13. Pokušení (1.část)

2.5K 166 69
                                    

V pátek ráno přišel Light na L-ovu hodinu do auditoria. Okolo katedry byli shromážděni studenti. Každý z nich si ze stolu bral svůj oznámkovaný test. Light zamířil na své místo, dal si na svou židli batoh a zapojil se do fronty na opravené testy.

Brzy se dostal ke svému testu. Podíval se na výsledek. 100% - přesně podle jeho očekávání. Otočil test na poslední stránku a ušklíbl se. L označil jeho odpověď na bonusovou otázku červeným křížkem. To taky čekal a přišlo mu to vtipné.

Nakonec si každý vzal svůj test. Studenti seděli v lavicích a hlasitě diskutovali. Spousta z nich si stěžovala, že test byl moc obtížný. Spousta z nich propadla. Vlastně skoro všichni propadli. Dokonce i Takada zlostně zírala na svůj test.

,,Nemůžu uvěřit, že mám jenom 62%." zaúpěla. ,,Opravdu jsem se na to učila."

,,Máš 62%? To máš štěstí, já mám jen 28%!" zvolal student za ní.

Light potichu přehnul svůj test, aby nebyla vidět jeho známka.

,,Co ty, Lighte?" zeptala se Takada.

Zaváhal. ,,No, mě se to... povedlo."

,,Takže jsi prošel?" vydechla. ,,To je skvělý!"

,,Ukaž mi to." řekl ten otravný kluk za nimi a sebral Lightovi test. ,,No kurva! Ty máš 100%!"

Takadě se rozšířily oči šokem. ,,Wow..."

Třídou se tato novinka začala šířit velmi rychle.

Během minuty někdo ze zadních lavic vykřikl: ,,Kdo má kurva těch 100%?"

Light si povzdechl a strčil svůj test do batohu. Takada se na něj stále dívala jako na mimozemšťana, zatímco ho ostatní bombardovali otázkami. Všichni chtěli vědět, jak se na to učil a jak mohl znát všechny odpovědi.

Naštěstí se rozzářila obrazovka s gotickým L a všichni utichli.

Technicky upraveným hlasem se L zeptal: ,,Dostali všichni svou známku?"

,,Ano, L-sensei." ozvala se třída sborově.

,,Jak asi víte, Light jako jediný prospěl. Každopádně, Děkan mě informoval, že nemohu vyhodit 99.3% studentů, a tak jsem se rozhodl, že bonusová otázka má odteď hodnotu 30 bodů. Každý tedy dostane navíc těchto 30 bodů kromě zbytku 0.6% studentů, kteří se rozhodli odpovědět špatně."

Light se nepohodlně zavrtěl na židli. Očividně byl on těch 0.6%.

Ostatní studenti zajásali a děkovali detektivovi. Takada vypadala obzvlášť nadšeně.

,,Mám za A!" pošeptala Lightovi.

Celý zbytek hodiny studenti bombardovali L-a otázkami. Všichni chtěli vědět, co udělali špatně. Light odpočíval na svém místě, mezitím co L musel na tyto otázky odpovídat. Light poznal na L, že už ho to začíná otravovat.

Brzy L oznámil: ,,Tohle je poslední otázka, kterou zodpovím. Hodina je pro vás u konce, tedy kromě Lighta."

Light se zašklebil, když si ostatní studenti začali balit své věci. L si s ním chtěl o samotě promluvit... zase. Z jejich soukromích konverzací nevzešlo nikdy nic dobrého. Potrestá ho zase? Light nervozně zíral na obrazovku.

,,Možná ti chce L pogratulovat." pospíchala Takada ze třídy. ,,Měj se, Lighte!"

Pogratulovat mi? Ha! O tom pochybuji! Light stál před obrazovkou a čekal na L. 

Jakmile třídu opustil poslední student, L se na něj utrhl: ,,Čeho ses snažil dosáhnout tou odpovědí? Pokud máš se mnou problém, můžeš mi to říct osobně."

Death Note - Wammy University (CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat