21. // Skolestart

143 3 0
                                    

Jeg skal starte i min nye skole i dag. Jeg glæder mig vildt meget! Måske møder jeg Lærke igen! Det kunne være vildt fedt! Jeg finder noget tøj som kan gå an på første skoledag. Det bliver det her:

Ude på gangen ved værelserne, møder jeg Theresia

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Ude på gangen ved værelserne, møder jeg Theresia. Vi går sammen ned og spiser morgenmad. Igen, vi hygger os virkelig meget. Vi får snakket lidt om klassen og alt mulig andet. Det er utroligt vi stadig har noget at snakke om!

Vi snøvler os færdige. Theresia havde vist aftalt med de der Marcus og Martinus nogen, at vi skulle følges. Det er da okay tænker jeg. Jeg synes det er cool at Theresia har kendte venner! Men de er vel ligesom alle andre!

Theresia og jeg mødes med Marcus og Martinus. Jeg synes stadig der er et eller andet virkelig bekendt over dem!

Martinus' POV
Der er et eller andet virkelig bekendt over hende Theresia har med. Jeg læner mig lidt hen mod Marcus. "Marcus!" hvisker jeg. Han kigger på mig. "Hmm?" siger han. "Er det kun mig der synes, at hende Theresia har med virker ret bekendt?" hviske spørger jeg ham. "Neej. Jeg føler faktisk også jeg har set hende før!" hvisker han tilbage. "Hvad snakker i om?" spørger hende pigen. "Øøhm..... ikke noget. Bare hvad du hedder!" siger jeg hurtigt. Hun giver sig selv en pandeklasker og griner lidt. "Sorry. Jeg hedder Emilia. Hvordan er det jeg kender forskel på jer?" siger hun. "Martinus har kortest hår og et modersmærke over læben. Jeg har længst hår og ikke noget modersmærke over læben," siger Marcus forpustet. Han sagde det vist liiidt for hurtigt!😂!

Emilias POV
Theresia og jeg går ned på inspektørens kontor. Vi skal jo vide hvilken klasse jeg skal gå i! Det blev 9. b. Det er vel okay. Jeg kom i det mindste i samme klasse som Theresia!

Da det ringer ind, står jeg lidt lost oppe ved katederet. Heldigvis kommer der en lærer. "Hej. Jeg hedder Mette. Vil du ikke fortælle lidt om dig selv?" siger hun. "Øøhm.... Jo det kan jeg da godt. Øøhm jeg hedder Emilia. Jeg er 15 år. Jeg kommer oprindeligt fra Danmark. Jeg mistede min familie for godt et år siden. Jeg vil helst ikke behandles anderledes. Jeg er lige kommet i plejefamilie. Oooog. Ja, det var vel det," siger jeg og trækker vejret dybt. "Godt nogen der har nogle spørgsmål?" siger Mette. "Karl?" "Hvordan mistede du din familie?" spørger ham Karl fyren. "Øøhm jaer. De blev sådan lidt skudt!" siger jeg. Jeg kigger lidt rundt. Jeg får øjenkontakt med Marcus. Han kigger lidt chokeret på mig. Så rejser han sig op, og løber her hen og giver mig den største krammer EVER! Til sidst kan jeg slet ikke få vejret. "Marcus. Je-g kan ik-ke træ-kke vej-ret," siger jeg. Han slipper igen. "Hvad skulle det til for?" spørger jeg. "Jeg har bare savnet dig," siger han. Jeg kigger mærkeligt på ham. Hvad i al hele hulen mener han med det? "Det er næsten et år siden vi snakkede sidst!" siger han. Først der går det op for mig hvad han mener. "Maaaaarcuuuuuus!" råber jeg glad og krammer ham igen. Jeg lægger slet ikke mærke til alle dem der stirrer på os. Og det er mange! Faktisk hele klassen. Martinus rejser sig op og kommer hen mod os. Han skubber blidt Marcus væk, og giver mig en endnu større krammer end Marcus. Jeg troede det var umuligt at få større. Det er det så ikke! "Jeg troede ikke jeg skulle se dig igen!" siger Martinus. "Heller ikke mig!" siger jeg. Kan den her dag blive bedre? Nej det tror jeg ikke lige! "Hrm hrm!" lyder det fra Mette. Vi trækker os hurtigt fra krammet. "Nå Emilia, du kan sætte dig ned ved siden af Marcus," siger hun. Jeg går ned til pladsen ved siden af Marcus. Han smiler til mig. Jeg smiler tibage og sætter mig ned.

Skoledagen snegler sig afsted. For det meste er jeg bare sammen med Theresia, Marcus, Martinus og Lærke. Glemte jeg at sige at hun også går i min klasse? Ja det gjorde jeg nok, men det gør hun!

Efter skole følges jeg med Theresia og Lærke, fordi vi alle skal hjem til mig og Thresse (Theresia). Igen laver vi ikke så meget andet end at hygge. Vi spiser lidt slik og ser en masse Netflix!

(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:(-:
Hello from the other siiiiide
Nogen af mine venner vil gerne have jeg opdatere lidt mere, selvom jeg synes jeg gør det tit, men det er lige meget!
Ha' en god weekend!
- Thea❤️

Hvorfor lige mig?!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin