26. // Tilbage til Danmark?

130 4 0
                                    

Jeg kom hjem fra hospitalet for nogen dage siden. Det er dejligt at være hjemme, meeen jeg synes Theresia har opført sig lidt underligt! Det er nok bare mig.

Jeg går langsomt ind på Theresias værelse. Jeg må vide hvad der er galt med hende! "Thresse? Må jeg lige tale med dig?" spørger jeg hende om. Hun kigger på mig, men så hurtigt væk igen. Har jeg gjordt noget? "Hvad har jeg gjordt?" spørger jeg. "Du har været dig!" siger hun hårdt. Okay, jeg viste ikke at der var så meget galt med mig. "Alle elsker dig! Ingen bekymrer sig om mig længere! Du har taget mine bedstevenner! Nu har jeg kun Lærke tilbage! Skrid ud af mit værelse!"siger hun endnu hårdere. Jeg kigger chokeret på hende. Er det sådan hun tænker. Jeg kan ikke lade hver med at få lidt dårlig samvittighed. Martinus stjal jo også mine venner. "Hvis det er sådan du tænker skulle jeg måske bare forsvinde fra dit liv!" siger jeg trist. "Ja, det skulle du måske!" siger hun lige så hårdt som de andre gange, og styrter ud af døren. Jeg prøver at følge med men hun er vildt hurtig! Jeg ser hun løber ind i en skov. Jeg følger efter. Godt nok skal jeg forsvinde fra hendes liv, men hun betyder stadig meget for mig!

Jeg når ind i skoven. Jeg kan ikke se Theresia længere. SHIT! Hvad har jeg gjordt?! Hun er sikkert forsvundet forevigt! Jeg synker sammen i bunden af et træ. Jeg kan ikke finde tilbage, for som jeg har sagt før, er jeg forfærdelig til geografi! Jeg krøller mig sammen. Det er begyndt at blive mørkt. Kulden sniger sig langsomt ind på mig. Måske skulle jeg tage tilbage til Danmark? Så slipper Theresia for mig. Jeg kan ikke stå i vejen for hendes venskab, hvis jeg er i Danmark. Jep, det er det jeg gør! Jeg tager tilbage til Danmark! Jeg lukker øjnene og prøver at sove. Det er ikke så nemt når det er så koldt som det er! Jeg håber Thresse får det bedre når jeg er smuttet!

Theresias POV
Jeg går langsomt ned af de stille gader. Da jeg løb mod skoven var der nogen efter mig. Det er der ikke længere. Det er dejligt. Hvorfor kan alting ikke være som før? Alt var bedre før Emilia kom! Hvorfor blev hun ikke skudt der i skoven?! Okay det var måske en lidt ond tanke, men jeg vil bare gerne have det er mig og min mor igen!

Jeg går ind af hoveddøren og der slår det mig. Shit, hvad har jeg gjordt! *Mental pandeklasker* Jeg ved hvor elendig Emilia er til geografi. Hun finder aldrig ud af den skov! Jeg må hjælpe hende. Nej Theresia! Du er sur på hende! Hun må klare sig selv! Jeg nikker til mig selv og fortsætter hen mod trappen. Jeg bevæger mig langsomt op ad trappen og ind på mit værelse. Jeg smider mig i sengen og lukker øjnene. Nøj, hvor er jeg træt!

[+][+][+][+][+][+][+][+][+][+]
Aloha!
Jeg har det virkelig som om det er 3 dage siden jeg opdaterede sidst men det er kun 2 dage.
Nå, så fik Emilia lidt modstand, igen. Vil hun virkelig tage til Danmark? Hun har jo ingen venner der mere!
- Thea❤️

Hvorfor lige mig?!Where stories live. Discover now