7. Senpai

2.5K 181 93
                                    

(Pozn.: V originále Ryuzaki/L oslovuje Lighta 'Light-kun'. Já to překládám normálně jako 'Light', protože je to pro češtinu přirozenější. V téhle kapitole ale docela na těch koncovkách záleží, tak se nedivte, že to bude místy trošičku divné. Pokusila jsem se to v daných místech tak nějak osvětlit. Myslím, že se to tam snad dá pochopit. Snad.)

Light otevřel oči, jakmile uslyšel zavrzání dveří. Prudce se posadil na posteli - okamžitě vzhůru. Těžce vydechl, aby zklidnil své divoce bušící srdce. Soudě podle jeho budíku na nočním stolku vedle postele, bylo 5:30 ráno. Bylo to již asi po páté, co se Light tuto noc vzbudil.

,,Špatný sen, Lighte?"

Light jako by přestal dýchat. Ten hlas... Otočil se a spatřil Ryuzakiho, jak na něj zírá.

,,R-Ryuzaki!" vyskočil z postele. Hlavou mu létalo tolik myšlenek a otázek až pomalu cítil závratě. Nemohl uvěřit tomu, že před ním stojí Ryuzaki. Pocítil obrovskou vlnu úlevy. Ryuzaki byl v pořádku. Byl v pořádku.

To, že se mu dost ulevilo, na něm muselo být znát, neboť se Ryuzaki zašklebil.

,,Už takhle nezmizím, takže se neboj, Lighte."

,,Já - já se nebál...." odklonil Light hlavu stranou a cítil, že se malinko červená.

Ryuzakimu se rozšířily oči. Zíral na Lighta, jako by ho snad studoval. Light se zavrtěl, zírajíc na podlahu. Jeho lež byla tak očividná, že to bylo až trapné.

Naštěstí Ryuzaki změnil téma. ,,Chceš moje telefonní číslo?"

,,Ano, povídej." přispěchal Light ke svému stolu a vzal si telefon.

Ryuzaki mu nadiktoval své číslo a on si ho přidal do seznamu kontaktů.

Light po tom ještě chvíli zíral na displej svého telefonu a Ryuzaki se ho zeptal: ,,Pořád se chceš ještě odstěhovat?"

Light se nad tím pozastavil a zapřemýšlel. Stěhování by přineslo hodně nepříjemností. A rozhodně nechtěl jít s Ryuzakim za tím poradcem. Žít s Ryuzakim nakonec po tom všem nezní tak špatně.

,,No.." odpovídal Light pomalu. ,,To záleží na tom, jak se budeš chovat."

Ryuzaki se vesele usmál. ,,Budu se chovat líp."

,,Dobře." odložil svůj telefon a podíval se pro změnu zase Ryuzakimu do tváře. ,,Takže.. Kdes celou tu dobu byl?"

,,V knihovně."

Light se zamračil. ,,Ne, tam jsi nebyl."

Ryuzaki překvapeně zamrkal. ,,Jak to můžeš vědět? Tys mě hledal, Lighte?"

Light zkřížil ruce - odmítal odpovědět.

Ryuzakiho úsměv se rozšířil. ,,Tys mě hledal."

,,Teď vážně, kdes byl?"

Pokrčil rameny. ,,V noci jsem přespával v knihovně v privátní místnosti a přes den jsem byl mimo kampus."

,,Aha." Light ho hledal v knihovně pouze ve dne, nikdy ne v noci. ,,No a kam jsi chodil mimo kampus?"

,,Jen jsem se procházel. Po památkách a tak. Když jsem přece ten výměnný student."

Lightovi se v hlavě zase vyrojily myšlenky o bombardování. Měl pocit, že by měl něco říct, ale nevěděl co. Chtěl nějak Ryuzakimu spravit náladu po tom, co někdo bombardoval hlavní město jeho rodné země. Nevěděl, jak by se on sám cítil, kdyby bylo Tokio bombardováno. Ale něco říct musel.

Death Note - Wammy University (CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat