Hah dah pahal pulak die senyum macam tu. Ni membuatkan bulu roma ku meremang.
Aku yang mula rase seram bertanya
"Is it just that sir? Anything else?"
Dan menundukkan kembali kepala kerana rase nak cair pulak tengok Mata grey die hishh bahaya.."So... If that is your reason. I will except it. Now u can go. Thank u"
Aku pon dengan perasaan yang gembira menjawap "welcome" dan keluar dari pejabat itu dengan senyum .
'Yeahh aku dah leh buat keje tanpa perasaan guilty' aku pon buat riaksi yesss dengan tangan ku. (a/n korang pham sndiri arr erkk 😂)Masuk sahaja aku kedalam bilik pejabat ku ade 3 orang hamba Allah sedang lepak kat situ. Yang 2 orang hamba Allah Hanis ngan Rabiatul ni aku paham la yang Sarah pon ade sekali ni kenapa pulak hah"Woi awat korang ade dalam bilik aku ni?"
Tanya ku lantak la Si Minah saleh tu paham ke tak."Hannah fasterlah sit here. We want to gosip-gosip ni" jawab Rabiatul sambil menepuk-nepuk kerusi ku di sebalik meja ku dengan tidak saba nye.
"Wow Atul suddenly u speaking. Jahanan pulak tu." jawab ku dan tergelak sedikit. Ye la dengan kawan gune english rojak je.
Tetibe Sarah mencelah "hmmm sorry can u all speak english please."
"It ok. I can explain it for u." kata Hanis.
Yang membuatkan aku dan Rabiatul berdecit."That all hi.po.ke.rit." jawab Rabiatul sambil membeliakkan mata nye ke Hanis.
"Shut up lah weh" jawab Hanis pula dan menjelingkan matanya.
"Hah back to the point. What do y'all nak gossip kan ni?" tanya ku kerana menyampah tengok dorang gadoh.
"Hah wehhh kiterang ehh bukan just me, nak talk about MR.CEO" kata Hanis yang menjerit kecik di akhir ayatnya sambil memegak pipinya.
"Hah awat ngan-"
Belum sempat aku abeskan ayat tu kedengaran Sarah berdeham"Sorry,hehe. Hah what wrong with Mr.CEO tu?" sambung ku semula sambil mencapai air oren jus botol di atas meja ku dan meneguk.
"I think i already fall in love with him la wehh " kata Hanis yang membuatkan semua orang membalas "HAH" kecuali aku yang sedang tersedak terok.
YOU ARE READING
Mat saleh itu 'JODOH' aku √
Novela JuvenilNur Hannah Bt Hisham. 23..Dari dulu lagi Hannah berangan yang jodoh dia seorang mat saleh ... Bila kawan dia cakap yang Hannah tak akan dapat kahwin dengan mat saleh, Hannah buat tidak peduli sahaja ... Sekarang ni dia bekerja di Syarikat graphic d...