Jin melihat line up SBS Gayo Daejun itu dengan teliti.Matanya segera menangkap nama group yg dinantikan.
Gfriend... Hehehe😁
"Dah kenapa hyung tersengih sorang2 ni?"tanya Namjoon dengan wajah tertanya-tanya.
"Gfriend ada dalam line up SBS Gayo Daejun!!"jawab Jin dengan girang.
Namjoon hanya membuat muka menyampah.Bukan mereka tidak tahu bahawa Jin sudah jatuh cinta dengan leader kumpulan Gfriend itu.
"Serius,hyung?!!"tanya Taehyung yg baru pulang bersama Jimin dan Jungkook.
Jin hanya mengangguk kepalanya dengan bersungguh-sungguh.Jawapan Jin itu membuatkan Taehyung mem
pamerkan senyuman yg agak lebar.Member yg hanya menggelengkan kepala melihat geligat dua orang member yg sedang dilamun cinta.
Jungkook pula hanya menuju ke arah peti sejuk lalu mengambil sebotol air mineral sejuk.Malas ingin melayan perangai hyung2 nya itu.
"Eh!Wah!!Sinb ada buat special stage lahh! Dengan Moonbin dan Rocky Astro."jerit Jin dengan kuat sehingga menyebabkan Jungkook tersedak.
Moonbin dengan Rocky?!Huh!
"Serius lah hyungg?!"Tanya Hoseok yg baru keluar dari biliknya. Jin menunjukkan skrin telefonnya kepada Hosoek.
"Wahh!Ada chemistry...I ship!I ship! "jerit Jimin dgn girang.
Manakala Jungkook segera meneguk air mineralnya sehingga habis dengan rakus.Botol air mineral yg sudah kosong itu digenggam kuat sehingga kemek.
Jimin dan Taehyung hanya memandang perlakuan Jungkook itu sambil menelan air liur.
"Err... Jungkook ah...Are you ok?"Tanya Namjoon sambil menghampiri Jungkook.
Jungkook tersenyum hambar sebelum kembali ke biliknya.Yoongi yg hanya bertindak sebagai pemerhati dari mula hanya tersenyum sinis.
"Biarkan dia.Tengah panaslah tu."Kata Yoongi lalu meniggalkan ruang tamu.
>>>>>>>>>>>
Jungkook merenung kipas biliknya sambil memikirkan perbualan hyungnya tadi.
"Chemistry?!Tchh!Tak sweet langsung. Sapa la yg arrangekan special stage ni? "gumam Jungkook perlahan.
"Pastu Jimin hyung boleh sokong pulak..Aishh!"rungut Jungkook sambil menghentakkan-hentakkan kakinya.
Knock.. Knock..
Ketukan di pintu bilik Jungkook itu membuatkan dia berhenti merungut.
"Yes?!"
Yoongi memandang Jungkook bersama senyuman meniti di bibir sebaik sahaja pintu bilik itu dibuka.
"Kenapa,hyung?"Jungkook berasa pelik dengan sikap Yoongi yg sedari tersenyum dari tadi.
"Taklah.. Saja.. Nak tanya something."kata Yoongi lalu melabuhkan punggung di hadapan Jungkook.
Jungkook mengerutkan dahinya.
"Jungkook...Sayangkan Sinb lagi?"Jungkook terpana.
Dia memandang Yoongi bersama lidah yg kelu.Yoongi hanya tersenyum melihat reaksi maknaenya itu.
"Keep the answer.Hyung cuma nak tahu kenapa Jungkook layan Sinb macam tu..I mean lepas kes tu tersebar."Jungkook hanya menundukkan kepalanya.
"Hyung....Bila Jungkook sendiri tak tau apa yg sebenarnya terjadi antara Jungkook and Yurin pada malam tu... How am I suppose to explain it to her?I even cant bring myself to meet her and bila tengok dia betul2 percayakan Jungkook...I feel bad for her.Jungkook takut semua benda tu betul and of course she will get hurt."Yoongi mengusap belakang Jungkook perlahan.
"I cant help it but to make her leave.Because I think this is the best for her.Lagipun..Jungkook takut Yurin akan apa-apakan dia."Kata Jungkook dengan sayu.
Yoongi hanya mengangguk faham.Walaupun Jungkook tidak menjawab soalannya yg pertama itu.. Namun,dia tahu bahawa Jungkook masih mempunyai perasaan terhadap gadis itu.
"Tapikan Jungkook...Kita dah tahu kebenarannya...And terbukti kau tak bersalah pun.You're just a victim.Dont you think that...maybe you can get back or what..?"Tanya Yoongi.
Jungkook hanya tersenyum.
"Hyung...bila Jungkook buat keputusan untuk biarkan dia pergi..Jungkook tahu yg Jungkook takkan dapat dia balik.And Im ready for that."Kata Jungkook walaupun pada hakikatnya dia sendiri masih belum dapat melupakan segalanya.
"Ayo!Kenapalah complicated sangat ni?! Kalau dah sama suka get back jelahh."Yoongi menggaru kepalanya yg tidak gatal itu.
"Tak semudah itu,hyung."kata Jungkook sambil tersenyum hambar.
"Apa yg susah? Kalau dia marahkan kau, pikatlah dia balik.Kalau dia merajuk, pujuklah balik explain kenapa Jungkook ambil tindakan macam tu.Ala...nanti oklah tu.Usahakan tangga kejayaan."Jungkook hanya mendiamkan dirinya.Yoongi hanya mampu menggelengkan kepalanya.
"Its okay kalau Jungkook tak nak tapi...err..Hyung bukan apalah..cuma baru2 ni hyung dengar ramai idol yg nak try Sinb.Well...She's quiet popular...especially lepas korang break."Kata2 Yoongi membuatkan Jungkook mengangkat kepalanya
"So...since Jungkook pun tak kisah..nanti hyung bagi green light dekat diorang."kata Yoongi lalu meninggalkan Jungkook sendirian.
"Aishh!!Yoongi hyung!!!"
Hmm... Pursue her?Or not?
TBC
H.Y.P.H
YOU ARE READING
Business Couple
DiversosSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...