Thirty

132 11 0
                                    

Jungkook merenung tajam ke arah Sinb.

"Kau buat apa kat sini? "tanya Jungkook dengan nada yg kasar.

Sinb hanya menunduk. Dia tak mampu untuk membalas renungan Jungkook itu.Luka di hatinya kembali berdarah mendengar kata2 Jungkook yg tidak suka akan kehadirannya.

"Ada orang cakap kau pengsan so.. Aku just datang untuk...melawat. "balas Sinb perlahan.

"Tch... Aku pengsan ke nak mampus ke ada kaitan dengan kau ke sampai nak melawat bagai.Tak payah kot rasanya."Jungkook bingkas bangun dari pembaringannya apabila Sinb terus mendiamkan diri.

"Eh! Pergi baliklah kau. Semak tau tak."Buat kesekian kalinya air matanya tumpah.Jungkook tergamam.

"A.. Ak.. Aku..balik dulu. "Sinb segera mencapai tas tangannya lalu bergegas keluar. Tidak sanggup dia ingin mendengar kata2 Jungkook lagi.

Jimin dan Taehyung yg berada di ruang tamu terkejut melihat Sinb tergesa gesa keluar dari bilik Jungkook.

"Sinb ah.. "panggil Taehyung.

Kaki Sinb berhenti melangkah.Dengan segala kekuatan yg masih berbisa, dia menoleh bersama senyuman menghiasi bibir walaupun jelas sekali wajahnya dibasahi air mata.

"Thanks Jimin oppa.But...dont call me again next time. "Jimin hanya menunduk.

"Mian Sinb ah.. Oppa akan call lagi.But as a sister to me. "Sinb hanya tersenyum hambar.

"Balik dulu."tangisan Sinb pecah sebaik sahaja keluar dari apartment BTS.

Kenapa rasa ni sakit sangat?Aku tak mampu.Jeon Jungkook... After all things that you've said to me...I still cant forget you.

Sinb terus berlari kearah lif.Dia ingin segera meninggalkan tempat itu.

Thud!!

Sinb mengaduh kesakitan apabila kepalanya terhantuk dengan kepala seseorang.

"Sinb? "tegur lelaki itu.Lelaki itu menghulurkan tangannya untuk membantu.

"Jeonghan oppa?!Buat apa kat sini? "Sinb segera mengesat air mata yg membasahi pipinya.

"Melawat family.Its ok.. Just cry if that will make you feel better."Sinb memandang Jeonghan lama. Ya,Gfriend dan Seventeen agak rapat jadi mereka dah biasa antara satu sama lain.

Jeonghan menepuk bahu Sinb perlahan tanda memujuk.

{{At the same time}}
>>BTS apartment<<

"Jeon Jungkook!!!Sampai bila kau nak terus nafikan perasaan kau."marah Yoongi.

Jungkook hanya mendiamkan diri.Wajahnya tidak menggambarkan sebarang reaksi.

"Well done Jungkook ah!"Semua tumpuan beralih kearah Hoseok yg baru tiba.

"Sinb dah balik? "tanya Jin dengan nada yg risau.Dia menyuruh Hoseok untuk mengikut Sinb dan memastikan gadis itu pulang dengan selamat.

"Dah.Tapi bukan seorang. "Hoseok tersenyum sinis melihat Jungkook yg sedang merenungnya.

"Thanks to uri maknae. Sinb dah balik dengan lelaki lain.Awalnya memang hyung nak pujuk tapi dah ada orang yg lebih sesuai yg jauh lagi matang dari kau untuk pujuk Sinb.Baguslah.Dia pun ada hak untuk bahagia."

Seisi rumah senyap selepas mendengar kata2 Hoseok.

"Lega aku dengar"Balas Namjoon sebelum dia berlalu pergi.

Jungkook bingkas bangun lalu menghilangkan dirinya ke dalam bilik sebelum menghempas pintu dengan kuat.

>>Seoul<<

Yurin memandang pregnancy test yg berada dalam genggamannya.Tubuhnya menggigil melihat dua garisan yg menandakan dia telah hamil.

Sial!!Ni semua salah jantan tak guna tu.Sekarang aku yg merana.Patutlah aku rasa tak sedap badan je lately ni.

Yurin mencampakkan pregnancy test itu ke dalam singki lalu menuju ke ruang tamu.Peristiwa beberapa bulan lepas diimbas kembali.

>>>>>>>>>>

"Yahh! Stop it! "Marah Yurin apabila Jae Il mula memeluknya sambil mengucup bahagian belakangnya yg terdedah.

"Pleaseee.... "Jae Il merayu kepada gadis kesayangannya itu."No! Kalau nak pergi beli benda protection tu. "balas Yurin lalu meneguk bir dengan rakus

Jae Il hanya memandang Yurin yg mula mabuk."Im sorry,Yurin.Aku janji aku akan bertanggungjawab nanti."Jae Il terus mendekati Yurin.

>>>>>>>>>

>>{{GFriend's Apartment}}<<

Sowon memandang lama Iphone 7+ miliknya itu.Dia masih teringat bagaimana Jin memulangkan semula telefon itu. Bibirnya serta menguntumkan senyuman.

Namum senyuman itu mati apabila bunyi notification menandakan ada mesej masuk. Sowon melihat gerangan yg mengganggunya itu.

Jin Oppa~♥

Oh my gawdd!!Sejak bila pulak aku ada nombor Seokjin oppa pulak ni.Siap ngan love pulak tu. Ahhh!! 😍

Sowon melihat pesanan ringkas yg dihantar oleh Jin bersama senyuman menghiasi bibir.

Jin Oppa~♥
Halooo

Jin Oppa~♥
Busy ke?Nak hang out tak?Release tension jap.😁

"Argh!!!!"Sowon dah mula bergolek di atas katilnya. Wajahnya turut membahang dek rasa malu.Dia menaip sesuatu lalu dihantar kepada Jin sebelum dia berlalu ke wardrobenya lalu mengeluarkan semua dressnya.

TBC

H.Y.P.H


Business CoupleWhere stories live. Discover now