Invitation card yg baru diterima itu Sinb pandang lama.Bukan dia sahaja malah semua staf Source Music turut menerimanya.
"Apa ni? "Soal Yuju sambil memandang yg lain. Umji mengangkat bahu.
"From Big Hit."Balas Sinb pendek sambil menunjukkan nama pihak penganjur yg tertera di belakang kad.
"Buang tabiat apa Annual Dinner tengah tahun macam ni. "Yerin mula membebel seorang diri.
"Wait... Apa kene mengene dgn kita? "Sowon mula berfikir.
"Because of me. "Balas Sinb perlahan. Semua memandang Sinb meminta penjelasan.
"Last year was too chaos dgn....apa2 jelah so Big Hit dgn company kita tak sempat nak buat Annual Dinner.And...untuk tebus balik..."Sinb menunjukkan kad di tangannya. Dia yakin dgn teorinya ini.
>>>>>>>Jungkook terdiam mendengar penjelasan berkenaan Annual dinner tergempar mereka.
It was my fault...
Hoseok mendekati Jungkook perlahan lalu menepuk bahunya.Jungkook tersenyum nipis.
"Jom shoppingg!!"Jeritan Jin disambut Yoongi dan Taehyung.
"Apa dress code dia? "Tanya Namjoon sebaik sahaja mereka tiba di mall.
"Theme:Dark and wild,Dress code:Nice but sexy~"Jawapan Jimin membuatkan yg lain ketawa.
"Roger that.. "
>>>>>>>>>
2 June 2018
Sinb membelek dress coat yg tergantung di dalam biliknya."Ok tak unnie?"Yuju pandang seketika."Untuk malam esok ke?"Sinb mengangguk.Entah kenapa hatinya berasa teruja.Sangat.
"Pretty but not sexy.."Ya,tema untuk dressing merupakan nice but sexy~.Thats why...."Unnie...Sinb pakai ni time opening jelah"Yuju mengerut keningnya.Sinb mengeluarkan dress hitam dari wardrobenya.Membulat mata Yuju.
Sinb tergelak memandang Yuju yg masih tergamam.Well,ini baru sikit."Tell me your plan."Yuju terus duduk di hadapan Sinb.
"Plan apa?"Wajahnya berubah blur.Yuju menepuk perlahan dahinya."So,you're not seducing Mr Jeon's son?"Sinb menggeleng perlahan.Dia hampir terlupa bahawa BTS pasti menghadiri malam esok.Wajah Sinb mula menjadi keruh.
[Flashback]
"Nope!"Suara Jungkook kedengaran tegas di telinganya.Blouse yg agak mengikut body line itu dipandang lama.Inilah padah bila shopping dengan bf sendiri.
"Wae...."Wajahnya dicebik sedikit.Jungkook memandang ke arah lain."Too revealing.Too tight.Shireo.."Sinb tercengang.Celah mana revealing pun dia tak jumpa.
"Listen Eunbi...Dekat luar sana banyak mata liar and I cant bear when I had to share something that EXCLUSIVELY MINE."Sinb terdiam.Sejujurnya dia agak terharu plus melting.
Riak wajah cuba dikawal.Dia meletakkan kembali baju tersebut di tempat asalnya.
"Fine then.... "Sinb terus meluru keluar dari kedai tersebut.Jungkook sekadar mengekori Sinb sebelum tangannya dengan pantas merangkul pinggang gadis itu. Beberapa pasang mata yg memandang tidak diendahkan.
>>>>>>>>"Termenung lagi?"Wajah Yuju yg masih berada di hadapannya dipandang lama sebelum tersenyum nipis.
"Nak tengok baju unnie! "Sinb segera menarik Yuju untuk ke biliknya.
I want to forget everything.Including You..Jungkook. Reset.
>>>>>>>>>
Jin mencari kemeja putih yg dibeli di Brazil beberapa bulan lepas.Kepalanya digaru perlahan."Mana eh...? "
Dia pergi pula ke bahagian drawer sebelah kiri. Matanya terpaku seketika.IPhone 7+ yg berada di ceruk wardrobenya diambil.Butang on ditekan.Dalam beberapa saat telefon tersebut mula bercahaya.
Tak lock? Hmm... Tak salah kut...Just slightly.
Jin segera pergi ke gallery. Hampir kesemuanya gambar pemilik telefon tersebut.Niat untuk mencari baju dia batalkan sebelum dia berbaring diatas katil.
Tangannya gatal memilih beberapa gambar lalu send ke phonenya.Selepas meng'clean'kan bahan bukti, Jin memandang siling lama. Dia tersenyum melihat gambar yg telah diterima.This gonna be interesting..
TBC
H. Y. P. H
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...