Thirty Seven

234 15 1
                                    

Sinb memandang lama skrin telefon pintarnya.Pesanan yg agak pelik itu ditenung.

Wait....Ni nombor siapa?

Unknown

"Ni.....Moonbin dgn aku?Siapa yg ambil? "Sinb menggaru kepalanya yg tak gatal. "Takkanlah orang dekat company."

Sedang Sinb memikirkan gerangan yg menghantar gambar tersebut, Eunha segera meluru masuk ke dalam biliknya.

"Sinb!!!! "jerit Eunha.

"Unnie?!!!!Kenapa?!!! "Sinb turut membalas dgn jeritan.

"Tadi unnie terserempak dgn Do Haejoon dkt company."kata Sowon.

"Do Haejoon?"Memori hitam di bilik suite yg hampir meragut kesuciannya itu kembali terlayar di dalam kotak ingatannya.

Sinb terdiam.Pesanan ringkas yg baru diterimanya dipandang lama.

Do Haejoon?

>>>>>>>>>>>>>

Sowon melihat semua pakaian di dalam wardrobenya.Tidak terkira berapa kali dia menyelak segala pakaiannya yg ada.Namun begitu, tiada satu pun yg dapat memuaskan hatinya.

"Yerin ah!!! "panggil Sowon.

"Wae unnie? "tanya Yerin sebaik sahaja dia tiba di bilik Sowon.

"Help me...."Sowon memandang Yerin dgn wajah penuh pengharapan.


>>>>>>>>>>>>

Yerin memandang penampilan Sowon sambil menganggukkan kepalanya.

"Perfect!"Yerin segera menepuk tangannya tanda bahawa dia sangat berpuas hati dgn hasil kerjanya.

Sowon segera melihat pantulan dirinya di dalam cermin.

"Okay unnie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Okay unnie... Now tell me,This dinner....Youre going with Seokjin oppa right?"Yerin memandang tepat ke dalam anak mata Sowon.

Sowon hanya mendiamkan diri sambil sengaja menyibukkan dirinya dengan mengemas almarinya.

"Unnie!!!Ishh...Its ok.Yerin yakin dengan apa yg Yerin fikirkan ni."Yerin terus meninggalkan Sowon bersendirian.

Sowon menghela nafas lega sebaik sahaja Yerin keluar.

Selamat aku... Haihh~~

Seketika kemudian Sowon kembali tersengih apabila teringatkan dinnernya pada malam ini.

Namun deringan telefonnya mematikan senyuman yg terukir di wajah Sowon.

Ishh! Kacau line betullah!

Sowon segera mencapai telefon pintarnya.Dia mengerutkan dahinya apabila melihat gerangan yg menelefonnya.

"Omma?! "

>>>>>>>>>>>

{+8:30p.m.+}


Jin menunggu kedatangan gadis pujaannya dengan penuh debaran.Segala persiapan telah dilakukannya sejak petang tadi bersama Jimin dan Hoseok.Seluruh restoran itali itu disewanya atas dasar privasi mereka.

Tali leher hitam dan sut yg sudah tersarung di badannya dibetulkan sedikit agar kelihatan kemas.Sekali lagi nafasnya dihela perlahan bagi mengurangkan rasa gugup.

Jin mengerling ke arah jam dinding yg berdekatan.Jarum panjang sudah pun menghampiri angka 8.Ini bermakna sudah hampir 10 minit masa berlalu dari masa yg dijanjikan.

Namun kelibat van yg kebiasaannya menjadi pengangkutan member GFriend masih tidak kelihatan.

Jin hanya menenangkan dirinya dengan menganggap Sowon terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas.

Jin mula mundar mandir apabila jarum pendek sudah mencecah angka 9.Dia segera membuat panggilan kepada Sowon namun hampa.

Berkali-kali Jin membuat panggilan namun hasilnya tetap sama.Ingin menelefon ahli Gfriend yg lain dia sendiri tidak mempunyai nombor mereka.

Pelayan yg sepatutnya melayan mereka berdua pada malam ini mendekati Jin.

"Sir, Should I serve the dinner now?"

Jin memandang wajah pelayan itu sebelum meraup wajahnya kasar.Jam yg berada dipergelangan tangannya dilihat buat kesekian kali.Hampir jam 10 malam namun kelibat Sowon masih tidak kelihatan.

"Forget it.She's not coming"kata Jin perlahan.

Jin mengeluarkan sebuah kotak baldu merah yg berada di dalam kotnya lalu membukanya.Rantai yg ditempah khas untuk gadis itu dipandang lama.

Why, Sowon? Where are you?

Jin bingkas bangun dari duduknya lalu meninggalkan restoran itu dengan perasaan bercampur baur.

TBC

H.Y.P.H

Business CoupleWhere stories live. Discover now