Capitolul XVI

22 2 2
                                    

„In the absence of peace and love we teach war and hate as an escape from the problems we are too lazy to solve."

- Unknown

Era perioada aceea a anului. Tezele erau trecute, mediile încheiate, iar zăpada cădea încontinuu din cer, însă imediat ce atingea asfaltul umed, se topea. Era dezamăgitor. Mai erau trei zile de școală până să intrăm în vacanță, urmând ca după să dăm simulările pentru bac. Toți colegii mei se agitau. Eu doar mă afundam într-un somn fără vise. După ce mi-am dat corigențele la istorie și la latină, nici măcar nu am mai trecut pe la școală. Stăteam acasă la Anca și citeam, uneori mergeam în oraș la o bere cu Alexandrina, și în rest lucram. La Vintage venea din ce în ce mai multă lume, așa că nu prea aveam timp să mă plictisesc ca de obicei. Marius, spre surprinderea mea, părea că mă ura mai puțin decât de obicei. Probabil că nici el nu avea timp de asta.

Vineri, în timp ce o așteptam pe Anca, terminam al treilea sezon din Seinfeld și a patra doză de Ciucaș. Mă înfofolisem cu două pături și îmi creasem propria groapă în canapeaua de piele din sufragerie; mă simțeam ca un cocon din care nu avea să iasă nici măcar o molie.

- Am ajuns, i-am auzit vocea Ancăi din hol. Melania, ți-am zis să nu mai fumezi înăuntru!

- Nu fumam, am spus stingându-mi rapid țigara în ghiveciul plantei de lângă canapea. Plus, e prea frig afară.

- Atunci fă-ți un bine și lasă-te.

Mi-am dat ochii peste cap și am dat volumul la maxim.

- O altă zi productivă pentru domnișoara Buhuș, Adelin tocmai intra pe ușa și se descălța de bocancii plini de noroi.

Nu i-am răspuns, ci pur și simplu mi-am ascuns capul sub pătură și am încercat să adorm. Reușisem. Totul s-a făcut negru în jur. Când m-am trezit era aproape ora 6 seara. Eram amețită de la somnul profund din care m-am smuls, observându-i prezența lui Adelin doar după ce privirea a încetat să-mi mai fie împânzită.

- Cât e ceasul? l-am întrebat încet, întinzându-mi oasele.

- 18:00, mi-a răspuns apoi s-a strâmbat. Miroși, du-te și fă un duș.

- Ha ha. Mă duc imediat, am spus întinzându-mă din nou pe picioarele lui și ațipind la loc.

- Melania?

- Ce-ți trebuie?

- E 7 fără 20 și tu încă nu te-ai pregătit de muncă.

- Futu-ți!

Am sărit imediat de pe canapea și am alergat la baia de la etaj. Mi-am făcut duș rapid, încercând să evit să-mi rup gâtul alunecând în cadă. Mi-am îmbrăcat direct uniforma și mi-am prins părul într-o coadă prea strânsă, apoi am coborât scările câte patru.

- Adelin, du-mă la Vintage.

- Imediat, Înălțimea Ta, a spus el stingând televizorul și urmându-mă pe ușa din față.

***

- Marius, îți promit, dacă mai aud o singură colindă în barul ăsta, îl rad de pe fața pământului cu tine în el!

Încă de pe 1 Decembrie, Vintage și-a schimbat playlist-ul în Magic FM, care dădea doar colinde 24/7, până de Anul Nou. Iar eu simțeam că înnebuneam cu fiecare aproximativ 4 minute care treceau. Însă clienții păreau să fi intrat în spiritul sărbătorilor: fredonau încet colindele, sorbeau din ciocolata caldă sau din paharele cu lichior și își făceau selfie-uri pe care le postau imediat pe facebook cu versuri lame la descriere.

ErisUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum