Během uplynulých šesti hodin seděl Light za stolem a pracoval na počítači. Dnešní ráno mu L zaslal všechny dostupné důkazy ohledně sériového vraha z Nevady včetně přístupu do databáze FBI a do databáze tamní policie v Los Angeles v Nevadě. Light už měl prostudované všechny důkazy a dokumenty, které agenti FBI nasbírali. Zatím bylo potvrzeno třicet čtyři obětí. Obětmi byly vždy mladé prostitutky. Všechny byly kavkazského původu s dlouhými černými vlasy. Zabíjel především ty mladé. Některým z nich nebylo ještě ani osmnáct let. Všechny znásilnil a poté uškrtil strunou od klavíru. FBI měla vzorek jeho DNA, neboť na některých místech činu zanechal svoje sperma. Bohužel neměl záznam v žádné trestní databázi. Jejich vrah má čistý rejstřík...
Momentálně nebyli žádní podezřelí. Prostitutky v Las Vegas sice o tomto vrahovi byly varovány, to je ale ovšem nezastavovalo od toho, aby na ulicích dál šlapaly. Přece jen to bylo Las Vegas. Město prostitutek. Vrah měl nespočet možností.
Poté, co si Light přečetl databázi FBI, zaměřil se na tu Los Angeleskou. Pátral v jejich databázi po nejaktuálnějším uškrcení. Během posledních let jich tam bylo celkem dost. Listoval stránkami, dokud nenašel něco zajímavého. Před sedmi měsíci byla v blízkosti jedné střední školy na předměstí uškrcena sedmnáctiletá dívka. Byla kavkazského původu a měla dlouhé tmavé vlasy. Byla zavražděna dva týdny před tím, než začaly vraždy prostitutek. Byla snad první obětí sériového vraha?
Light prostudoval všechny důkazy v její složce. Jmenovala se Megan Reed a její případ byl stále otevřený. Byla ale uškrcena holýma rukama a ne strunou od klavíru. A také nebyla znásilněna. Předtím, než byla zavražděna, byla pouhou průměrnou středoškolačkou, co excelovala ve hře na klavír. Klavír... Light se okamžitě zaměřil na jejího klavírního učitele. Jmenoval se William Hayes. Pan Hayes byl i hudebkářem na její škole. V záznamech bylo uvedeno, že pan Hayes policii řekl, že Megan byla jeho nejnadanější žákyní. Velice jí chválil. Až moc.
Light se opřel do své židle. ,,Mám ho."
Na druhé straně pokoje byl usazen Ryuzaki na Lightově posteli se svým laptopem. ,,Toho sériového vraha?"
,,Jo, je to učitel hudební výchovy - William Hayes."
,,To bylo rychlé, Lighte. L by ti měl svěřovat více případů."
Light se usmál. ,,No, ale pořád ještě budu potřebovat vzorek DNA. Teprve pak budu mít důkaz."
,,Dal ti L kontakt na FBI?" zeptal se Ryuzaki.
,,Jo..." Light si povzdechl. ,,Ale čeká se ode mě, že budu předstírat, že jsem L."
Spolu s důkazy a s přístupem do databází mu také L poslal software, pomocí něhož si mohl Light změnit hlas tak, aby zněl úplně stejně jako L-ův upravený hlas. To proto, aby mohl komunikovat s ostatními detektivy z FBI bez asistence L.
,,Musíš ho znát dobře, abys ho dokázal napodobit."
Light si zkřížil ruce a začal detektiva zesměšňovat. ,,Jsem spravedlnost. Splň každý můj příkaz nebo tu bude 99% šance, že se budu chovat jako naprostý kretén."
Ryuzaki nevypadal pobaveně. ,,Jsem si jistý, že ho zvládneš napodobit líp."
,,No, já ti nevím...." ušklíbl se Light. ,,Podle mě to znělo úplně jako on."
,,Ryuzaki, dort je hotový!" zvolala na ně Lightova máma zezdola.
,,Brzy se vrátím, Lighte." pospíchal Ryuzaki z místnosti.
Light protočil oči. Od té doby, co k nim Ryuzaki přijel, ho jeho matka jen rozmazlovala. Věděla, že má zvláštní stravovací návyky, a tak mu celý den pekla dezerty. Nejspíš ho tam dole zdrží tak dvacet minut. Ráda totiž s Ryuzakim hovořila.
ČTEŠ
Death Note - Wammy University (CZ)
FanfictionLight Yagami nastoupí na Wammyho Univerzitu, na které má učit Kriminologii slavný detektiv L. Zatímco svého profesora začíná Light nenávidět, postupně se začíná sbližovat se svým splubydlícím Ryuzakim. To ale netuší, že L a Ryuzaki jsou ta samá osob...