L byl usazen v pokoji na posteli s laptopem před sebou. Četl si nejnovější zprávy britského zpravodajství. Ohledně londýnského bombardování tam nebylo moc informací. L byl v pokušení jet do Londýna osobně a vyslechnout si chycené pachatele. Nemohl dělat úplně všechno jen pomocí počítače. Někdy, v katastrofálních situacích, bylo nutné vyřešit problém tváří v tvář.
Byl si jist, že kdyby mu dali pět minut osamotě s těmi teroristy, byl by schopen z nich vytáhnout veškeré informace, které potřebuje. Britské zpravodajství by nad tím přimhouřilo oko. Jako vždycky.
,,Ryuzaki."
L okamžitě zminimalizoval zprávy a otočil se k Lightovi. ,,Ano, Lighte?"
Light seděl na své posteli a mračil se na papír, který držel v ruce. ,,Myslím, že L měl být cílem bombardování."
L ztuhl a pouze zíral na hnědovlasého kluka s rozšířenýma očima. Nikdo kromě britské vlády to nesměl vědět. Byla přísně tajná informace, že byl L cílem.
,,Proč si to myslíš, Lighte?"
,,Četl jsem o tom bombardování různé články a označkoval jsem si na mapě všechna zasažená místa." přešel Light pokoj k L-ovi a ukázal mu papír, kterým byla ve skutečnosti mapa.
L si vzal mapu mezi svůj palec a ukazováček a studoval ji. Light označil každé zasažené místo červenou tečkou. Tečky ani nemusely být pospojovány aby bylo patrné, že tvoří na mapě velké písmeno L.
,,Nejdřív jsem si myslel, že to musí být náhoda." vysvětloval Light. ,,Ale v novinách ani v jakýkoliv jiných mediích se o tom nemluvilo. Bylo by strašně divné, kdyby si toho nikdo nevšiml. L určitě cenzuruje média."
Technicky vzato, to britská vláda cenzurovala média, ale byl to L-ův nápad. Detektiv položil mapu s prázdným obličejem.
,,Zníš teď jako konspirační teoretik."
,,Ne, nezním." argumentoval Light. ,,Říkám ti, že cílem byl L. Dává to smysl. Wammy je Brit a mezi Wammym a L-em musí být nějaká spojitost, protože L učí pouze na Wammyho univerzitách. Je tedy pravděpodobné, že L je také Brit, a proto byl vybombardován Londýn. Někdo jde po L."
L se musel přinutit, aby se neusmál. Light má veliké předpoklady. Možná by ho měl zaměstnat hned teď. Byl by dobrý nápad s ním od teď spolupracovat. Ale to by.. to by už nemohl dál žít jako Ryuzaki.
Byl rád, že mohl být jeho spolubydlící a přítel. Stával se Lightovi blízkým. Kdyby se mu teď představil jako L, jak by se jejich vztah změnil? Byl by Light jeho podřízeným a L jeho šéfem? Byli by stále přátelé? Odcizil by se mu Light, kdyby byl L jeho šéfem? Po tom, co by Light zjistil jeho identitu, by byl pravděpodobně - jak ho L zná - dost naštvaný.
Odpustil by mu vůbec Light jeho lži?
,,No, Ryuzaki, dává to smysl, že?" zkřížil Light netrpělivě ruce.
L se vrátil zpět do reality a přikývl. ,,To, co naznačuješ, je pravděpodobné, ale doporučuji ti, aby sis to nechal pro sebe. Pokud máš pravdu, tak by byl L nerad, kdyby se to ostatní dozvěděli."
,,Nikomu to neřeknu." vzal si svou mapu zpět.
Pak proč jsi to potom řekl mně? Ryuzaki přece patřil pod pojem 'nikdo'. L-ovi se rozšířily oči překvapením, když mu to došlo. Ryuzaki se nepočítal, protože ho Light vnímá jako přítele. Přátelé mezi sebou sdílí důvěrné informace. Light a Ryuzaki si byli blízcí.
L se usmál.
Light pozdvihl obočí. ,,Proč jsi tak šťastný?"
,,Jen tak, Lighte." řekl a vrátil se ke své práci.
ČTEŠ
Death Note - Wammy University (CZ)
FanfictionLight Yagami nastoupí na Wammyho Univerzitu, na které má učit Kriminologii slavný detektiv L. Zatímco svého profesora začíná Light nenávidět, postupně se začíná sbližovat se svým splubydlícím Ryuzakim. To ale netuší, že L a Ryuzaki jsou ta samá osob...