Twenty Four

275 25 0
                                    

Jungkook melihat berita yg terpapar di televisyen di dorm mereka.Hatinya berdegup kencang.Mesej yg baru diterimanya sebentar tadi membuatkan hatinya tidak tenang.

Moonbin

Hyung,Sinb dekat Seoul National University Hospital.Come if you care about her.

"Tak nak melawat dia ke?"Pertanyaan Taehyung di biar sepi.Jungkook segera mengalih siaran tv.Tidak ingin mengambil tahu kononnya.Jimin yg baru tiba terus mengambil tempat di sebelah Jungkook sambil mematikan panggilan telefonnya.

"Macam mana?"Tanya Taehyung dengan wajah yg agak risau.Wajah keruh Jimin,Jungkook pandang bersama debaran di dada.

"Doktor baru sahkan punca dia and Sinb still unconscious."Balas Jimin sebelum menyambung."Sesuatu yg mungkin dimakan Sinb ada kandungan potassium cyanide.Im sure ni angkara anti-fan."

Jungkook terus mendiamkan diri lalu meninggalkan Taehyung and Jimin.

>>>>>>>>>>>>>

S.N.U.H

Sowon memandang jasad Sinb yg kaku bersama mata yg berair.Sinb baru sahaja menjalani pembedahan kecil untuk membuang sejenis racun yg berada di dalam badan Sinb.

"Andai kata awak sampai lambat sikit,She's gone."kata2 Doktor Choi masih terngiang-ngiang di dalam kepalanya.

"Unnie memang tak bergunakan... Sinb tak akan jadi macam ni kalau unnie kawal dia."Mata Sowon mula bergenang.Yuju mengusap belakang Sowon perlahan.

" Bukan salah unnie pun.Sajang-nim dah buat report siang tadi. Harap dapat tangkaplah culprit tu."kata2 Eunha sedikit sebanyak dapat membuatkan hatinya lega sedikit.

Perbualan mereka terhenti apabila pintu wad diketuk seseorang. Sowon segera menunduk tanda hormat diikuti member yg lain.

"Sunbaenim.. "Eunha segera memberi ruang kepada BTS yg baru tiba tetapi hanya 6 orang.

"Mana Jungkook??"soal Umji perlahan. Yoongi mula serba salah.Namjoon menundukkan wajahnya.

"Dia busy sikit tak sempat nak singgah maybe. "Jimin jawab perlahan.

Yg lain hanya mengangguk faham walaupun itu bukanlah hakikat yg sebenar. Tanpa mereka sedar,Sinb mendengar segalanya.

>>>>>>>>>

+12:50 a.m+

Sinb merenung ke luar tingkap wadnya. Kini dia keseorangan. Yg lain sudah pulang ke dorm atas permintaannya sendiri.Hatinya agak terkilan apabila Jungkook langsung tidak melawatnya.

Benarkah lelaki itu telah melupakan segalanya..

Setitis demi setitis air matanya mengalir ke pipi. Jujur dia amat rindukan seraut wajah yg sering membuatnya berdebar.

Im crying again.... Because of him.

////////

Luluh hatinya melihat gadis itu mengeluarkan air matanya buat kesekian kali. Ingin sahaja dia mendakap erat tubuh itu seperti hari2 yg lepas.Tapi dia sendiri tidak mampu.

Im sorry... My love.... Just endure it and forget me.

Perlahan-lahan kakinya meninggalkan hospital dengan berat hati walaupun hampir seharian dia disitu.


>>>>>>>>>

Semuanya sudah kembali seperti sediakala selepas kes tersebut ditutup atas arahan Sinb sendiri.

Yerin segera menggeledah wardrobenya.Namun apa yg dicarinya tidak dijumpainya.

"Omoo!! Mane niii?!! "Yuju memandang pelik pada unnie sorang ni.

"Cari apa pulak ni?"tanya Sowon yg baru tiba selepas mendengar bunyi bising bilik di dalam biliknya.

"Erm.. Kolar Taebong... Yg colour merah tu."Sinb berfikir sejenak.

"Ooh... Cuba cari dalam almari yg dekat depan tu."Sepantas kilat Yerin berlari mendapatkannya.Tak lama kemudian dia kembali bersama barang yg dicari.

"Unnie nak buat apa? "tanya Sinb pelik.

"Sinb... Jom ikut unnie. Kejap je...Jomlaa."Yerin mengerdipkan matanya.

Sinb dengan malas bangun dari duduknya.

"Yeayy"Yerin segera melompat riang.

TBC

H.Y.P.H.

Sorry for the late updateeee And thankss to all my readerssss!!

Love you muahhh

Business CoupleWhere stories live. Discover now