Twenty Nine

150 16 1
                                    

"Yurin..."Haein menggeleng perlahan melihat rakannya yg masih berbaring diatas katil yg sangat bersepah.

"Please Yurin..Im begging you.Stop all of this.Tell the truth to everyone especially Sinb.'Wajah Haein dipandang sinis oleh Yurin.

"Haein ah...Daripada kau buang masa dekat sini,baik kau balik je before my partner sampai."Botol soju yg sudah habis diteguk dicampak ke sudut bilik.

Haein tercengang.Dia sendiri berasa lemas dgn keadaan bilik itu.

"Yurin,I dont know what had happen to you but please...stop being like this.Semua orang risaukan kau.Especially your mother."Haein bingkas bangun lalu menuju ke pintu bilik.Dia pusing melihat Yurin sekilas.Terdapat butiran manik jernih mengalir keluar dari kelopak mata Yurin.

"Kenapa dia nak risau?She had her own family while I have no one."Haein terdiam mendengar kata2 Yurin.

"You've never been alone..But you choose to be alone."Haein segera keluar dari bilik itu.Dari luar dia dapat mendengar esakan Yurin.


>>>>>>>>>>>>>

Sinb memandang wajah manager mereka untuk meminta penjelasan."Oppa... Tell me right now.... Kalau tak..... "

"Aish... Tak penting pun la. Just tadi dengar cerita Jungkook pengsan masa practice. Tu je. "kata Hyunggeun.

Sinb terpegun. "Ooh.. "Dia terus berlalu pergi dengan riak bersahaja.Manager Hyunggeun hanya msnjongket bahu melihat Sinb.

Menyesal la tu tanya.

Lama Sinb memandang skrin IPhonenya.Nama Jungkook~ sudah pun terpapar tetapi dia masih tidak mempunyai kekuatan untuk meneruskan niatnya.

Jangan jadi bodoh ke Sinb...Nanti kau jugak yg merana.

Namun tanpa dia sedari tangannya telah pun menekan ikon hijau yg berbentuk telefon itu.

"Mommyyy!!!"jerit Sinb lalu segera menamatkan panggilan.

Alamak... Harap dia tak sedar. Fuhh...

Baru sahaja dia ingin berlalu pergi,IPhonenya berdering kuat. Kaki Sinb terpaku.Perlahan-lahan Sinb melihat gerangan si pemanggil.

Jimin oppa is callling

Aiyaaa! Bikin cuak je Chimchim ni. Tapi...rasa kecewa jugak sebenarnya.

"Yo! Jimin Oppa.Dah buang tabiat ke call malam2 ni?"kata Sinb sambil mencapai cream puff lalu dimasukkan semuanya ke dalam mulutnya.

"Sorry.. Tak lawak. "Suara Jimin yg serius membuat Sinb berhenti mengunyah buat seketika.

"Nak apa? "balas Sinb dengan nada malas.

Emo pulak pak cik ni. Gurau pun tak boleh. Humphh..

"Datang sini jap."Terbantut niat Sinb untuk mencapai satu lagi cream puff.

Apa pulaklahh jantan ni merepek pada malam yg indah bersama cream puff.

"Jimin oppa,Sinb rasakan oppa tengah mabuk la ni.Sinb letak dulu ehh. "Baru sahaja Sinb ingin menamatkan panggilan Jimin segera menyampuk.

"Jungkook! Dia... Dia..pengsan lagii. "

Sinb tergamam.Dia buntu.

Ah lantaklahhh..Not my business.

>>>BTS apartment<<<

And here we are. Menyesal la pulak.

"Thanks Sinb for coming. Maybe you should take a look. Dari tadi asyik meracau panggil kau je.Dia pengsan sebab penat and stress sangat. "kata Namjoon.

Sinb perlahan mengatur langkah ke bilik Jungkook. Ahli BTS kelihatan mula menyambung rutin mereka masing2.

Tombol pintu itu dipulas dan pintu dikuak dengan perlahan. Sinb menyentuh dadanya.Degupan jantungnya sangat laju.

Dia dapat melihat Jungkook yg terbaring lesu di atas katil yg agak bersepah.

I miss you. Jeon Jungkook.

Lama Sinb menatap wajah yg sentiasa berada dalam sudut hatinya. "I miss you so much,Jungkook ah.. And it is really breaking my heart so much when i see you like this."

Sinb mengusap perlahan pipi Jungkook. Tangan Jungkook dicapai lalu digenggam erat.

"You know...I always wish that we will became a couple again."Matanya masih tak lepas memandang wajah Jungkook.

This is the only chance to look at you carefully.

"Just stop it Eunbi ah.. "Sinb terpempan.

TBC

H.Y.P.H

Sorry for the very very very late update!!!





Business CoupleWhere stories live. Discover now