Sowon melihat kakaknya yg terlantar di atas katil dengan pandangan sayu.Hampir gugur jantungnya apabila mendapat panggilan dari ibunya dua hari lepas yg mengatakan kakaknya terlibat di dalam kemalangan kereta.Mujurlah kondisinya tidak terlalu teruk.
Sowon mengeluh panjang.Hampir 2 hari telefon pintarnya tidak boleh dihidupkan setelah terhempas sewaktu dia bergegas untuk melihat kondisi kakaknya.
Oleh kerana sibuk menguruskan segala urusan termasuk insurans kakaknya,baru hari ini dia mempunyai kesempatan utk membeli yg baharu.
Sowon tergamam apabila melihat notifications sejak 2 hari lepas.
98 missed call from SeokJin Oppa
127 messages from SeokJin OppaSeokJin Oppa
Sowon?
8:30 p.m.
Where are you?
8:40 p.m.
Did something happen to
you?8:55 p.m.
Sowon ah..Please answer
me.....9:10 p.m.
I'll wait you here.
9:11 p.m.
Are you ok?
9:20 p.m.
Sojung ah....
9:30 p.m.
Sowon mula serba salah kerana tidak memaklumkan kepada lelaki itu.Serius dia terlupa tentangnya selepas menerima berita tentang kakaknya.
Macam mana la aku boleh lupa nak bagitau dia?Dah 2 hari berlalu pulak tu.
Sowon segera mendail nombor Jin namun tidak berbalas.Berkali-kali dia membuat panggilan namun masih tidak berjawab.
"Sowon ah....kamu ok?Penat ke? Kalau penat kamu balik dulu,biar omma yg temankan Soyoung kat sini."Bahu Sowon dipaut lembut.
Sowon hanya tersenyum hambar.
"Takla.Sowon tak penat pun.Omma balikla dulu.Biar Sowon stay dekat sini."
"Kamu x de schedule ke?Omma boleh tengokkan kakak kamu.Jangan risau."kata Pn. Kim.
"Esok x de schedule.Omma balik dulu eh.Dari tengah hari tadi omma dekat hospital."pujuk Sowon.
"Hmm...Yela."balas Pn. Kim lalu beredar dari wad yg menempatkan Soyoung.
Sowon kembali termenung sebaik sahaja ibunya pulang.Perasaan bersalah kepada Seokjin kembali menyesak fikirannya.
Telefon pintarnya dicapai lalu menghantar pesanan kepada seseorang.
Sinb
Sinb ahh
12:00 a.m.
I need your help.
12:01 a.m.
>>>>>>>>>>>>
Big Hit Entertainment
Buat kesekian kali Sinb mengeluh sambil menggenggam erat tali begnya. Bangunan besar yg tersergam indah dihadapannya dipandang dengan perasaan bercampur baur.
YOU ARE READING
Business Couple
AléatoireSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...