Sinb memandang wajah Jungkook di sebelahnya.Handsome.Memang tak dinafikan.Malangnya...sombong..namatey!
"Ehem..nak pergi mana ni?"soal Sinb untuk membuang rasa bosan.
"Ikut je lah."balas Jungkook tanpa menoleh kearahnya.Sinb hanya mencebik.
30 minit berada di dalam suasana yg senyap sebegitu sudah cukup buat Sinb naik gila.Sinb memandang manager BTS yg sedang memandu kereta itu.
"Baik aku tidur kat dorm lagi bagus"gumam Sinb perlahan.Tapi masih didengari Jungkook.
Tiba2 kereta itu memasuki satu kawasan yg sunyi dan gelap.Sinb terdiam.Dia memerhati keadaan kawasan itu dgn perasaan seram yg mula menular.
"Dah sampai tak nak turun pulak."sindir Jungkook yg sudah turun dari kereta.
Sinb turun dgn perlahan lahan.Suasana yg sunyi itu benar2 menyeramkan.
"Hyung pergilah balik dulu.Nanti Jungkook call."kata2 Jungkook kpd managernya membuat bulu romanya meremang.
Sinb dapat melihat sebuah bilik kecil di tengah kawasan ini.Pelik.Nak kata rumah,kecil sangat.Nak kata bilik,macam mustahil pun ada.
(Korang bayangkan macam satu bilik kecil yg ada dekat tengah2 kawasan yg ada lalang tinggi2 tuh)
Jungkook mencapai tangan Sinb agar mengikutnya.Dia membuka pintu bilik itu lalu memetik suis lampu.
Sinb melihat segenap ruang yg agak indah dan selesa.Terdapat sofa yg agak besar,peti ais kecil,bantal dan selimut begitu juga tandas.
"Cantiknya."mata Sinb tak lepas memandang sekeliling bilik itu.
"Aku selalu datang sini...release tension."ucap Jungkook sebelum mencapai setin coke dari peti sejuk.
Sinb melabuhkan punggung di sisi Jungkook.
"So sekarang ni kau nak release tension lah ni."teka Sinb.
Terpancar wajah Jungkook kelihatan amat letih.Sinb menatap wajah Jungkook yg sudah mula melelapkan matanya.Jarinya mula menyentuh pipi Jungkook tanpa dia sedari.Bibirnya mula menguntum senyuman.
>Flashback<
"
Kaki tu salahlah.Kanan dulu baru kiri."Jungkook hanya menundukkan kepalanya.Masuk kali ini sudah 5 kali dia ditegur oleh koreographer mereka.
"Mianhae ssaem."ucapnya buat ke sekian kali.
Sinb hanya tertawa melihat Jungkook.
"Kau gelak apa.."Jungkook menjeling Sinb.
Sinb menarik tangan Jungkook agar berdiri di hadapannya.
"Tengok betul2 eh."Sinb mula menunjukkan step yg mereka pelajari tadi.Tapi slow version.
Jungkook hanya memerhatikannya.Pada masa yg sama cuba untuk catch up semua step tersebut.
>>>>>>>>>
"Kau buat apa nih?"Sinb tersedar daripada lamunannya.Kelihatan pergelengan tangannya digenggam erat oleh Jungkook.Mata Jungkook tepat memandang wajahnya yg mula membahang.
Sinb kelu untuk berbicara.Dia hanya menggigit bibirnya.
TBC
H.Y.P.H
YOU ARE READING
Business Couple
RandomSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...