Nobody pov
Sebaik sahaja mereka mendarat, mereka terus ke rumah parent Mikhail dengan menaiki kene Mikhail yang dipandu oleh drivernya.
Jauh jugak tempat tu, sehingga menyebabkan Hannah tertidur. Mungkin kepenatan. Mikhail hanya tersenyum melihat muka wanita pujaan yang telah pun menjadi isterinya."Honey!! We are here!" kejut Mikhail.
Hannah mengeliat sedikit, oleh kerana Mikhail yang bergitu hampir dengannya, ia mengakibatkan mereka hampir berpelukkan. Dengan cepat Hannah duduk tegak, malu rasanya.
"Hah! Dah sampai ann jom arr turun. Wat pe lagi duduk dalam kete?" tegur Shafikah tiba-tiba apabil melihat Hannah dan suaminya masih tidak berganjak.
"Hah...ye..ye.. Nak turun la ni.." ujar Hannah kalut.
Akhirnya mereka keluar dari kereta tersebut.🚗🚘🚗🚘🚗🚘🚗🚘🚗🚘🚗🚘🚗🚘
Malam telah muncul sekali lagi Mikhail berasa hampa apabila diberitahu yang die dan Hannah akan tidur di bilik yang berasingan kerana parent Hannah tidak mahu Hannah hilang sri sebelum majlis persandingan mereka.
Di meja makan malam.
"Hannah tonight u sleep with me right?" tanya Mikhail pada Hannah di sisinya yang sedang mengunyah nasinya.
Hannah tersenyum manis sambil menggelengkan kepala nya tanda tidak.
"Eh!! Why?" tanya Mikhail tidak berpuas hati.
"Suke hati la" balas Hannah bersahaja.
Kerana Mikhail masih tidak berpuas hati, die terus bertanyakan soalan yang sama kepada ibu Hannah.
Ibu Hannah hanya membalas
"Sebab, tak nak la nanti Hannah naik pelamin sri dah xde."Kerana tidak memahami apa yang ingin di sampaikan ibu, Mikhail bertanya lagi
"Seri?? Kenape xde? Ape kene mengene seri dengan Hannah?""Ade!! Banyak kene mengenenya sri dengan Hannah! Macam ni kita makan dulu nanti abah terangkan" ujar ibu sambil memberi tanggungjawapnya kepada abah yang kelihatan terkejut
"Ehh abang pulak?" tegur Abah Hannah.
"Awakkan laki, Mikhail tu laki. Nanti kalau die tanya pelik-pelik boleh la abang jawapkan." balas ibu. Abah hanya mengangguk setuju.
Selesai makan, Mikhail menarik tangan abah supaya duduk di ruang tamu bersamanya untuk mendengar alasan itu.
Selepas abah menerangkan 'seri' tu apa. Abah bertanya kembali meminta kepastian
"Dah paham?"
Mikhail hanya menganggukkan kepala dengan riaksi yang tawar.Hannah yang ketika itu baru lepas solat dan bercadang untuk minum segelas air sebelum tidur ternampak wajah suaminya yang masam, jadi Hannah pun menghampirinya.
"Asal buat muka macam tu?" tanyannya.
"Abah bagitau yang awak tak boleh tidur dengan saya sebab x nak saya buat macam-macam kat awak.. Bukan ke memang saya boleh buat macam-macam dekat awak lepas nikah lagi!! Kenapa nak tunggu lepas sanding?" terang Mikhail dengan perasaan mencuka.
'Allah rugi pulak aku datang!" kata hati Hannah.😥
Hannah hanya mengenjutkan bahu dan mengorak langkah kebiliknya tetapi berhenti apabila tangannya di genggam erat oleh Mikhail.
Abah yang berada disitu mula membuka mulut apabila melihat anak gadis yang mati kutu di situ.
"Takpe lah Mikhail agaplah yang lepas kahwin tu nanti awak boleh buat macam-macam kat Hannah sebagai hadiah daripada Hannah sebab awak dapat harungi sampai hari sanding kamu. Lagi pun esok je sandingnya x lama pon!"
YOU ARE READING
Mat saleh itu 'JODOH' aku √
Novela JuvenilNur Hannah Bt Hisham. 23..Dari dulu lagi Hannah berangan yang jodoh dia seorang mat saleh ... Bila kawan dia cakap yang Hannah tak akan dapat kahwin dengan mat saleh, Hannah buat tidak peduli sahaja ... Sekarang ni dia bekerja di Syarikat graphic d...