Ding... Dong...
Yurin membuka matanya dgn perasaan sebal.Tangannya mencapai jam loceng yg berada disisinya.
11:47 a.m.!!Sapa pulak la datang awal pagi ni?!! Mengganggu betullah.
Yurin berjalan kearah pintu rumahnya dengan langkah yg lemah.Sebaik sahaja dia membuka pintu,serta merta matanya menjadi segar.
"S..Sinb?"Sinb tersenyum melihat Yurin yg terkejut dengan kehadirannya.
"Yurin unnie. Lama tak jumpa."Yurin hanya tersenyum hambar.
"I thought you will hate me."kata Yurin yg pelik dengan sikap Sinb yg tiba2 melawatnya.
"Actually...Sinb nak minta tolong dengan unnie.Boleh tak?"Tanya Sinb tanpa memandang ke arah Yurin.
Yurin mengerutkan dahinya.
"Boleh tak unnie tolong betulkan semula peristiwa yg timbulkan salah faham tahun lepas...? "Sinb memandang wajah Yurin penuh harapan.
Yurin terpempan.
"Tak boleh!Sinb!Sinb taukan apa yg jadi.Kenapa unnie yg kena betulkan sedangkan Jungkook pun bersubahat dia sendiri yg rela and setuju untuk duakan Sinb.Tapi....Sinb still back up Jungkook dan salahkan Unni... "Yurin bersuara dengan penuh emosi. Air matanya yg mula mengalir dikesat perlahan.
Sinb hanya mendiamkan diri.
"Unnie.....orang lain mungkin terpedaya dengan lakonan Unnie tapi bukan saya!I know the truth."Sinb memandang wajah Yurin yg mula pucat.
"Tolonglah unnie... Masih ada masa untuk betulkan semua ni.Unnie just kena mengaku dan minta maaf.Sinb yakin...hukuman ringan je yg akan dikenakan.Please...this is for Jungkook's future. "Sinb betul2 berharap Yurin akan mendengar kata-katanya.
"Tch... Baguslah kau dah tau. Tak payahlah aku berlakon lagi.And...Kau suruh aku mengaku?! Sinb...You're so naive.Kenapa aku nak sia-siakan peluang yg ada?Kenapa aku nak hancurkan rancangan aku sendiri? Kau tau tak...?Sekarang ni kau je halangan aku untuk dapatkan Jungkook.Kalau kau mampus... Kerja aku makin senang. Tapi masalahnya sekarang ni...Kau tak mampus2 lagi. Bagi racun pun tak mampus."Sinb menutup mulutnya yg mula ternganga mendengar kata2 Yurin.
"Un.. Unnie...ke yang bagi jus hari itu?Yurin ketawa mendengar soalan Sinb
"Yess... "Sinb menggeleng kepalanya perlahan.
"But... Why?.. "Sinb memandang Yurin dengan mata yg berkaca.
"Soalan apa kau tanya ni?!Lembap betul!Kau dengar sini baik2...Sebab aku...sayangkan Jungkook.Tapi...Dia tu...tak pernah pandang aku disebabkan kau!"Yurin memandang kearah Sinb dengan pandangan yang tajam.Tangannya mula mencapai pisau buah yg berada berdekatannya.
Air mata Sinb mula mengalir apabila mendengar segala pengakuan Yurin. Seorang yg dianggap seperti kakak sendiri selama ini sebenarnya mempunyai agenda sendiri.
Yurin mula melangkah kearah Sinb bersama pisau buah di tangannya.Sinb berundur kebelakang secara perlahan-lahan
"Baguslah kau datang sini. Senang sikit aku nak hapuskan kau. Tak de siapa pun tahu nanti."
Baru sahaja Yurin ingin mencapai rambut Sinb,loceng pintu rumahnya berbunyi.
Yurin mengeluh kuat.Segera kakinya diaturkan kearah pintu.Pisau buahnya diletakkan semula diatas meja.
Terjengul wajah Jungkook disebalik pintu itu dengan wajah yg cemas.
"Jungkook-ahh... "panggil Yurin dengan nada yg manja.
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...