Jungkook memandang PD Bang Sihyuk yg sedang memerhati sambil mendengar penjelasan Haein dgn tekun.Sesekali dahinya dikerutkan.
"Tapi...Kita masih kekurangan bukti untuk dakwa Yurin. "Kata2 PDnya itu membuatkan Jungkook teringat akan sesuatu.
"Oh... Voice recorder ni.... "kata2 Jungkook tergantung kerana ianya direkod oleh Sinb.
PD Bang Sihyuk mengambil voice recorder lalu menekan punat play.Mereka bertiga mendengar perbualan tersebut dgn teliti.
PD Bang Sihyuk hanya mampu mengeluh setelah mendengar perbualan Yurin tersebut.
"Siapa yg bagi recorder ni kepada kamu, Jungkook?Tak silap saya ni suara... Sinb kan? "PD Bang Sihyuk merenung Jungkook yg mula gelisah.
"E.. Ermm... Haah..."Jungkook hanya menundukkan kepalanya.Haein hanya tersenyum melihat gelagat Jungkook yg serba tak kena.
"Aaahhh..... No wonder la ada gambar korang berdua dekat internet.Dah jadi hot issue dah pun."Kata PD Bang Sihyuk.
"Eh!Kami tak de apa2 hubunganlah. Tu sebab...."Jungkook mula menggelabah. Tangannya mula menggosok belakang lehernya.Haein dan PD Bang Sihyuk mula ketawa.
"Saya tak cakap apa2 pun. Anyways, saya tak pernah halang pun."kata PD Bang Sihyuk bersama tawa yg masih bersisa.
Jungkook hanya tersenyum hambar. Tidak tahu reaksi apa yg perlu ditunjukkan.
"So... Nanti saya arrange kan press conference lepas kita post video and voice recorder ni. But...Kita mesti buat report polis dulu and saman Yurin."Jungkook mengangguk faham.
>>>>>>>>>Sinb hanya memandang kosong dinding biliknya itu.Kejadian dimana dia pergi ke rumah Yurin masih segar dalam ingatannya walaupun sudah seminggu berlalu.
Ishh!Tak bolehlah macam ni. I need to move on.You can do it, Sinb! So,I need to forget everything.
Sinb bingkas bangun lalu menuju ke ruang tamu.Eunha,Yuju dan Umji yg sedang menonton televisyen,memandangnya pelik.
"Eh!Mana Sowon unnie dengan Yerin unnie? "tanya Sinb apabila kelibat dua orang gadis itu tidak kelihatan.
"Haih...Orang dah bahagiakan.Tengah calling-calling lah tu."jawab Umji dengan wajah pasrah.
Sinb hanya menganggukkan kepalanya.
"So...Inilah nasib org2 single."Kata Sinb sambil tersenyum lebar kearah 3 org gadis dihadapannya.
Yuju dan Eunha memandang antara satu sama lain.Umji pula memandang Sinb dengan wajah tidak percaya.
"Sinb....Dah lama aku tak nampak kau senyum macam tu. "Umji masih memandang Sinb bersama mata yg mula berair.
Sinb hanya tersenyum.
Patutnya dari dulu lagi aku dah move on.
>>>>>>>>>>>
{Sebulan kemudian}Jungkook memandang lama statement yg baru sahaja dikeluarkan oleh Big Hit Entertainment.Kebenaran sudah terbukti.Namanya juga kembali bersih seperti sebelum ini namun kesan daripada peristiwa yg telah berlaku masih dapat dirasai.
"Congrats kook!!!"Figura Jin yg baru sahaja tiba itu dipandang bersama senyuman dibibir.
"Polis masih tak dapat kesan Yurin dan Jae Il lagi ke? "Tanya Yoongi.
Jungkook hanya menggeleng kepalanya perlahan.
"Licik betul. Mesti dia dah tahu yg kita dah ada bukti.That's why dia lari dulu. "Kata Namjoon dengan wajah yg serius.
"Its ok.Dia tak boleh pergi jauh pon.Semua tengah cara dia sekarang."Balas Hoseok sambil membelek handphonenya.
Yang lain hanya mengangguk setuju.Jimin memandang Taehyung yg sedang asyik menatap skrin telefonnya.
"Haiyooo....Untunglah dah ada teman dalam hidup."Kata Jimin bersama senyuman sinis menghiasi wajahnya.
Taehyung hanya memandang Jimin sekilas lalu menatap kembali skrin telefonnya.
>>>>>>>>>>
{Source Music Entertainment}Sinb memandang dua orang lelaki yg berada dihadapannya dengan pandangan tidak percaya.
"Why me?!No...I mean banyak lagi orang lain yg lebih sesuai."Sinb masih tidak faham tujuan dua orang melaun dihadapannya.
"Ala...Bolehlah Sinb...Lagipun aku rasa kau yg paling layak untuk bergandingan dengan kitorang."Kata Moonbin sambil tersenyum bangga.
Sinb hanya membuat muka menyampah.Wajah Moonbin dan Rocky dipandang lama.
"Sinb noona...Min Hyuk yakin mesti Buddy excited dengan special stage ni. "kata Rocky dengan wajah yg penuh dengan pengharapan.
Sinb terdiam.Kata2 Rocky ada benarnya.Hmm..For Buddy...
"Aishh... Yelahh.. "Sinb mengalah juga akhirnya.
"Yeahh!That's my bae!"Moonbin segera memukul bahu Sinb.
"Ahhh"jerit Sinb.Bahunya terasa sedikit pijar dek kerana pukulan Moonbin itu.
"Hehe.. Mian..So, kita ada sebulan lagi before SBS Gayo Daejun.Minggu depan kita start practice."Kata Moonbin dengan wajah yg ceria.
Sinb hanya mampu menggelengkan kepalanya.
TBC
H.Y.P.H
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...