Jungkook memegang kepalanya yg masih berpusing.Tangannya menutup matanya daripada terkena silauan cahaya matahari.
Perlahan-lahan dia bangun dari pembaringan.Badannya diregangkan sedikit akibat tidur di sofa.Wait?!Aku kat mana?
Matanya melihat segenap ruang yg sangat asing baginya.Dia bangun melihat sekeliling.Bingkai gambar yg terletak elok di meja kecil berdekatan Jungkook ambil.
Gfriend?What?!!!
Serta merta dia teringat kejadian semalam diantara dia dan Sinb.Jungkook mengetap bibir sebelum terpandangkan tudung saji yg tertutup diatas meja makan.Sticky note berwarna hitam yg ditampal itu dibaca perlahan.
Seaweed soup to cure your hangover.Jin oppa otw ambik kau.Aku ada schedule sampai malam.
Bye..
P/s:Dont worry Sowon unnie yg masak.
Jungkook tersenyum sendirian.Tanpa dia sedari jarinya menyentuh bibirnya perlahan.
Sweet..Tak salah kan kalau aku pun nak bahagia..
>>>>>>>>>
}SKIP{
Goryeong UniversitySinb termenung sendirian.Event tersebut akan bermula pukul 8 malam nanti.Tanpa dia sedari Sowon dan Umji sedang memerhatikannya.Perlahan-lahan mereka menghampiri Sinb dan..
"Bwarghh!!"Terhinjut bahu Sinb dek kejutan tersebut.Dia memandang tajam kearah Sowon dan Umji.Mereka berdua hanya tersengih kemudian menjongket kening.
"Ingatkan siapa?"Sowon tersenyum sinis sebelum Umji menyampuk."Erm..rasa apa semalam?"Sowon dan Umji ketawa sebaik sahaja Sinb membaling bantal kecil yg berada di dalam pelukannya.
Macam manalah diorang boleh ada dekat situ.Ya..Sowon dan Umji merupakan saksi semalam.
Sinb hanya mengabaikan kehadiran 2 makhluk tersebut.
"Sinb ah..ada orang cari kau."Wajah team leader Hyunggeun dipandang."Siapa?"Soalan Sinb hanya dibalas dengan senyuman.
Sinb terus meninggalkan Sowon dan Umji yg masih mengejeknya.Dia berjalan keluar dari bilik tersebut lalu terus ke pintu utama dimana terdapat beberapa kelompok pelajar yg sedang melambai kearahnya.Sinb hanya tersenyum sambil melambai semula.
Pelajar itu membalas dan ada yg menjerit.Kuat.
Happy sangat agaknya nampak aku.
Sinb menyambung langkahnya sehingga seseorang berhenti di hadapannya.Dia mendongak memandang lelaki itu.
WTF!Apa dia buat kat sini?Patutlah diorang menjerit.Dia tak..mabukkan?
Jungkook memandang Sinb sambil tersenyum.Wajah yg jelas cuak itu membuatkan Jungkook geli hati.Bukan dia tidak perasan akan student2 yg berada di luar cermin.
"Ke..kenapa... ada dekat sini.?"Jungkook memasukkan tangannya ke dalam poket lalu mendekati gadis itu."Well,nak jumpa yeochin sendiri pun tak boleh?"Sinb menjarakkan sedikit jarak mereka yg boleh dikatakan agak dekat.
"Hwang Eunbi.."panggil Jungkook perlahan.Jantung Sinb berdegup kencang apabila Jungkook meraih tangannya."Aku..ingat dan maksudkan apa yg aku buat semalam..so,aku harap kita teruskan benda ni semua but..as a real couple."
Sinb terdiam.Dia masih mencerna segala kata2 lelaki itu."Kau tak mabukkan?"Jungkook tergelak kecil sebelum mengerling pada jam tangannya.
"Aku takde until next week.So,take care and..miss me.Okay?"Jungkook mengusap kepala gadis itu.
Youre mine now...After 7 years...I will not let go of this hand anymore..Never...Hwang Eunbi .
Jungkook menarik Sinb yg masih lagi terkejut ke dalam pelukannya.
Suara pelajar semakin kuat.Ada yg mengambil gambar dan video.Sinb tersenyum kecil.Selepas beberapa minit,Jungkook menjarakkan dirinya semula."I need to go.Takut lambat naik flight pulak.See you next week."Jungkook melepaskan tangan itu perlahan sebelum berlari kearah van hitam dimana Bts sedang menunggu.
Sinb mengeluh perlahan.Time ni jugak lah kena pergi luar negara.
>>>>>>>>>>
}SKIP{
October~
Jungkook berjalan keluar dari airport dengan bergaya sambil melambai kearah fans.Sebaik sahaja menaiki van,Jungkook meminta manager mereka untuk turunkannya di Source Music Ent.
"Aish...tengok tu orang dah bahagia.."Kata2 Jimin disokong J-Hope.Jungkook hanya tersenyum manis.Dia masih tak sabar untuk berjumpa dengan gadis itu.Dia masih teringat kejadian minggu lepas sebelum dia berangkat.
Jungkook pantas keluar dari van sebaik sahaja tiba di destinasinya.Dia terus naik ke bilik practice yg sering digunakan Gfriend.Pintu bilik tersebut dibuka dan gadis yg dirinduinya berada di hadapannya.Sinb tersenyum melihat Jungkook di muka pintu.Nasib baik member yg lain ada urusan masing2.
Jungkook mengeratkan pelukan itu bagi melepasakan rindunya yg menggunung.
TBC
H.Y.P.H
Sorry bosan and cliche...idea tak masuk harini.Guyss...author maybe x dpat update until 29 sebab esok author balik kampung and... sekolah dah nak mula...Uwarghh!Means ff ni akan go on hiatus semula sebab author duduk asrama.Im sorry!!!!Again!!
YOU ARE READING
Business Couple
AléatoireSesuatu kejadian yg menimpa idol terkenal iaitu Jeon Jungkook membuatkan Bang Si Hyuk terpaksa meminta tolong rakannya untuk mencipta satu fake couple antara Jungkook dan Sinb untuk menutup kejadian itu. "Saya?"-Sinb "Im sorry"-Jungkook "We are offi...