《FIVE》

440 31 8
                                    

Iedereen rent alle kanten uit maar ik blijf staan. Waar verstop je een steen? De steen is niet zo groot dus het kan letterlijk overal liggen! Leuk begin. Ik moet maar gewoon rondrennen als een kip zonder kop. Snel sprint ik naar de trap die leid naar verdieping 1. Perrie is halverwege de trap an het zoeken naar haar voorwerp.

"Jess! Laten we samen zoeken naar onze dingen!" Roept ze als ze mij ziet en ik knik. Samen is altijd beter dan alleen toch?

"Wat moet jij zoeken?" Vraag ik.

"Mijn knuffelbeer die mijn opa gaf aan mij voordat hij doog ging. Het klinkt raar maar het heeft veel waarde voor mij." Legt ze overtuigend uit en ik knik instemmend.

"Dat heb ik bij een paarzige steen van mijn broer." Ze knik begrijpend en ze zet haar handen in haar zij.

"Waar verstop je een beer en waar verstop je een steen?" Vraagt ze zich af. Plots gaat er een lichtje aan in haar brein en klaar haar gezicht op. "In de eetzaal zijn kroonluchters met van die kleine steentjes!" Tegelijk nemen we een sprintje en rennen we naar de eerste verdieping om daar in de lift te stappen want verder gaat de trap niet. Haastig druk ik het knopje honderd keer in voordat hij opengaat dus snel stappen we de lift in en druk ik weer op het knopje dat de deuren dichtgaan.

"Boe!" Roept er iemand achter ons. Verschrikt draai ik mij om en sla ik het persoon in zijn gezicht. Niall wrijft pijnelijk over zijn wang heen en Zayn lacht hem vierkant uit. Nialls wang word langzaam rood en een beetje dik maar dat boeit mij op dit moment vrij weinig.

"Waar gaan jullie heen?" Vraagt Zayn als hij eindelijk is uitgelachen en ik kijk Perrie even schuin aan.

"Naar de eetzaal." Zeg ik met gespleten ogen. "Why are ya asking?"

"Gewoon, mag dat niet?" Verdedigt hij zichzelf maar ik kan niet meer antwoorden want Perrie trekt mij de lift uit waarvan de deuren net zijn opengegaan. We rennen naar de eetzaal en zoeken het plafond af naar een kroonluchter met een paars steentje ertussen.

"Daar!" Perrie tikt mij aan en wijst naar de achterste kroonluchter. Op de kroonluchter zit een beertje en net daaronder hangt een paars steentje aan een klein draadje.

"Wat is er daar?" Vraagt Niall hijgend achter ons. Geirriteerd draai ik mij om en kijk hem bitchie aan.

"Er is daar een stofje dat heet intelligentie dus als je dat insnuift zal je wel weten wat er is." Zeg ik en ik ren naar de laatste kroonluchter. "Pezz?"

"Hmm?" Vraagt ze en ze komt naast mij staan.

"Hoe komen we daar?" Zo hoog komen we nooit tenzij we een menselijke piramide maken. En dan moet je op elkaars schouders staan. Ik weet nu al dat dat fout gaat.

"Laten we op elkaars schouders staan en dan kunnen we er wel bij." Tegelijk draaien we ons om naar Niall en Zayn die ons onschuldig aankijken.

"Wat?" Vraagt Zayn en Perrie wenkt hun naar ons.

"Zijn jullie sterk?" Vraag ik met gespleten ogen. Met een grote grijns knikken ze.

"Natuurlijk, waar zie je ons voor aan?" Vraagt Niall 'stoer'.

"Voor aardappelzakken, nou goed?" Sis ik. "Wij moeten op jullie schouders staan zodat we onze verdwenen voorwerpen kunnen pakken."

"Let's go!" Niall klapt in zijn handen en gaat op zijn knieën zitten zodat ik erop kan klimmen. Het is al moeilijk genoeg om te blijven staan op 1 meter hoogte laat staan tot aan het plafond! Voorzichtig stap ik op Nialls schouders en zijn handen grijpen mijn enkels vast.

"Oh wee als je me laat vallen!" Zeg ik dreigend. Perrie klimt ondertussen op Zayns schouders en Niall gaat langzaam omhoog tot dat hij helemaal overeind staat. Oh gosh. Mijn armen grijpen naar de kroonluchter maar we zijn niet hoog genoeg. "Ik kan er niet bij, we zijn te klein." Zayn zucht en gooit Perrie van zijn schouders af waarna hij haar weer behendih opvangt en gaat met zijn rug naar Niall toe op zijn knieën zitten. Voordat ik besef wat ze van plan zijn staat Niall al met 1 voet op zijn schouder. "Oh hell no!" Schreeuw ik maar ze luisteren niet. Niall staat na een paar bijna mislukte pogingen op de schouders van Zayn en ik sta weer op de schouders van Niall. Altijd al gewilt.

"Jess, kan je erbij?" Vraagt Perrie en ik strek mijn armen zodat ik net de knuffel van Perrie kan pakken. Met mijn ene hand hou ik mij vast aan de kroonluchter en met de andere hand gooi ik de knuffel naar beneden. Nu nog de steen. De steen zit vast getaped met plakband dus die is er wel makkelijk af te krijgen. Ik stop de steen in mijn zak en kijk naar beneden.

"Ja en hoe kom ik weer terug?" Vraag ik een beetje wanhopig. Ik bid nu heel hard dat Niall en Zayn niét hun schouders ophalen want dan ben ik dood. Letterlijk. "Ik ga niet in Perrie's armen vallen als je dat soms denkt."

"Ik heb de nummers van de jongens, die kunnen we wel bellen." Zegt Zayn plots. Dat is wel een goed idee! "Perrie, kan je uit mijn broekzak mijn telefoon halen en Louis bellen?" Perrie loopt naar hem toe en pakt zijn mobiel.

"Code?" Vraagt ze en ze houd zijn mobiel voor zijn neus. Hij zucht diep. Dit kan álles zijn.

"100793."

"Dat is mijn geboortedatum!" Roept Perrie en ze typt boos de code in waarna ze de telefoon tegen haar oor houd.

"I know." Zucht Zayn. Oh help.

"Als Jessica niet op de schouders stond had ik in je ballen getrapt." Sist ze. "Louis? Perrie hier. Kom naar de eetzaal met nog iemand die in je buurt is." En ze hangt op.

Even later komen Louis, Harry en Liam binnenrennen en kijken even naar het spektakel dat zich afspeelt hier.

"Als jullie Jessica opvangen als ze springt komt alles goed." Zegt Perrie en ik kijk haar even boos aan.

"Here goes nothing." En ik laat mij van Nialls schouders afvallen in de armen van Louis, Harry en Liam. Snel wring ik mij uit hun armen en loop naar Perrie toe. "Wacht, hebben jullie je spullen al ingeleverd?" Vraag ik aan hun.

"We hebben het al wel gevonden maar nog niet afgegeven." Dan klinkt er een bel en kraken de speakers.

"Sommige van jullie hebben de voorwerpen al dus gaan we het leuker maken. De eerste twee die ze inleveren krijgen een beloning." Perrie en ik kijken elkaar even aan en rennen dan de deur uit met Louis, Harry en Liam achter ons aan. Snel springen we in de lift die net achter ons dichtgaat en leunen opgelucht tegen de wand aan. We did it!

####

MENSEN IK BEN ECHT FK BLIJ WANT IN 1 DAG HEB IK ER 8 VOLGERS BIJ GEKREGEN DUS HEB IK NU 106 VOLGERS!!!

Als je het je afvraagt: toen ik het zag flipte ik. Don't blame  me.

EEEEEEEEEN IK STA #5 IN FANFIC MET UNDERCOVER!!!!

En als je het je afvraagt: Ik flipte wéér. Don't blame me.

XXX me

I'll win this! 1&2 || One Direction & Little mix Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu