aku takkan jumpa dgn perempuan tuh.Buang masa je.Erk!Kejam sangat ke aku tadi?Ah!!Lantaklah.Memang patut pun.Siapa suruh dia sombong dgn aku dulu...Dahlah tinggalkan aku.
"Hei!Cukuplah buat muka macam nak suruh orang bagi kaki tu."kata Taehyung lalu duduk di sebelah aku.Heiii...dia ni kan.Nasib hyung je tau.Dengan selamba aku menarik rambutnya."Eheeii!"jerit Taehyung.Wooh!Free2 dapat tarikan mesra dari aku.
"Hyung...betul ke apa yg kita buat ni?"tanya aku."Kau rasaa...Lagipun sapa suruh cari pasal."Eyy!Ni nak perli ke apa.."Tapikan..untunglah kau...Sinb hot stuff dowh.."kata Taehyung sambil tersenyum.Apalah yg difikirkan.
Sinb Hot Stuff?Lawak apakah ini?Aku tengok tadi noob jer.
"Hm.. Yelahh."Aku bingkas bangun.Tak ingin aku duduk dengan mamat ni.
TBC
H.Y.P.H
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...